Beantwoord

wanneer glasvezel den haag gereed?

  • 7 January 2020
  • 6 reacties
  • 390 Bekeken

Ik heb 3 weken geleden glasvezel besteld de uit en thuis deal maar het glasvezelnetwerk is nog niet gereed (Regentessekwartier Den Haag). Wanneer kan ik mijn internet en tv verwachten? 

icon

Beste antwoord door Brian 8 January 2020, 09:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @MaartjeDH, wat leuk dat je klant bent geworden, van harte welkom! Ik geef je graag meer informatie. Voor het aanleggen van ons eigen glasvezel netwerk in Den Haag werken we samen met onze aannemer Volker Wessels. Zij zullen het aansluitpunt voor glasvezel in je woning plaatsen en daarna komt onze monteur langs om alles voor je aan te sluiten.

Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Dit kan even duren maar maak je geen zorgen, je wordt zeker niet vergeten! :wink:

Een aanvraag voor een bestaande aansluiting duurt normaal gesproken ongeveer 4 tot 6 weken. Omdat in Den Haag de aansluitingen nog aangelegd moeten worden kan dit langer duren. Je kan rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels via 088 1860 444, dan nemen ze de planning graag met je door.

Hi Brian,

Bedankt voor je uitleg. Er is nog geen contact met mij opgenomen dus zal dat zelf een der dagen proberen. 

Ik heb in ieder geval toestemming gevraagd aan de verhuurder. Die geeft toestemming zolang er geen verdere kosten bijkomen. Zijn er gevallen dat er extra kosten worden gerekend bij het aanleggen van de glasvezelverbinding/aansluiting? Niet dat ik straks beloof dat dat niet het geval is en ik krijg ineens een rekening. 

Hoelang gaat het denk je nog duren tot ik kan genieten van mijn internet? Twijfel toch om maar gewoon voor dsl te gaan..

Ik lees nu trouwens in een ander topic dat vwt niet de portiekwoningen doen (waar ik dus ook in woon). Bij wie kan ik dan terecht voor de planning? Is ook handig dat ik van te voren weet wanneer ik vrij moet nemen en of de aansluiting uberhaupt mogelijk is. Ook heb ik een contract van 2 jaar en woon ik waarschijnlijk over 2 jaar niet meer op dit adres. Kan mijn abonnement dan mee naar een andere woning? 

Reputatie 7
Badge +16

 @MaartjeDH In principe komen er geen extra kosten bij. Tenzij, de monteur zogeheten ‘meerwerk’ moet verrichten tijdens de installatie. Bijvoorbeeld: meer dan 1 bekabelde pc/laptop of TV Box aansluiten, het doortrekken van kabels via loze leidingen, wandcontactdoos plaatsen (stopcontact bij glasvezelaansluitpunt). Dan betaal je per kwartier een vast bedrag extra. Je kunt het beste contact opnemen met VWT, zij zijn de hoofdaannemer en sturen eventuele onderaannemers aan voor portiekwoningen en dergelijke. 

Je kunt bij een verhuizing er zeker altijd voor kiezen om ons mee te verhuizen, zolang de technologie op jouw nieuwe adres dit toelaat. Wij leveren Glasvezel en DSL-verbindingen. Controleer altijd voordat je gaat verhuizen via onze postcodecheck (op de website) of bij de klantenservice (0800-0092) wat wel en niet mogelijk is. :wink:

Hi @Jason thanks voor je reactie. Zou ik mn abonnement nog kunnen omzetten om glasvezel naar dsl? Kan het dan sneller aangesloten worden? Wil graag zsm genieten van wifi en tv en kan dan altijd over een jaar overstappen naar glasvezel toch? Dat zou een mooie oplossing zijn denk ik. Zijn al 1,5 maand verder en vind via mn mobiele hotspot niet zo handig meer. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MaartjeDH,

 

Sorry voor de late reactie van mijn kant! We hebben het momenteel enorm druk bij Webcare en daardoor antwoorden we trager dan je van ons gewend bent. Ik heb het gecheckt en kan je jammer genoeg niet blij maken. We leveren geen DSL op jouw adres, enkel nog Glasvezel. Het is natuurlijk volkomen begrijpelijk dat je de hotspot inmiddels zat begint te worden! Heb je al met VolkerWessels gebeld? Zij kunnen je alles over de planning vertellen: 088-1860444. VWT kiest welke onderaannemer de portiekwoningen oplevert.

088 - 1860444

Reageer