waarom geen 500mb meer, en kpn wel op zelfde kabel?

  • 2 March 2020
  • 8 reacties
  • 795 Bekeken

Waarom wil T-mobile geen 500mb meer leveren in zeewolde, maar max 100mb ???

nu ben ik nood gedwongen overgestapt naar kpn, die halen wel de 500mb ruim, echter daar gaat zoveel mis dat ik spijt heb als haren op mn hoofd, maar door jullie 100mb niet terug kan naar jullie


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @hmwa 

Dat is puur een geld kwestie. KPN vraagt voor WBA 200 en 500 Mbit meer dan T-Mobile wil betalen. Eenmaal naar 100 kun je niet meer terug omhoog tenzij je ooit op T-Mobile’s eigen glasvezelnetwerk komt maar dat kan even duren.

Groet, Folkert

Reputatie 7

@hmwa Ja volgens mij heeft T Mobile ergens een grote fout gemaakt door niet als een gek overal ODF uit te gaan rollen en alle bestaande klanten over te zetten naar ODF. alleen zo kan je de strijd aan gaan met KPN.

Dat T Mobile geen 200 en 500 meer aanbied is een bewuste keuze.

Reputatie 7
Badge +1

Om heel eerlijk te zijn zou het het veel beter zijn dat netwerken zoals voor internet en stroom net als het waterleidingnet overheidsinstellingen waren, zeker het glasvezelnetwerk is nu in Nederland grotendeels in handen van een partij die zacht gezegd nou niet tot de meest solide behoort, geldt ook voor het kopernet.

Nu kan KPN tot op zekere hoogte bepalen welke prijs providers moeten betalen om gebruik te maken van de netwerken, zou het in handen van de overheid zijn dan betaald elke provider de zelfde huurprijs en kunnen zich onderscheiden op gebied van pakket, prijs en apparatuur enz, op basis waarop de consument een keuze maakt.

Reputatie 7
Badge +3

@BeMu Historisch gezien heeft de PTT en nu KPN veel werk en geld in het koper en glasvezel netwerk gestoken dus het is redelijk dat KPN er geld voor vraagt naar mijn mening. Ideaal is het allemaal niet.

Reputatie 7
Badge +15

Het is simpel, T-mobile gaat de concurrentie aan met hun klanten aan te sluiten op hun eigen netwerk (ODF) maar nog lang niet iedereen profiteert daarvan.

@BeMu , Als die kabels nog steeds in overheids handen zouden zijn konden we nu nog de hoorn op het modem leggen, er werd toen weinig gedaan om te inoveren, dat is bij de privatisering van de PTT en de splitsing in PTT (post) en KPN (telefonie) ook nog even zo gebleven, tot regefiber en consorten gingen graven en de BV Nederland gingen verglazen, hun eigen samenwerkings projectje ging op de fles dus namen ze de concurentie maar over, reggefiber, lijbrand, xms en nog meer werden ingelijfd, en de verglazing ging op de handrem ten behoeve van het koper netwerk, nu er weer wat meer concurentie komt van Vodafone/Ziggo en wat kleinere glasvezel bedrijven, en sinds kort T-Mobile in Den Haag gaat men het licht zien en gaat de grond weer open om glasvezel in te graven.

Lijkt mij dus geen goed plan, beter plan, KPNnetwerk helemaal op eigen poten zetten en voor iedereen een vastrecht rekenen per aansluiting, de providers kunnen dan met elkaar concureren op prijs.

 

t is mooi kl*te dat T-mobile dit gedaan heeft, eerst had ik trouw 500mb via hun, toen kwam dat embakel in t weekend dat hun alles via duitsland wilden omzetten, en plots niemand meer internet had of nog maar 50mb. hun gaven toen al aan dat het max voortaan nog maar 100mb zou zijn.

kpn is daar slim op ingespeeld met hun black friday en gratis smart tv, dit leverde hun tig duizend klanten op. echter zijn er met regelmaat storingen, en bovenal tig honderden mensen die een tv beloofd is wachten al sedert begin december 2019 op hun tv die maar niet word geleverd, en waarschijnlijk voorlopig ook niet word geleverd, danwel misschien helemaal niet meer word geleverd. 

 

Reputatie 7

Hey @hmwa 

Ik snap dat je het liefst een zo snel mogelijke snelheid ontvangt op je adres. Wanneer er echter geen ODF glasvezel beschikbaar is (ons eigen netwerk), is een snelheid boven 100 Mbps jammer genoeg niet meer mogelijk. Door de hoge inkoopsprijzen betekent dit dat we alleen voor ons eigen netwerk de Premium variant aanbieden - waarbij alle snelheden tot 1Gbit/s beschikbaar zijn. Wanneer we gebruik moeten maken van een ander netwerk, bieden we maximaal 100Mbit/s. Door deze wijziging kunnen we de nieuwe pakketten zo scherp aanbieden.:relaxed:

Reageer