Beantwoord

Waarom maar 100Mbit aanbieden via glasvezel op mijn adres

  • 14 November 2019
  • 36 reacties
  • 5257 Bekeken

Reputatie 1

In onze wijk biedt T-mobile sinds kort slechts 100Mbit aan via glasvezel. Dit terwijl er 500Mbit werd aangeboden toen de wijk opgeleverd werd. Ik heb zelf een dergelijk abonnement aangeschaft en haal gemiddeld 400mbit.

 

Weet iemand waarom de snelheid verlaagd kan zijn? De concurrent biedt gewoon 500mbit aan. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 November 2019, 22:39

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 1

Allen bedankt voor de heldere reacties!

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt in de postcode checker van t-mobile thuis zien of je daar 1Gb of 100 Mbit kan krijgen.

Anders smaken dan 50 of 100 Mbit over het KPN netwerk worden niet meer nieuw aangelegd. 

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @TAVL ,

bedankt voor de info en het welkom.

Ik heb de Postcodecheck gedaan en kom niet verder dan 100 Mbps.

Geldt dit dan ook voor zakelijke abo's? Of is dat dan weer een klasse apart?

 

zakelijk kan er een hele hoop maar is wel 10x duurder

Reputatie 7
Badge +4

In principe niets, tenzij je jouw pakket om laat zetten naar bijvoorbeeld uit & thuis. Dan val je onder de nieuwe propositie en dus ook onder de nieuwe snelheden.

Reputatie 7

Hi @Sam_81, dat mag je zeker, dit is één van de beloftes die we gedaan hebben bij de overname van Tele 2, geen prijsverhoging voor vast internet de eerste 3 jaar. Zoals je zelf al aangeeft passen we inflatiecorrectie wel elk jaar toe maar that's it! :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @KG4

 

Als je me jouw gegevens (postcode + huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van jouw IBAN) in een privébericht stuurt, dan check ik gelijk wat de mogelijkheden zijn op jouw adres. :relaxed:

Hi @bfdeleeuw193 

Momenteel bied T-mobile alleen 50 mb, 100 mb en 1000 mb met de nieuwe actie.

200 mb en 500 mb zijn voor T-Mobile te duur om te leveren waardoor ze dan meer geld aan KPN kwijt zijn. Zodra T-mobile en KPN tot een prijs kunnen komen worden ze hopelijk weer geleverd.

1000 mb is alleen beschikbaar in het T-mobile glasvezel netwerk. Op het KPN netwerk maximaal 100 mb.

 

Is er al zicht op wanneer dat veranderd? zit hiermet smart op te wachten.

Snelheid > 100 mbit via KPN (waar ik zit schijnbaar)

Reputatie 7
Badge +15

T-mobile is volgens mij in de afrondingsfase in Segbroek dus ik denk wel dat ze binnenkort ergens anders aan de slag zullen gaan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Isharryf, tof dat je graag overgaat op onze eigen infrastructuur! We zijn hard onderweg om heel Nederland op ons netwerk aan te sluiten, maar dat gebeurt gefaseerd. Zoals @Waqqas correct aangeeft, zijn we nu op grote schaal in Den Haag bezig (Segbroek) om daar overal Glasvezel neer te leggen. Dat is in een afrondende fase. Daarna is op termijn een ander gedeelte van Nederland aan de beurt. Voor nu kan ik je dus jammer genoeg nog geen bevestigend antwoord geven, maar ik verzeker je dat we je niet vergeten! In de tussentijd: stay safe and strong en een prachtig weekend toegewenst! :wink:

Is er ook ergens een planning te vinden, waar je kunt vinden waar T-Mobile bezig is om (glasvezel) klanten op hun eigen netwerk aan te sluiten.

Op dit moment krijg ik glasvezel van jullie via het KPN netwerk en ook gewoon 500Mbit. Maar we zijn bezig met een ander huis (waar ook glasvezel ligt). Kan ik mijn abonnement gewoon meenemen, of loop ik het risico dat ik op het nieuwe adres maximaal 100Mbit glas ga krijgen? Op de nieuwe locatie lijkt het erop dat het ook een KPN netwerk gaat zijn, maar ik kan dus nergens vinden of jullie daar al snel eigen apparatuur gaan ophangen.

