Vrije keuze

  • 7 September 2019
  • 6 reacties
  • 581 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
  • is een legendarische user
  • 1809 reacties
Op de site van Totaaltv stond onderstaande te lezen,
https://www.totaaltv.nl/nieuws/vrije-hardwarekeus-bij-kpn/

Als ik het artikel lees kan ik er niet uithalen dat het nou echt om vrije keuze van apparatuur gaat daar de klant maar kan kiezen uit 2 opties.
In mijn beleving is dat men zelf naar een winkel kan gaan er daar een voor jou goed geachte modem kan kopen.

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wat ik er uit opmaakt is eigenlijk hetzelfde verhaal als bij TMT, waarbij ook de settings van TMT in de nieuwe FW van de Fritz is meegenomen.
In deze verschilt KPN dus niet van TMT, alleen zijn de settings van TMT geloof ik nog wel met 2 LAN Internet en 2 LAN IPTV. Wie weet krijgt dat in de toekomst nog een wijziging naar alle services op alle poorten, zoals we nu gewoon zijn op de nieuwe Zyxel.
En we zien dus ook bij KPN hetzelfde als bij TMT, geen ViOP meer mogelijjk met afwijkende modems/routers door afgesloten ViOP gegevens. Zo zie je maar, het gras bij de buren is toch niet zo groen als je denkt 😁

Ik lees inderdaad ook dat er dus 2 opties zijn, maar dan waarschijnlijk wel met ondersteuning vanuit KPN als je kiest voor die betreffende opties.
Dat is natuurlijk een ander verhaal als bij TMT, want daar is ondersteuning van eigen modem/router min of meer uitgelosten .. tenzij je aanklopt bij dit forum om hulp.
Is gewoon een non nieuws bericht, KPN ondersteund dan nu misschien de FritzBox, maar Telefonie is nog steeds een No-go, dus net zo lastig als hier om dat werkend te krijgen, niet dus.

Dat men de Fritz gaat ondersteunen heeft misschien te maken met het opheffen van XS4ALL en onderbrengen in het KPN merk, daar werkt men nu eenmaal met de FritzBox.
Reputatie 7
uiteindelijk is alles mogelijk. ik ben nog niets tegen gekomen waar niet uit te komen is. zelfs google wifi of voip is wel aan de praat te krijgen.

Voor apas waar @Pieter_B het over heeft zijn er nog geen plannen bij fritz om dit te ondersteunen.
Als jij @Hidden.nld een manier weet om achter de T-Mobile sipp gegevens te komen laat het maar weten, gaat de Huawei gelijk in de kast en komt er een Fritz te hangen.

Bij Telfort was dit zo gepiept, hier ben ik er nog niks over tegen gekomen.
Reputatie 5
Verkeerde topic.
OT: ik gebruik een andere SIP provider, dus ik durf het met zekerheid niet te zeggen als dit mogelijk is.
Die kant ga ik ook op, nog even wachten tot ik de telefonie kan opzeggen, iets met kortingen en 6 maanden.🤔