Beantwoord

WAN verbinding valt meerdere keren per dag weg

  • 10 November 2019
  • 3 reacties
  • 303 Bekeken

Sinds vorige week (dus na de storingen die het nieuws waren) valt mijn verbinding meerdere keren per dag weg. Ik heb nooit problemen met jullie gehad qua verbinding en vind dit dus raar.

Wat ik wel na de storing heb moeten doen is de gehele router een reset moeten geven voordat internet weer opkwam, dus niet alleen uit en aan gezet. Dus daar kan het niet meer aan liggen. Ik kan ook gewoon bij de router via wifi, maar als ik daar op kijk zie ik oon dat WAN niet meer beschikbaar is. De devices geven ook verbonden aan, maar geen internet toegang. TV blijft het wel gewoon doen.

Dit gebeurd zoals gezegd meerdere keren per dag. Kunnen jullie kijken waar de storingen vandaan komen op mijn adres?

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Cornelis van Ginkel

icon

Beste antwoord door Brian 15 November 2019, 16:31

Bekijk origineel

3 reacties

Even toevoegen. Mijn verbinding was dus zojuist ook weg. Tussen ongeveer 20.38 en 20.53. Nu doet hij het weer.

Reputatie 7

@CornElvis Goed dat je contact opneemt! Het terugdraaien van de rerouting naar Duitsland heeft op sommige delen van het netwerk voor wat vertraging gezorgd. We hebben vannacht werkzaamheden uitgevoerd waarmee dit verholpen zou moeten zijn maar jouw verbinding ziet er nog niet helemaal stabiel uit. Als je nu nog problemen blijft ervaren zou je dan eens een fabrieksreset van de modem willen proberen? Dit kan je doen door de kleine ‘FR’ of ‘Reset’ knop op de modem een aantal seconden in te drukken met een tandenstoker of paperclip totdat je alle lampjes ziet branden. Daarna gaat de modem opnieuw alle instellingen ophalen.

Mocht het zich daarna nog steeds blijven voordoen laat het mij dan zeker weten!

Ik heb vandaag geen last meer gehad. De factory reset had ik al gedaan, dat had ik ook al gezegd in mijn originele post.

Dank voor de reactie en ik ga het in de gaten houden

Reageer