Beantwoord

Wanneer wordt nu eindelijk glasvezel geinstalleerd?

  • 10 October 2019
  • 7 reacties
  • 456 Bekeken

Reputatie 1
Vaak zie je op fora posts van zwaar gefrustreerde mensen, waarbij je denkt "nou, nou - is dat niet wat overdreven?".

Nu ben ik zelf genegen zo'n post te schrijven, met hoofdpunten:
  • Levering glasvezel duurt belachelijk lang: heb 3 september gekocht, nu nog niet eens een indicatie van wanneer installatie gaat plaatsvinden, laat staan wanneer e.e.a. operationeel zal zijn.
  • Mogelijkheden tot contact of stellen van vragen minimaal: systeem van T-Mobile is erop gericht klanten te ontmoedigen, met nietszeggende algemene statements op de website. Geen mogelijkheid mails te sturen, geen mogelijkheid klachten in te dienen.
  • Telefonisch contact hopeloos: 30 minuten in de wacht, dan iemand die niets meer doet dan al de zeer concrete vragen te herhalen, en dan doet alsof die herhaling van de vraag een antwoord is
  • Belofte terug gebeld te worden - gebeurd niet.
  • Al met al nog steeds geen enkele duidelijkheid: WANNEER KRIJG IK MIJN INTERNET INSTALLATIE???
Jaren geleden op grond van soortgelijke ervaringen een dure eed gezworen NOOIT meer wat met KPN te doen. Blijkt 1 pot nat - alle providers zijn waardeloos als het op klantenservice aankomt. Onbereikbaar, incompetent, afspraken niet nakomen.

Maarten
icon

Beste antwoord door Brian 24 October 2019, 17:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hey Maarten,

Ik baal dat je er zo'n gevoel aan hebt overgehouden! 😞 Nu ik je aanvraag erbij heb gepakt, zie ik dat er door een staking de werkzaamheden van het aanleggen van de glasvezel op jouw adres vertraging heeft opgelopen. Hoe graag ik het ook wil, kan ik op dit moment geen indicatie geven wanneer we kunnen starten met de activatie van je T-Mobile Thuis abonnement.

Eerst moet de glasvezel op jouw adres netjes worden afgewerkt voordat wij kunnen leveren. Geloof mij, wij willen je maar al te graag van een werkend abonnement voorzien! Op de achtergrond houden onze techneuten nauwlettend in de gaten of er al een update komt betreft jouw levering. Zodra er meer duidelijkheid komt, brengen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte.
Sorry voor het ongemak!
Reputatie 1
Dag Pjotr,

Bedankt voor de reactie. Daarbij volgende opmerkingen:
  • Je reactie is op zijn best een verklaring voor de vertraging, niet voor de andere punten die op zijn minst zoveel frustratie veroorzaken.
  • De verklaring is vreemd: er is op dit adres reeds glasvezel aanwezig. Wele staking zou dan tot " vertraging van aanleg" kunnen leiden?
  • Wat mij betreft behoord alles tot jullie levering - ook eventuele aanleg.
Ik stel derhalve vast dat T-Mobile nog steeds geen verantwoordelijkhied neemt, en dat ik nog steeds geen antwoord op een alleszins redelijke vraag heb, hoe leuk verpakt de boodschap ook is.

Maarten
Reputatie 7
Hallo @home.maarten

T-Mobile moet er voor zorgen dat staat voorop. alleen de glasvezel lijnen worden gehuurd bij NetwerkNL
Soms kunnen werkzaamheden tijdelijk niet doorgaan omdat de locatie niet beschikbaar is. je woning kan wel voorzien zijn van glasvezel, maar misschien nog niet afgewerkt in de centrale. soms is het zelfs een administratief dingetje, bijvoorbeeld de glasvezel is niet administratief afgemeld. De communicatie hier in kan zeker beter. vanuit NetwerkNL maar zeker ook van T-Mobile.
Reputatie 7

Hey Maarten,

Ik ga voor je achterhalen wat de huidige stand van zaken is en of er al enig zicht is op een installatiedatum. Zodra ik een terugkoppeling ontvang, laat ik je dit gelijk weten in dit topic. Op dit moment kan ik je jammer genoeg nog niet van meer informatie voorzien. Hoe dan ook ga ik je meer duidelijkheid geven zodra ik een update krijg.

Reputatie 1

Tsja… Niet bestaande stakingen als excuus voor werkzaamheden die helemaal niet uitgevoerd (hoeven) worden.

 

Is inmiddels alweer meer dan 1.5 maand geleden:

  • Er is nog niets gebeurd
  • Er is nog niet eens een indicatie van wanneer er wel wat gaat gebeuren, laat staan wanneer e.e.a. gereed is.

Ik blijf derhalve bij de conclusie van mij eerste post.

 

Ironisch genoeg kwam er vandaag een enquete over mijn tevredenheid met T-mobile… ra ra wat ik daar heb ingevuld...

Reputatie 7

Hi @home.maarten, we hebben inmiddels contact opgenomen met de netbeheerder (Reggefiber) en die hebben het op hun beurt weer geëscaleerd bij de aannemer die daadwerkelijk de werkzaamheden uitvoert. We hebben dus zeker niet stil gezeten maar op dit moment is er nog geen concrete einddatum bekend. Zodra er meer duidelijk is hoor je dit uiteraard direct! 

Reputatie 1

Het wordt bijna komisch, hoe “reactie” met “antwoord” verward wordt: eigenlijk wil ik gewoon dat de zaak nu EINDELIJK geinstalleerd wordt, maar de toch vrij heldere vraag is om mij te vertellen WANNEER dit gaat gebeuren.

 

Verwijzingen naar een proces, of doorschuiven van de zwarte piet zijn GEEN antwoord, noch is de vrijblijvende mededeling dat “men zijn best doet” ook maar enigszins bevredigend.

 

De antwoorden zijn copy/paste, 30 seconden werk, vinkje bij “ beantwoord” zodat de metrics goed blijven en op naar het volgende gevalletje “pappen en nathouden”. Ik ben niet jaloers op de mensen die dit hun werk moeten noemen..

Reageer