Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem


Ik gebruik ouderlijk toezicht om apparaten te blokkeren
hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word
als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur
mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat
waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
icon

Beste antwoord door Sander 30 November 2018, 10:09

Bekijk origineel

116 reacties

Reputatie 7
Hoi @GGoeij

Welkom bij de Thuis Community!

Raar dat die tijd net een uurtje afwijkt. Graag kijk ik even mee om dit op te lossen. Ik kon het niet in de handleiding terugvinden. Toch deel ik hem hier graag, want misschien heb ik er overheen gekeken. En er staat nog wat uitleg over Parental Control. Altijd handig! Ook wil ik adviseren om een fabrieksreset uit te voeren. Wellicht dat het modem zich dan uit zichzelf weer in de goede tijdzone zet.

Laat je weten hoe het je vergaat? Dit soort puzzels zijn altijd interessant!
Reset modem heeft het niet opgelost. Ik denk dat het door zomertijd komt dat dit niet wordt ondersteund
handleiding staat niets over in, ook niet over daylight saving time
als straks wintertijd ingaat is het probleem als het goed is opgelost
Reputatie 7
Hoi @GGoeij

Dat vind ik een slimme zet! Volgende week kunnen we jouw vermoeden waarschijnlijk bevestigen. Het lastige in dit verhaal is dat de Huawei nergens expliciet de tijd aangeeft. Je komt er dus alleen achter op het moment je een ouderlijk toezicht instelt. Hoe dan ook, volgende week weten we meer!
Nou, de uitkomst is...
nog steeds een uur verschil, alleen nu is alles een uur later! Als ik een regel 10 uur zou instellen, is nu ineens het al 9 uur van toepassing. Voor de winterijd was dat 11 uur, maar het klopt dus nog steeds niet.
lijkt erop dat de zomertijd wintertijd andersom is geimplementeerd. Wel grappig eigenlijk.
kan iemand van tmobile die zich met modems bezighoud dit als bug melden bij huawei?
Reputatie 7
Hoi @GGoeij

Je bent er supersnel bij! Er verandert dus wel iets bij het verzetten van de klok, maar precies verkeerd! Ik ga hier eens een balletje over opgooien. Bedankt voor je scherpte!
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Met de ingang van de wintertijd is mijn Huawei modem op de zomertijd blijven staan. Met als gevolg dat al mijn apparatuur erachter: Accespoints en dergelijke nu ook een uur achter lopen.
Kinderen klagen omdat hun netwerk nu een uur eerder uitgaat.
Dit kan toch niet waar zijn dat je dit niet kan aanpassen.
Moet ik dan 2 keer per jaar het tijdschema van mijn WIFI gaan aanpassen....zucht
Reputatie 7
@TBraber en de rest,

Ik ga hiervoor om de tafel met onze hardware mensen. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier posten. Houd dit topic in de gaten!
Zoals bij Sander bekend ervaar ik ook deze storing. Had ook gehoopt dat het met de omschakeling naar de wintertijd goed zou komen. Helaas dus.
De tijd ging van 1 uur achteruit naar 1 uur vooruit.
Hoi Sander. Hoe staat het met de ronde tafel conferentie ??
Reputatie 7
Hoi @Belker

Ik moet nog een antwoord schuldig blijven op dit moment. Het is bekend en is in onderzoek. Komt het door de zomertijd? Of een andere oorzaak? Zodra ik een update krijg, plaats ik deze direct hier!
Dit probleem heb ik ook
Ik heb het idee dat het door de huidige firmware komt.

Andere providers met hetzelfde Huawei HG659 modem hebben bijv. met firmware versie V100R001C216B113 wel de mogelijkheid om Simple Network Time Protocol (SNTP) in te stellen. Bij deze firmware kan je dit via Internet -> Internet Services -> Simple Network Time Protocol vinden.

Mijn firmware versie V100R001C243B030 heeft alleen DDNS bij "Internet Services".

Parental control is super, maar ik heb niet zo veel behoefte om dit bij iedere zomer- en wintertijd aan te passen. Oh, een functie met bijv. max. x uur per dag per device internetten zou ik voor mijn kinderen ook fijn vinden.
Reputatie 7
Hoi @m@rtijn2 en @Duplo.kids en de anderen,

Het is inmiddels duidelijk waar dit probleem vandaan komt! We zijn bezig met het aanpassen van de oorzaak. Ik heb nog geen uitsluitsel over de exacte einddatum. Zodra ik die weet, zal ik die hier posten. Weet dat we er alles aan doen om de klok weer synchroon te laten lopen!

PS. Hier meer uitleg over het beperken van Wifi na bepaalde tijd op de Huawei: Parental Control.
Kunnen jullie niet gewoon de sntp configuratie vrijgeven net zoals de meeste providers?
is er al enig zicht op een oplossing van dit euvel.
Zijn alweer een maand verder
Reputatie 7
Ik heb het zojuist nagevraagd en het is in ontwikkeling. Voor nu is het alternatief hier rekening mee te houden bij het instellen van het timeschedule. Zodra het is doorgevoerd/aangepast zal ik het hier melden. Bedankt voor jullie geduld!
Dit probleem heb ik ook
We gaan alweer bijna naar de zomertijd. Deze topic is al 6 maanden oud. Denkt Sander dat er ooit nog een oplossing gaat komen ??
ik vrees met grote vreze.
Reputatie 7
Dag allen,

Weet dat we er mee bezig zijn! Ik moet bekennen dat het niet hoog op de prioriteitenlijst staat. Maar het is in ontwikkeling. Ik verwacht dat bij een volgend grote upgrade deze aanpassing meegenomen wordt.
Hallo personen,

Volgens mij hebben we pas geleden een update van T-Mobile gehad (of ik moet dit fout hebben) maar de SNTP functie is nog steeds niet aan te passen en loopt ook nog steeds een uur voor. Na 6 maanden mag je toch wel verwachten dat er iets duidelijk is. Zo te zien werkt het bij T-Mobile hetzelfde als bij de overheid... 🤔
Reputatie 7
Hi @OpaGod, het staat op de lijst maar andere zaken gaan voor waardoor het helaas lang duurt, excuses hiervoor!
Hallo Sander.
als het goed is heeft er recent een update van het Huawei modem plaatsgevonden. (Tussen 19 en 25 feb volgens de aankondiging.)
Het modem vandaag enige tijd van de stroom gehad en opnieuw opgestart.
Het bekende euvel is echter niet verholpen !!
Reputatie 7
Hoi @OpaGod en @Belker,

De update van het Huawei modem omvatte geen zichtbare wijzigingen. Het gold alleen voor die klanten met een Huawei modem op een bepaald netwerk. Voor de update waarin het time-schedule wordt aangepast zijn alle modems nodig.

Ik kan jullie geruststellen: het is bekend en de oplossing ook. Zo'n update is echter nogal een ingrijpende zaak en we verzamelen alle wijzigingen in één update. Zo'n update doen we dan ook slechts één, maximaal twee, keer per jaar. Voor nu is de tijdelijke oplossing om rekening te houden met het tijdverschil in het aanmaken van een time-schedule.
Ben toch wel heel erg benieuwd wanneer de toegezegde update met de oplossing voor dit probleem gaat komen ????
Reputatie 7
Hi @Belker, ik vermoed rond de zomer, dit is meestal de periode dat we een "grote" release doen.

Reageer