Beantwoord

Wanneer gaat een snelheidsverhoging in?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
Mijn internet wordt niet sneller ook al verhoog ik mijn abonnement. Is het mogelijk om een KPN monteur langs te sturen die mijn aansluiting nakijkt of nameet. Ik heb nog een heel oude telefoonaansluiting in mijn huis. Wellicht dat het een keer tijd wordt om er een normaal ISRA punt van te maken.

Ik hoop dat dit geregeld kan worden.
Gr
F


icon

Beste antwoord door Brian 18 March 2019, 16:21

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Hallo @fhv,

Dit is een normaal aansluitpunt volgens mij nog van voor 1953. deze zou gewoon goed moeten zijn. waar je op moet letten is dat er geen aftakkingen zijn tussen de lasdop en je modem. Dit gebeurt volgens mij ook wel een achter het muurdoosje naar boven. Schroef de aansluiting eens open waar je modem is aangesloten en strip de kabel daar achter even aan. Haal ook de eventuele doorverbinding er tussenuit zodat alleen de rood blauw is aangesloten. De kabel tussen de aansluiting en het modem moet een kabel zijn met harde kern en 0,5m2.

Als dit niet werkt, wordt doorgaans eerst het modem vervangen voordat KPN uberhaupt langs wil komen.

Eerst gaat KPN op afstand de lijn testen en dan pas wordt een kpn monteur aangestuurd (als ze niets vinden om het op af te schuiven).
Dank voor je reactie mede klant. Het huis is van 1940. Voorheen heb ik er niet zo op gelet omdat ADSL tot 10-20MB prima werkte, maar die 50 of 100 komt gewoon niet in de buurt.

Kan iemand van t-mobile contact met me opnemen. Wat een heisa om met iemand van de klantenservice te communiceren. Waarom kan ik niet gewoon een mailtje sturen?
Reputatie 3
Als je verbinding het goed doet op die snelheid gaat het niet uitmaken of je aan het ISRA-punt iets gaat (laten) veranderen: dan is dat blijkbaar de (ADSL2+) snelheid die op je adres mogelijk is.

Heb je al eens een postcodecheck gedaan?
Bijvoorbeeld https://www.providercheck.nl/postcodecheck maar elke provider heeft een eigen check over wat zij op je adres kunnen leveren. Dat moet je eerst weten ...

En ja, helaas doet T-Mobile niet aan e-mail (net als zoveel andere providers, bedrijven en instellingen tegenwoordig, echt dom).
Ik moet 200Mb kunnen krijgen ....

een keertje meten lijkt me een goede zaak.

t-mobile? Kom even in contact aub. Om wat mogelijkheden te bespreken. Ik heb geen tijd om op fora te zitten.
Reputatie 3
Dan zou ik contact opnemen met die provider die zegt dat hij bij jou 200Mb kan leveren.
Als dat T-Mobile is dan kan je via de website gewoon een bestelling doen. Of bellen.
(zij zullen -net als andere providers- echt niet zelf contact met je gaan opnemen hoor)
Dit is een van de communicatie kanalen voor klanten van t-mobile. Ik merk er nog weinig van.
Reputatie 3
"Klanten voor klanten" op dit forum. Met Moderators van T-Mobile (die niet 24/7 hier aanwezig zijn of per ommegaande zullen reageren). Dus als je direct met T-Mobile zaken wilt doen, doe een bestelling of bel Sales ...

En anders moet je geduld hebben en hier op het forum wachten totdat een Moderator reageert. Jouw keuze. Succes!
Reputatie 6
Ik moet 200Mb kunnen krijgen ....
Bij KPN (of XS4ALL) wel ja. De HG659 van T-Mobile Thuis gaat theoretisch maar tot 100Mbps DownStream (VDSL Profile 17a).
Kijk maar eens op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ om te zien hoe de 200Mbps gehaald zou kunnen worden.
En kijk b.v. ook op de DSL-Informatie pagina in de HG659 wat daar aan getallen m.b.t. download en upload staan.
Dank voor het meedenken. Ik zit nu op tmobile 20 abo omdat de snelheid niet significant verbeterd wanneer ik een 50 of 100 abo activeer.

Vandaar mijn behoefte om op laag 1 te meten en zeker te stellen dat de kabel/aansluiting uit de jaren 50 voldoet. Hier moet ik echt even zaken doen met een vertegenwoordiger van t-mobile.
Reputatie 3
Je had bij T-Mobile een ander abonnement besteld? Welk? En wat zei de klantenservice van T-Mobile toen bleek dat je die nieuwe snelheid niet haalde? En toen het niet werd opgelost heb je het abonnement weer teruggedraaid blijkbaar?
Dat lijkt mij een betere weg dan zomaar een ISRA-punt te gaan meten, want daar zal hoogstwaarschijnlijk het probleem niet zitten als het al jaren goed functioneert.
Dit forum is niet het medium om dit probleem op te lossen.
Reputatie 3
Klopt, daarvoor kan je beter de klantenservice van T-Mobile bellen als je een hogere snelheid niet haalt op je adres. Je wilt blijkbaar alleen iets van T-Mobile horen en niet van medeklanten. Mag. Hier denken we alleen met je mee als je je probleem uitlegt (wat hoogstwaarschijnlijk niet je ISRA-punt is, ook al weiger je dit te geloven).
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @fhv ,

Ik zie dat medeklanten je proberen te helpen. Dat is goedbedoeld en het doel van dit klant-helpt-klant forum. Webcare leest mee en behandelt vragen op volgorde van binnenkomst. Dit duurt doorgaans 24 tot 48 uur. Hoewel medeklanten je graag helpen, begrijp ik dat je liever je initiële vraag beantwoord krijgt; de meting. Een webcare medewerker kan op afstand zien wat de status van jouw verbinding is en eventueel een monteur inschakelen.

