Beantwoord

WAN blijft knipperen / 'Kabel fout'

  • 13 October 2017
  • 11 reacties
  • 3161 Bekeken

Vandaag T-mobile Thuis ontvangen ter vervanging van mijn Tele2 modem. Modem vervangen via DSL wandcontactdoos. Stappen van installatie gevolgd, maar krijg geen verbinding met internet. Modem zegt "kabel fout" en WAN-lampje blijft knipperen.

Wandcontactdoos is dus niks meer gebeurd, maar voor de zekerheid nagekeken: rood en blauw zijn aangesloten op de 'varkenssnuit' contacten die het meest van elkaar staan. Kabels zijn op je de juiste wijze ingeprikt.

Stroom is minuut van de router geweest en daarna weer opnieuw geprobeerd: geen effect.

Factory reset geprobeerd: alle lampjes uit behalve powerknop: geen effect.

Ik krijg sterk het idee dat iemand bij t-mobile nog even mijn account moet activeren met 1 druk op de knop of hebben jullie nog andere ideeën? Alvast dank.

PS: modem HG569 is volledig vodafone interfaced, maar dat hoort (toch?)
icon

Beste antwoord door Brian 20 October 2017, 12:17

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Smattie,

Blij te horen dat je zo blij bent en meteen bent begonnen. :)
Helaas is het niet mogelijk om 2 providers op 1 verbinding te hebben, Als het Tele2 modem nog werkte dan moet je die helaas nog even laten zitten.
Er zat ook een brief bij het pakket. hierin staat op welke datum je het modem kan gaan plaatsen.
Meestal herken je dit door dat het modem van Tele2 niet meer werkt.
Zou je even kunnen controleren welke datum er in de brief staat ?
Reputatie 7
Badge +4
Oh ja het kan voorkomen dat je nog dingen van vodafone tegen komt in op en aan het modem.
De weginterface zal ook de kleuren van T-Mobile krijgen maar daarvoor moet hij eerst contact hebben gehad met internet zodat hij de laatste update kan binnen halen.
Vanaf 13 oktober is installatie mogelijk. Tele2 is reeds afgesloten.
Sorry, eerste zin van mijn post is wat misleidend. 4 oktober binnengekomen 😃
Reputatie 7
Badge +4
het oude modem krijgt nog wel een dsl signaal binnen maar geeft geen internet ? of blijft deze ook knipperen ?
het kan zijn dat het in de wijkkast is mis gegaan. t mobile moet dit even controleren ben ik bang
Reputatie 7
Hi Smattie, excuses voor de late reactie. Ik zie dat er inmiddels een monteur langs is geweest maar dat het probleem nog niet is verholpen. De netbeheerder gaat de kabels in de grond controleren, het lijkt er op dat daar de vermoedelijke oorzaak zit. Deze werkzaamheden staan gepland voor aankomende dinsdag (de 24ste). Excuses voor de vertraging, zodra wij bericht ontvangen van de netbeheerder neemt één van mijn collega's contact met je op!
Hi Smattie, excuses voor de late reactie. Ik zie dat er inmiddels een monteur langs is geweest maar dat het probleem nog niet is verholpen. De netbeheerder gaat de kabels in de grond controleren, het lijkt er op dat daar de vermoedelijke oorzaak zit. Deze werkzaamheden staan gepland voor aankomende dinsdag (de 24ste). Excuses voor de vertraging, zodra wij bericht ontvangen van de netbeheerder neemt één van mijn collega's contact met je op!

Beste Brian,

Bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad even afwachten. Gek blijft dat ik jullie modem heb aangesloten i.p.v. het Tele2 modem en er vervolgens kabels in de grond moeten gecontroleerd. Vreemd toch? :)
Hebben jullie hier nog een regeling voor? Het komt er naar uit te zien dat ik in ieder geval 10 dagen geen internet heb kunnen gebruiken en inmiddels begint mij databundel van mijn mobiele abonnement op te raken.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Smattie,

Ik snap dat het een beetje gek over komt. maar ook aan de andere kant moet je worden overgezet naar T-Mobile. als dat niet goed gaat heb je nog geen signaal. Aan de andere kant ziet het er alleen iets anders uit als bij jou thuis.

Reputatie 7
Hi Smattie, ik zie dat je verbinding inmiddels is hersteld, helemaal goed! Zoals Hidden.nld aangeeft moet je naast dat je thuis aangesloten wordt ook vanuit de centrale nog aangesloten worden. In dit geval bleek ook de aansluitkabel niet goed te zijn en de netbeheerder heeft een deel van de kabel vervangen. Ik heb zojuist ook meteen een vergoeding aangemaakt voor de periode waarin je geen gebruik kon maken van je verbinding (13-10-2017 tot en met 28-10-2017). Deze vergoeding wordt verrekend met je factuur van volgende maand. als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Beste medewerker T-Mobile,

Ik ervaar dezelfde fout als hierboven.. Wan lampje blijft knipperen. KPN werkt inmiddels niet meer, maar geen connectie met T-mobile..

Ik zal ook zsm nog telefonisch contact opnemen. Aangezien ik toch meer van TMobile had verwacht ben ik erg teleurgesteld.
Reputatie 7
Hi @Floji,

Excuus voor de late reactie. Gelukkig zie ik je inmiddels al online bent en dat je via de klantenservice een tussenoplossing hebt ontvangen. Ik hoop dat alles inmiddels naar wens werkt!

Reageer