Je kunt in de postcode checker van t-mobile thuis zien of je daar 1Gb of 100 Mbit kan krijgen.

Anders smaken dan 50 of 100 Mbit over het KPN netwerk worden niet meer nieuw aangelegd. 

Dat is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag. Die aanname kan ik zelf natuurlijk ook doen. Kan ik de snelheid die ik al heb behouden als ik ga verhuizen? En is er inzicht in de planning (wanneer een locatie voorzien gaat worden van T-Mobile’s eigen apparatuur), dat zie je niet in de postcode checker. :grin:

Als ik teruggezet zou worden naar 100Mbit, dan is de keuze vrij eenvoudig. Dan stap ik over naar een aanbieder die wel 500Mbit kan leveren op dat adres :joy:

Antwoord is simpel, nieuw adres WBA maximaal 100 Mb, ODF kan je wel een 1000Mb afsluiten.

Verhuizing is nieuwe aansluiting dus als er niet meer dan 100 volgend de postcode checker mogelijk is word dat de max.

Alleen degene die nog 200 en 500 uit de oude tijd hebben mogen dit houden tot ze hun abbo veranderen.

Antwoord is simpel, nieuw adres WBA maximaal 100 Mb, ODF kan je wel een 1000Mb afsluiten.

Verhuizing is nieuwe aansluiting dus als er niet meer dan 100 volgend de postcode checker mogelijk is word dat de max.

Alleen degene die nog 200 en 500 uit de oude tijd hebben mogen dit houden tot ze hun abbo veranderen.

Hmm...good to know :-( Begrijp trouwens niet dat hetgeen KPN doet is toegestaan, die prijzen zo verhogen dat het voor 3rd parties niet meer interessant is om die snelheden aan te bieden. Daar is vast ook al het nodige over gezegd. 

Nu maar hopen dat T-Mobile snel eigen apparatuur gaat plaatsen op de toekomstige locatie :-) anders stappen we gewoon over...

Hier ook zelfde probleem

Ik wou misschien van kpn naar t-mobiel maar zie ineens dat er max 100 leverbaar is

bij kpn heb ik 500

ik denk dat dit met de onbeperkt actie te maken heeft mobiel en thuis

Antwoord is simpel, nieuw adres WBA maximaal 100 Mb, ODF kan je wel een 1000Mb afsluiten.

Verhuizing is nieuwe aansluiting dus als er niet meer dan 100 volgend de postcode checker mogelijk is word dat de max.

Alleen degene die nog 200 en 500 uit de oude tijd hebben mogen dit houden tot ze hun abbo veranderen.

Hmm...good to know :-( Begrijp trouwens niet dat hetgeen KPN doet is toegestaan, die prijzen zo verhogen dat het voor 3rd parties niet meer interessant is om die snelheden aan te bieden. Daar is vast ook al het nodige over gezegd. 

Nu maar hopen dat T-Mobile snel eigen apparatuur gaat plaatsen op de toekomstige locatie :-) anders stappen we gewoon over...

 

De huidige prijzen zijn nog door de ACM goedgekeurd. Veel andere providers kunnen het nog prima ophoesten. Allen T-Mobile wil zich graag als prijsvechter profileren, dat heeft dan als gevolg dat je alles wat maar een beetje geld kost, probeert te vermijden.

Wat apparatuur betreft… sinds de overname 2/3 jaar geleden is er niks meer gebeurd, kleine kans dat dat op korte termijn gaat veranderen. 

Reputatie 7
Badge +15

Zoals vermeld is er alleen 50, 100 of 1000 mb.

1000 mb is uitsluitend beschikbaar op het T-mobile glasvezelnetwerk.

200 en 500 mb is te duur qua prijs om te leveren over het KPN netwerk.

Ja dat weet ik maar was pas geleden nog wel leverbaar

Dus ik denk meer dat die combie actie er achter zit

Het is niet alleen T-Mobile die de 200 en 500 op WBA hebben geschrapt, kpn heeft wat met de wholesale prijzen gedaan waardoor het niet meer interesant is om te leveren.