Houdt er wel rekening mee dat ADSL geen gegarandeerde snelheid heeft, omdat het van veel factoren afhankelijk is, zoals afstand vanaf de centrale en andere storingsfactoren.
Reputatie 3
Mijn inschatting: status van je verbinding is oké, met een maximale snelheid van https://www.t-mobile.nl/thuis/internet#postcodecheck een monteur lijkt vooralsnog niet nodig.
(kans van 99,98%)
Kan jij vinden maar wat weet jij nu van mijn situatie. Dit is precies de reden waarom een forum ongeschikt is als vragenstel medium aan de klantenservice.
Reputatie 3
Dat is dit forum dus ook niet.
En ik weet niets van jouw situatie, beweer ik ook niet.

Maak als medeklant slechts een inschatting van de situatie zoals jij die vertelt.
Reputatie 7
Hi @fhv, goed om te zien dat je al zo veel tips en informatie hebt ontvangen van de Community leden! Je kan zeker je vraag stellen op de Community, de insteek is juist dat iedereen hier zijn antwoord kan vinden en dat onze klanten elkaar kunnen helpen. Specifieke vragen over je abonnement die anderen niet kunnen beantwoorden worden uiteraard gewoon door de moderators beantwoord. We geven de Community de kans om te reageren, daarom duurt het vaak wel wat langer dan via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Mailen kan inderdaad maar je kan ons wel op heel veel andere manieren bereiken! :)

Wat je aansluiting betreft geef ik je graag meer informatie! De reden dat je na het omzetten naar 100 Mbit de snelheid niet haalt is omdat het soms nodig is om je vanuit de centrale om te zetten. Je verhoging naar 100 Mbit is nog niet doorgevoerd, daarom haal je nog steeds 20 Mbit. Via My T-Mobile Thuis onder het kopje 'abonnementen' kan je zien wanneer de verhoging is verwerkt (meestal is dit binnen 1 a 2 dagen). Ik heb zojuist op afstands met je meegekeken en de volledige snelheid van 100 Mbit zou haalbaar moeten zijn op jouw adres, wacht nog even de omzetting af, ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken!
@brian. Dank je. Vrijdag laat ik je het weten, dan heb ik meer tijd dit opnieuw te bekijken.
Reputatie 3
Mijn internet wordt niet sneller ook al verhoog ik mijn abonnement. Is het mogelijk om een KPN monteur langs te sturen die mijn aansluiting nakijkt of nameet. Ik heb nog een heel oude telefoonaansluiting in mijn huis. Wellicht dat het een keer tijd wordt om er een normaal ISRA punt van te maken.

Ik hoop dat dit geregeld kan worden.
Gr
F




@fhv dit heeft dus niets met je topic “ISRA punt aanmaken/snelheidsverhoging” te maken. Je vraag over de stand van zaken over je aanvraag over de snelheidsverhoging had je dus beter rechtstreeks kunnen vragen aan de Klantenservice van T-Mobile (waar ze je gegevens bij de hand hebben).
Is er eigenlijk een verschil tussen die postcodechecks en de snelheden die ze aangeven? Je hebt de check van de providers zelf maar ook deze zoals op https://allesin1postcodecheck.nl waar je alle pakketten kunt checken. Zijn die snelheden altijd minimaal haalbaar? Wat is er als ik met mijn abonnement de snelheid absoluut niet haal? Kan ik dan overstappen wanneer er geen passende oplossing is?
Reputatie 7
Hi @Eendracht, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Bij Glasvezel kunnen we de snelheid eigenlijk altijd garanderen. Dus wanneer je een snelheid ziet staan van 100/100 Mb (100 Mb download en 100 Mb upload) dan is dit de snelheid die je bekabeld kan halen. Als je dit met een goede computer bekabeld zou testen via een speedtest app via de desktop (dus niet via de browser) dan haal je deze snelheid prima. In de praktijk kan de snelheid iets afwijken door bijvoorbeeld verouderde hardware en via Wifi zal je snelheid altijd variabel en wat lager zijn dan de maximum snelheid die haalbaar is.

Bij DSL kan de snelheid variëren, dit heeft de maken met de techniek achter DSL (bij meer gebruikers en een grotere afstand tot de centrale zal je snelheid minder worden). Wij bieden wel een garantie op een minimum snelheid bij DSL. Bij 50 Mb bijvoorbeeld vinden wij dat je minimaal een snelheid van 24 Mb moet kunnen halen. Als dit op jouw adres niet het geval is dan zullen wij deze snelheid ook niet aanbieden maar dan bijvoorbeeld alleen 20 Mb. Opnieuw hebben we het dan over de bekabelde snelheid, niet over de snelheid via je Wifi verbinding. De snelheid die wij aanbieden kan je altijd vinden op onze website, snelheden die vermeld staan op andere websites zoals die van postcodecheck zullen in de meeste gevallen wel kloppen maar als je het zeker wilt weten kan je dit het beste altijd controleren bij de provider zelf.

Als je de snelheid echt niet haalt op jouw adres dan doen wij er alles aan om dit op te lossen. Hiervoor kunnen we dan eventueel kosteloos een monteur bij je langs sturen. In 99% van de gevallen zijn eventuele snelheidsproblemen op te lossen. Mochten we het echt niet kunnen verhelpen dan is een kosteloze opzegging uiteindelijk een optie maar hier is pas sprake van wanneer we álles hebben geprobeerd.

Hopelijk heb ik het zo wat kunnen verduidelijken, als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer