Beantwoord

W-Fi DrayTek Vigor2132F schakelt zichzelf in

  • 23 September 2018
  • 1 reactie
  • 418 Bekeken

Reputatie 2
Wellicht speelt het al veel langer, maar het viel mij laatst na een storing voor het eerst op. De Wi-Fi van mijn DrayTek Vigor2132F schakelt uit zichzelf in. Gezien ik een eigen router gebruik wil ik dat juist niet. Toen ik dit voor het eerst ontdekte heb ik een reset uitgevoerd. Dat lijkt nu dus niets geholpen te hebben.

Vanavond zag ik namelijk toevallig opnieuw dat m'n telefoon met het netwerk van de DrayTek verbonden was. Eerst het netwerk op onzichtbaar gezet en vervolgens geprobeerd of de SSID zich liet verwijderen. Ik was lichtelijk verbaasd, toen bleek dat dit gewoon mogelijk is (terwijl draadloos nog ingeschakeld stond). Enfin, toen ik dit gedaan had vervolgens de Wi-Fi opnieuw uitgeschakeld.

Heel problematisch is het niet, maar vreemd daarentegen wel. Graag zou ik willen weten of er anderen zijn met hetzelfde probleem. En zo ja, hoe je het eventueel getackeld hebt.

(In de richting van T-Mobile uiteraard dezelfde vraag. Er zal ongetwijfeld een mogelijkheid zijn om dergelijke functies op afstand aan/uit te zetten. Ik ga er niet vanuit dat het gebeurd, maar zo ja dan hoor ik dat uiteraard graag - en waarom in dat geval.).
icon

Beste antwoord door Sterre 26 September 2018, 12:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Hoi henkdenkt,

Bedankt voor jouw melding. We hebben een verzameltopic van deze situatie. Ik zie dat je hier jouw bericht ook in hebt geplaatst. Ik houd je via die weg graag op de hoogte. Om deze reden sluit ik dit topic.