Beantwoord

wan connectie valt weg

  • 25 June 2018
  • 9 reacties
  • 1153 Bekeken

ik heb nu een paar maanden een abonnement mij T-Mobile en ben kwa snelheid zeer tevreden.

alleen heb ik iedere dag ongeveer 5-15 min geen internet. Dit komt omdat mijn wan verbinding er gewoon uitvliegt. Ik heb hierover contact opgenomen met jullie klanten service en hier is mij duidelijk gemaakt dat ik teveel apparaten op mijn lan 1 poort heb aangesloten.

Om mijn netwerk even uit te leggen. Ik heb op de lan een poort een switch aangesloten waar in totaal 11 connecties op zitten. Denk hier aan een server met esxi (vmware) waarbij iedere vm een apart IP toegediend krijgt dit zijn er in totaal 5. Ook heb ik mijn eigen pc en meestal een laptop op deze poort zitten en natuurlijk een AP (acces point) aangezien de modem van t-mobile zelf zeer slecht wifi bied.

Nu is mij dus duidelijk gemaakt dat deze apparaten samen met normale smartphones en eventueel een laptop teveel netwerk verkeer is voor deze draytek router (draytek vigor 2132f). zelf vind ik dit vrij raar aangezien dit redelijk normale verwachtingen zijn voor een modem/router. Vooral aangezien ik een 750/750mbit connectie afneem van jullie.

Ik vroeg me af of hier toevallig een oplossing voor te vinden is.
icon

Beste antwoord door joopderooij 25 February 2019, 16:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
hmm.... een wegvallende verbinding klinkt meer op een hoge demping of teveel errors op de wan.

wellicht dat een moderator hier eens naar kan kijken....
Reputatie 7
Hi Rik, ik kijk zoals Hidden al voorstelt graag met je mee! Zou je mij hiervoor via een privébericht je postcode en huisnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer door willen geven? Ik hoor graag van je!
Reputatie 3
Zit er misschien een apparaat tussen dat een bepaald IP-adres vereist of zoekt?
Dan kan het zijn dat je last hebt van "het variabele IP-adres" dat je dagelijks van T-Mobile krijgt en zou je probleem met "een vast IP-adres" opgelost kunnen zijn (T-Mobile doet niet aan vaste IP-adressen voor haar klanten).
Reputatie 1
Zelfde issue sinds maanden.Heb een 750 Mbit verbinding met TV en telefonie.

WAN verbinding verbreekt random. Afgelopen maand nu al 39 keer (ja, we houden het bij). Stroom eraf, er weer op, dan werkt het weer even. Doe ik dit niet, dan blijft de verbinding down.(en niet vanzelf weer up zoals eerdere voorbeelden in dit topic)
Ik kan, ook bij uitval WAN naar buiten, mijn interne netwerk prima zien en benaderen. Alsook de Draytek modem/router
Mijn opstelling:
  • Draytek in factory reset/default mode (192.168.1.1 IP, DHCP pool 200 adressen)
  • 1 kabel cat5 naar zolder, aangesloten op 8-poorts TPlink switch
  • Op Switch zitten de volgende apparaten via kabel:
  1. Netgear Nighthawk, ingesteld als AccessPoint.
Krijgt IP via DHCP van Draytek.
Devices via WIFI krijgen IP via Draytek DHCP pool
  1. Playstation 4
  2. PC van mezelf
  3. PC van mn zoon
  4. HP Printer
  • Zowel Draytek als Netgear AP hebben zelfde SSID voor WIFI
Ik krijg het niet bij T-Mobile medewerkers tussen de oren dat er niks mis is in het interne gedeelte, maar dat er van buitenaf iets gebeurt (of niets..het is maar hoe je t bekijkt haha) . Er blijft gecommuniceerd worden via een klantscript "heeft u factory reset gedaan? heeft u apparaten er tussenuit gehaald?"

Router is al eens vervangen geweest.
Uiteindelijk met heeeeel veeeel pijn en moeite en frustratie eindelijk voor elkaar gekregen dat er een ticket aangemaakt is waarmee er verder wordt gekeken. Ik hoop echt dat er nu meer gedaan wordt dan alleen een router vervangen (wat mij niet een oplossing lijkt).

Zijn er zaken die nog kunnen verstoren wat jullie als deskundige mede forum leden betreft? Ik werd met name getriggerd door demping en errors...

@siert Ik zie even niet hoe een verkregen WAN adres vanuit T-Mobile kan verstoren met een intern IP-Adres?
Reputatie 7
Hi @joopderooij, oei dat is zeker niet de bedoeling! Even dubbelcheck, je hebt het over WAN, werkt je Wifi nog wel op het moment dat het gebeurt? Onze technische dienst is op dit moment je verbinding aan het monitoren, ik houd het vanuit hier ook even de gaten en ik houd je op de hoogte!
Reputatie 1
Hi @joopderooij, oei dat is zeker niet de bedoeling! Even dubbelcheck, je hebt het over WAN, werkt je Wifi nog wel op het moment dat het gebeurt? Onze technische dienst is op dit moment je verbinding aan het monitoren, ik houd het vanuit hier ook even de gaten en ik houd je op de hoogte!
Brian, prima dat je reageert en dank voor je tijd, maar je voedt nu mijn frustratie en bewijst wederom dat er niet goed geluisterd/gelezen wordt. Of dat er wat meer kennis nodig is...
Als ik aangeef dat mijn WAN-adres/ connectie naar buiten wegvalt dan werkt de wifi uiteraard ook niet.....

Goede nieuws echter tot dusver is dat de verbinding nu zo'n 105 uur in de lucht is.
Het enige wat ik heb gedaan was IPv6 uitschakelen.(linksboven in het dashboard, IPv6 logo aanklikken..ook handig als je je router wil resetten van afstand 😉 )
Staat nu uit.
Toeval ?
Reputatie 7
Hi @joopderooij Vandaar mijn controlevraag want het was mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelde 😉 Maar goed om te horen dat het nu stabiel is! Ons netwerk ondersteunt nog geen IPv6, vreemd dat dit aanstond met de fabrieksinstellingen, dat zou niet bedoeling moeten zijn!

Ik heb dit probleem met een Draytek router, verbinding valt regelmatig weg.

Reputatie 7

Hi @Ploeger1980, ik zie dat je imiddels zelf het antwoord al had gevonden, top!  

Reageer