Beantwoord

Wachtwoord WiFi wijzigen

  • 4 June 2018
  • 4 reacties
  • 405 Bekeken

Goedenavond,
Onlangs heb ik een T mobile Thuis abonnement afgesloten, waar ik tot nu toe erg tevreden over ben :-)
Omdat de WiFi code na aansluiting niet werkte, heeft een medewerker mijn WiFi code gewijzigd en deed de WiFi het toen gelukkig wel. Wel werd me geadviseerd om de WiFi code alsnog zelf te wijzigen in een andere code. Via een link in één van jullie mailtjes ben ik de uitleg gaan lezen in de stap-voor-stap-instructie. Dit leek allemaal heel makkelijk, maar ik kom op een bepaald punt niet verder, omdat ik niet zie wat ik volgens jullie wel op het scherm zou moeten zien.
Als ik ben ingelogd op de Home Gateway, dan klik ik zoals jullie aangeven op 'Onderhoud'. Dit lukt, maar daarna zou ik volgens jullie moeten klikken op 'WLAN-instellingen' en vervolgens op 'WLAN-codering'.
Maar bij de 'WLAN-instellingen' kom ik niet verder. Want ik zie nergens in mijn scherm WLAN-instellingen' staan.
In de linkse kolom zie ik wel staan:
Systeeminformatie
Accountbeheer
Apparaatbeheer
Systeemlogboeken
One Key-diagnose
Hulpprogramma's
Statistieken

Kunnen jullie mij vertellen op welke manier ik mijn WiFi code kan wijzigen?

Groetjes Mirjam3011
icon

Beste antwoord door Brian 7 June 2018, 15:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hi Mirjam3011, goed om te horen dat je zo tevreden bent, daar worden wij dan weer blij van! 🙂 Wat goed dat je het zelf al uitgevogeld hebt, de WLAN-instellingen zouden hier inderdaad gewoon tussen moeten staan. Via welk apparaat log je in op de modem? Mocht dit een Apple apparaat zijn zou je het dan eens met een ander apparaat willen proberen? Als je inlogt via je computer probeer het dan eens via een andere browser. De modem even opnieuw opstarten verhelpt het mogelijk ook. Ik hoor graag of het gelukt is!
Hoi Brian, dank voor je reactie!
Ik heb het via een andere browser gedaan en nu is het wel gelukt. Heb er alleen 2 problemen bijgekregen: het lukt me nu niet meer om met de computer en tablet contact te krijgen met internet. Als ik klik op mijn netwerknaam, dan krijg ik geen scherm om de beveiligingscode in te voeren, maar krijg de mededeling dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Heb het modem opnieuw opgestart en de laptop en tablet ook opnieuw opgestart, maar helaas zonder resultaat. Op m'n telefoon werkt de beveiligingscode overigens wel.
Graag je advies wat nu te doen.
Groetjes Mirjam
Hoi Brian, hier een vervolg op m'n vorige reactie.
Wauw, ik sta versteld van mezelf!! Met m'n a-technische achtergrond en 2 linker handen, is het me toch nog gelukt om de beveiligingscode in te voeren op m'n laptop en tablet en werkt het internet.
Vraag me niet wat ik heb gedaan 😉 maar het is me gelukt!!
Groetjes Mirjam
Reputatie 7
Hi Mirjam, wat goed! En dat niet met één maar uiteindelijk zelfs drie apparaten. Volgens mij valt het dus wel mee met die twee linkerhanden! 😉

Reageer