Beantwoord

WAN lampje gaat niet branden na installatie


Ik ontving van u bericht op 21/06/2019 : "Beste heer,
Yes, het werkt. Vanaf 07-06-2019 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis."

Echter en helaas gaat het WAN lampje ook bij mij niet branden. Ook niet na 12 uur.
Zouden jullie aub willen kijken of de lijn wel geactiveerd is?

Dank en groet,
Bas
icon

Beste antwoord door Glassertje 26 June 2019, 21:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
@bas_ams Welkom op het forum.

Voor een lijnmeting en persoonlijke zaken heb je een T-Mobile medewerker nodig ook wel bekend hier als Moderator. Dit is een klant helpt klant forum en de Moderators ondersteunen.Veel dingen zijn door klanten onderling wel op te lossen. Helaas val jij daar niet onder.

Het snelste is om de klantenservice te bellen of te chatten. Als je belt kan het een tijdje duren voor je iemand aan de lijn krijgt, omdat tijdens de overstap weken het een beetje drukker geworden is dan T-Mobile gedacht had.

Andere optie is om hier te wachten, De medewerkers lezen mee en als hulp nodig is dan reageren ze. Echter reageren ze gemiddeld tussen de 24/48 uur, maar dit kan nog wel langer duren.

Ik neem aan dat je zo snel mogelijk van je verbinding wilt genieten, dus mijn advies is bel even. Heb je de kans om in de ochtend rond 7 uur te bellen, ben je vrijwel meteen aan de beurt.

Mocht je liever hier op een reactie wachten, dan kan je hier alvast o.a. je abonneenummer invullen. Zo kunnen ze meteen je gegevens erbij pakken en de gegevens zijn alleen zichtbaar voor T-Mobile medewerkers.
Reputatie 7
Hey @bas_ams,

Jammer dat je niet gelijk van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten. Ik zie gelukkig wél dat je inmiddels een afspraak hebt gemaakt met één van onze monteurs. De lijn zou ook actief moeten zijn op jouw adres. De monteur gaat er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen!
Hi @Piotr Dank voor je reactie. Wij zijn alleen niet erg tevreden over de gang van zaken. Ik ben door je collega aan de telefoon doorverwezen naar de on-line afspraak module van Guidion. De eerst mogelijke afspraak was daar pas over TWEE WEKEN... Nu blijkt na contact met Guidion dat wij de afspraak eerder hadden kunnen maken als we direct telefonisch contact hadden opgenomen met Guidion. Dit is of niet waar of een (onbedoeld) 'dark pattern'. Het gevolg is nu dat wij extra kosten maken omdat ons oude abonnement inmiddels is verlopen en alles nu via 4G gaat.
Kan jij aangeven hoe we hiervoor gecompenseerd worden?

Dank.
Nog wat achtergrond info waar ik helaas geen documentatie van heb, maar wellicht van belang voor de monteur:
Er is op dit adres reeds DSL actief geweest vóór het moment dat wij kabelinternet hebben geprobeerd. Ik meen mij te herinneren dat er toen ook al moeilijkheden waren bij het aansluiten omdat er fouten waren gemaakt, vergelijkbaar met verkeerde labeling in een patchkast. Het kan dus zijn dat de lijn van een ander adres is geactiveerd ipv dat van ons, ook al blijkt dat niet uit de systemen die dit monitoren.
Je zou denken dat het destijds is gecorrigeerd, maar misschien is dit niet mogelijk.
Reputatie 7
Hey @bas_ams,

Ik geef je graag meer toelichting. Voor het maken van een afspraak versturen wij altijd een sms'je dat door linkt naar de online afspraak module. Daar zie je vervolgens alle mogelijkheden staan in jouw regio. Nu komt het wel regelmatig voor dat er afspraken last minute worden afgezegd of geannuleerd. Onze collega's bij Guidion kunnen in dat soort gevallen afspraken verplaatsen om die gaten op te vullen. Het is zeker niet zo dat wanneer je telefonisch een afspraak inplant, je dan ook eerder een afspraak kunt inplannen.

Je hoeft je geen zorgen te maken over de kosten. Zodra onze monteur het probleem opgelost heeft, geef ons dan een seintje. We dienen dan graag een vergoeding in voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement. Zo betaal je in ieder geval niet teveel!

Laat je ons weten hoe de afspraak is verlopen?
@Piotr UPD: de monteur kon niets voor ons betekenen, anders dan ook vast te stellen dat er geen signaal is. What a waste... Erg vriendelijke monteur overigens, maar geen internet.
Bal ligt nu bij KPN. Wij wachten op een telefoontje (KPN) ⏱️
Wij wachten nog steeds op een telefoontje...
Reputatie 7
Badge +5
Hi @bas_ams, ik zie inderdaad dat wij KPN aansturen. Op dit moment staan ook wij aan de zijlijn en wachten wij tot KPN een afspraak met jou maakt. KPN zal contact met je opnemen via de e-mail óf SMS. Hou beide dus goed in de gaten. Bedankt voor je geduld!
Hi @Piotr & @Cheyenne Het is uiteindelijk gelukt, er is internet. De monteur heeft mij ook verzekerd dat de verwisseling in de kast / centrale nu is gecorrigeerd.
Er is echter nog werk aan de winkel: tot op heden heb ik niet meer dan 12,16 Mbps uit de lijn weten te persen... Jullie hebben inmiddels wel een factuur voor juni en juli gestuurd en wij hebben nu voor 62,62 EUR extra kosten gemaakt via onze 4G aansluitingen. Kunnen jullie een voorstel doen hoe dit op te lossen en/of aangeven wat de vervolgstappen zijn?
Alvast dank.
UPD: na een snelle check van de snelheid over bekabeld netwerk, lijkt het verstandig om niet de standaard instellingen van de modem/router te gebruiken:
  • Ik heb 2.4G en 5G aparte SSID gegeven
  • Wat minder drukke kanalen opgezocht
Snelheid is nu tussen de 20-21 Mbps 👍
Mochten jullie / iemand nog een tip hebben voor apparaten die goed werken met 'easymesh' van Zyxel, dan houd ik mij aanbevolen. Met een extender/AP van TP-link wordt er iig niet soepel gewisseld van AP.
Reputatie 7
Hey @bas_ams,

Top dat alles weer naar behoren werkt en dat je je snelheid inmiddels omhoog hebt kunnen krikken! Ik heb zojuist gelijk een vergoeding ingediend voor de gehele storingsperiode. Zodra dit is goedgekeurd en verwerkt, ontvang je dit bedrag in mindering op de aankomende factuur van augustus. Veel plezier met je T-Mobile Thuis abonnement!😄

Reageer