Beantwoord

Vraag overstap Ziggo -> Thuis

  • 21 May 2019
  • 1 reactie
  • 410 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties
Hallo allemaal, wilde even een vraag stellen die ik niet zo snel beantwoord kon vinden.

Even de situatie: ik heb op dit moment al sinds jaren een Ziggo abonnement, 250/25 Down/Up. Dit op aanraden van een huisgenoot, die de helft meebetaalde en gek op gamen was. PS4, Desktop en SmartPhone in gebruik.

Inmiddels is die huisgenoot verhuisd en woon ik alleen. Ik gebruik zelf een smart phone voor wat lichte gamen en af en toe speel ik wat League of Legends op de Desktop.

Nou begrijp ik dat 100 Mb/s voldoende is voor beide doeleinden. Volgens fourstack een SDF centrale dichtbij (ben er even langsgewandeld, letterlijk om de hoek), en een verwachte snelheid van 107.

In het verleden was het zo dat DSL maximaal 50 aanboodt en dan 20 leverde, wilde even weten dus of daar inmiddels iets in is veranderd?

Nog belangrijker, als ik dus een spel speel met nu een 7 ms ping, mag ik er van uit gaan dat T-mobile hierin niet onder doet? Of is kabel daarvoor iets beter dan DSL?

Ik kan natuurlijk gewoon Ziggo omlaag zetten, zeker nu ze een prijsverhoging willen doen, maar ik heb een T-mobile Thuis enthousiaste broer en heb nu alleen nog wat angst voor verandering om overheen te stappen.

Hopelijk kan iemand hier me inzicht geven ik wat ik mag verwachten.
icon

Beste antwoord door TAVL 21 May 2019, 15:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @HenTu,

Je doet goed voorwerk. Top te lezen.

Voor de meesten zal 50 of 100 Mbit ruim voldoende zijn voor dagelijkse activiteiten. Nu is bij DSL afhankelijk van meerdere facetten. Het is goed dat je in beginsel hebt gekeken bij Fourstack om te kijken wat mogelijk haalbaar is. Heb je gekeken of dit met of zonder pairbonding is? T-Mobile biedt namelijk geen pairbonding aan. Kijk dus zeker hier om te kijken wat T-Mobile Thuis via de postcodecheck aangeeft als snelheid.

Dat wil bij DSL helaas niet altijd zeggen dat je het haalt. Nu heeft de netwerkprovider KPN/Reggefiber afgelopen jaren wel flink geïnvesteerd om de kwaliteit van het netwerk te verbeteren. T-Mobile maakt gebruik van dit netwerk. Daarbij is DSL afhankelijk van de afstand tot de wijkkast/centrale. Goed dat je ook dit al onderzocht hebt. Dat biedt perspectief tot een goede verbinding. Wil je nog meer zekerheid, dan kun je altijd bij een buur kijken hoe DSL bevalt.
Glasvezel (FTTH) en kabel zijn over het algemeen meer betrouwbaar, al geeft dichtbij een kast meer zekerheid.

Wist je trouwens dat als je een T-Mobile abonnement hebt in combinatie met T-Mobile Thuis je aanmerking komt voor Klantvoordeel. Hierdoor zou je voordeel kunnen behalen met de internetsnelheid. Stel je sluit 50Mbil af, dan kun je dat gratis verdubbelen naar 100Mbit.

Ik hoop dat ik jouw vraag voldoende beantwoord heb. Mocht je meer willen weten, dan ben je van harte welkom. Tot binnenkort bij T-Mobile Thuis?

Reageer