Ach, het is nog leuker geworden, KPN mag zelfs het netwerk sluiten voor concurentie, net als Ziggo, leve de Rechter.

En zo hoog zijn de WBA prijzen niet, maar te hoog voor TM om er nog wat op te verdienen als ze maar 25 euro vangen met het uit en thuis, een spagaat waar ze zichzelf hebben in gewerkt door de concurentie aan te willen gaan.

Leuk leesvoer,

https://www.kpn-wholesale.com/producten-diensten/breedband/wba.htm

 

Vooral even de tarievenlijst bekijken, het is iets meer als 11,50 voor 100/100 en 17,34 voor 200/200 en 23.34 voor 500/500 en 29 nog wat voor 1000/1000, dus geeneen van die gekke prijzen gezien de kosten die ermee gemoeid zijn om het hele netwerk up en running te houden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sam_81, wat @TAVL aangeeft klopt helemaal! Zolang jij je snelheid/abonnementsstructuur niet aanpast, blijft jouw internetsnelheid op 200 Mbit/s. Hier zullen wij niet zomaar wijzigingen in aanbrengen. Met het nieuwe aanbod willen we het voor iedereen zo voordelig mogelijk maken! Door de hoge inkoopsprijzen betekent dit dat we alleen voor ons eigen (glasvezel) netwerk de Premium variant aanbieden - waarbij alle snelheden tot 1Gbit/s beschikbaar zijn. Wanneer we gebruik moeten maken van een ander netwerk, bieden we maximaal 100Mbit/s. Door deze wijziging kunnen we de nieuwe pakketten zo scherp aanbieden! :wink: Zolang je dus niets aanpast aan je abonnement en/of snelheid, behoudt je wel het 200 Mbit/s pakket.

Goeiemorgen,

ik ben een nieuwe mobiel-klant en ben aan het oriënteren naar een nieuw glasvezel-abo.

Als ik zo het forum doorlees over glasvezel is er een hoop onduidelijkheid.

Ook voor mij is die er.

Als ik glasvezel vergelijk op diverse sites, kom ik op abo's van 500 Mbps behalve bij T-Mobile.

Ik woon in een WBA-gebied, maar zou volgens de data van de netwerkbeheerder makkelijk 500 en 1000 Mbps kunnen draaien.

Wat zijn nu hierbij de bepalende factoren?

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Motoricky,

Wat tof dat je erover denkt om Thuis te komen. T-Mobile wil de tarieven die KPN vraagt niet betalen, waardoor er momenteel een beperking is qua beschikbare snelheden op het WBA netwerk (max. 100Mbps). Echter heeft T-Mobile op steeds meer locaties eigen apparatuur, waardoor er toch 1Gbps aangeboden kan worden. Of dit beschikbaar is, kun je enkel zien via de aanvraagwizard op de T-Mobile website. Die informatie is niet via andere wegen beschikbaar, dus ook niet via bijvoorbeeld Fourstack. Daar zie je enkel wat er via WBA aangeboden wordt.

Wat geeft de Wizard bij jou aan?

Hallo @TAVL ,

bedankt voor de info en het welkom.

Ik heb de Postcodecheck gedaan en kom niet verder dan 100 Mbps.

Geldt dit dan ook voor zakelijke abo's? Of is dat dan weer een klasse apart?

 

Reputatie 7
Badge +4

Volgens mij is er een geen aparte zakelijke propositie voor T-Mobile Thuis, maar is er 1 propositie die zowel op particuliere naam als zakelijke naam gezet kan worden. Je zou dan via zakelijke glasvezel moeten aansluiten, maar die kent geen TV dienst.

Overigens wil T-Mobile wel sneller internet aanbieden voor Thuis, maar de vraag is wanneer ze eruit komen met KPN of eigen apparatuur plaatsen in jouw buurt. Daar is helaas nog niets over te zeggen.

Oh geen TV? Dat gaat de vrouw niet prettig vinden  :hugging:

Dan wordt het dus wachten tot KPN en T-Mobile er uitkomen met de prijsafspraken.

 

Dank voor de info @TAVL 

Reageer