Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem


Ik gebruik ouderlijk toezicht om apparaten te blokkeren
hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word
als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur
mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat
waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
icon

Beste antwoord door Sander 30 November 2018, 10:09

Bekijk origineel

116 reacties

Hè Brian. Wanneer is het zomer bij jullie ??
we zijn nu al een jaar bezig schiet totaal niet op zo.
Reputatie 7
Badge +1
"Rond de zomer" kan een heel ruim begrip betekenen neem je het letterlijk kan het ergens in mei zijn maar ook september/oktober, maar alle gekheid op een stokje het duurt voor de mensen die er mee zitten wel erg lang.

Ik vraag me wel eens af waarom T-Mobile niet net als KPN/Telfort niet elke maand of bijna elke maand een update uitrolt voor internet en tv
Reputatie 7
Hi @Belker,

Ik heb nog geen andere boodschap dan dat het er aan zit te komen.

Ik kan jullie geruststellen: het is bekend en de oplossing ook. Zo'n update is echter nogal een ingrijpende zaak en we verzamelen alle wijzigingen in één update. Zo'n update doen we dan ook slechts één, maximaal twee, keer per jaar. Voor nu is de tijdelijke oplossing om rekening te houden met het tijdverschil in het aanmaken van een time-schedule.


Het komt er dus zeker aan! Reken maar dat ik het hier in het topic zal melden als ik meer weet!
Issue speelt nog steeds of alweer?
Mijn modem heeft nieuwste firmware aldus de helpdesk, Dus is het opnieuw begonnen of eigenlijk nooit opgelost?
Reputatie 7
Hi @metaal In dit geval is het nog steeds 😬. Er zitten deze maand of volgende maand wel updates aan te komen, hopelijk wordt dit issue dan ook opgelost!

Volgens Sander wordt er 1 tot 2 maal per jaar een update uitgerold waarin o.a dit euvel wordt opgelost. 
Dit duurt nu echter al ongeveer anderhalf jaar dus wanneer komt nu eindelijk eens de oplossing !!!k

Als het eindelijk eens verwerkt word in de firmware, misschien lukt het nog voordat het modem het begeeft.

Hoe moeilijk kan het zijn om de goede of onszelf een NTP server  (bijvoorbeeld  nl.pool.ntp.org ) en/of tijdzone te laten uitkiezen?
 

Reputatie 7

Hoi @GGoeij@TBraber@Belker@mrtjphillips@OpaGod en @metaal

 

Het heeft even geduurd, maar het uur tijdverschil zou nu verdwenen moeten zijn op jullie modems. Kunnen jullie dit bevestigen? Sinds afgelopen week is dit aangepast. Excuus voor de vertraging, maar ik ben blij dat het nu goed geregeld is!

 

PS. Hier meer uitleg over het beperken van Wifi na bepaalde tijd op de Huawei: Parental Control.

Hallo Sander. Ja, inderdaad sinds vorige week staat de klok op het juiste tijdstip. Viel bijna van m’n stoel af. 
kan ik er vanuit gaan dat het in maart bij de overgang naar de zomertijd ook goed gaat ????

Sweet eindelijk staat de tijd goed

Bij deze bevestig ik dat het werkt. Dank voor de terugkoppeling van deze verbetering! 

@Sander 

Sorry, maar ik vind dit geen antwoord. Ik zie nog steeds geen instellingen voor de SNTP server of een tijd. Waarom dit in het modem verborgen blijft is mij een raadsel. De tijd zal best goed lopen nu maar het is nog steeds niet te checken zonder een regel aan te maken en dan te gaan zitten wachten totdat deze regel in werking treed?????

 

Als je gaat naar “onderhoud” (rechtsboven) en dan systeemlogboeken (links) dan zie je de bovenste melding de tijd dat je ingelogd bent. Die staat nu goed.

Bij mij is het tijdverschil nog niet opgelost.

Starttijd van 17:00 begint om 16:00.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Reputatie 7

Hi @abd076, lekker cliche maar heb je de modem al een keer gerestart? :slight_smile:

Hoi Brian,

Excuus voor de late reactie.

De modem is volledig ge-reset. Hard reset. Probleem is nog steeds aanwezig. Heb na de reset wel een config Back-up terug gezet van voor de reset.

Hoop dat hier een oplossing voor is.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @abd076,

 

Ik ga het voor je in orde maken! Jouw verzoek is naar onze collega-expert verstuurd en die zal me binnen een aantal werkdagen een terugkoppeling geven. Zodra het opgelost is, weet je het meteen. :wink:

 

Rectificatie: ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Als het goed is, loopt de klok nu goed!

Hoi

Klok loopt nog niet goed. Kan het te maken hebben met het terugzetten van de back up?

Reputatie 7

Hi @abd076, dat hangt er een beetje vanaf wat er precies meegenomen wordt in de back-up. Als het alleen settings zijn dan lijkt me dit niet. Als het echt een back-up van de firmware is dan zal dit de aanpassing inderdaad weer terug draaien. 

V100R001C243B032 dit is de software versie wat er op zit. Back up maak ik bij apparaatbeheer back up van

Reputatie 7

Hmm b.032 is wel de goede versie. Ik ga het nog even een keer navragen bij de collega’s van de technische dienst en ik kom er komende week bij je op terug!

Hoi Brian, heb je nog nieuws?

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik zal T-Mobile een handje helpen.

Screenshot gemaakt om 13:36. Versie B032

Zoals je op dit screenshot kunt zien, staan de instellingen voor de zomer- en wintertijd precies andersom. Daardoor loopt de Huawei in de winter een uur voor en in de zomer een uur achter. Helaas zijn deze instellingen alleen beschikbaar als je als admin kunt inloggen (geen commentaar :wink: ), dus je kunt dit niet zelf aanpassen. Dat zal T-Mobile moeten doen middels een firmware-update, maar die proberen ze tot een minimum te beperken (versie B032 is volgens mij alweer bijna een jaar oud). Misschien kan dit nog meegenomen worden in de update die noodzakelijk is voor het nieuwe tv-platform, anders is het wellicht een optie om deze instelling via TR069 aan te passen (de technische dienst weet daar wel raad mee).

Hoi TMTF dank voor de reactie. De vraag is hoe log ik in als admin? Als je van T-Mobile alleen als user kan inloggen. 

 

Reageer