Beantwoord

WAP6807 met eigen SSID

  • 5 October 2020
  • 6 reacties
  • 283 Bekeken

Is het mogelijk om een WAP6807 een eigen SSID uit te laten zenden? Ik heb een apparaat dat niet zo blij is met Mesh-netwerken en altijd verbindt met de T50, terwijl de WAP6807 veel dichterbij staat. Is dit te regelen door hem aan te sluiten zonder EasyMesh? Het liefste draadloos, maar een kabel is in theorie ook mogelijk..

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 6 October 2020, 20:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Hemmik

sommige apparaten willen altijd het zelfde apparaat hebben. lukt het om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinding te maken ?

je zou het apparaat ook gewoon bekabeld aan de wap kunnen hangen

@Hemmik

sommige apparaten willen altijd het zelfde apparaat hebben. lukt het om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinding te maken ?

je zou het apparaat ook gewoon bekabeld aan de wap kunnen hangen

Lukt beide jammer genoeg niet. Gaat om een deurbel (Netatmo). Ik heb nu een Fritz 1750E bekabeld achter m’n WAP6807 hangen om het op te lossen, maar dit geeft alleen maar meer interferentie door nog een Wifi netwerk. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Hemmik,

Dat is zeker een mogelijkheid! Het beste kan ik je hiervoor verwijzen naar pagina 11 van de handleiding van onze Zyxel WAP6807, welke je terug kan vinden op de volgende pagina: Zyxel Wap6807. Op deze pagina vind je hoe je dit eenvoudig kan regelen met behulp van de Mpro Mesh App van Zyxel.

Wellicht dat je tijdens het knutselen nog op zoek bent naar onze andere handleidingen, deze zijn allemaal te vinden op deze pagina: Handleidingen Internet, TV & vast Bellen.
 

Ik hoor het graag als ik je verder nog kan helpen. Hopelijk kan je snel weer bellen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hi @Hemmik,

Dat is zeker een mogelijkheid! Het beste kan ik je hiervoor verwijzen naar pagina 11 van de handleiding van onze Zyxel WAP6807, welke je terug kan vinden op de volgende pagina: Zyxel Wap6807. Op deze pagina vind je hoe je dit eenvoudig kan regelen met behulp van de Mpro Mesh App van Zyxel.

Wellicht dat je tijdens het knutselen nog op zoek bent naar onze andere handleidingen, deze zijn allemaal te vinden op deze pagina: Handleidingen Internet, TV & vast Bellen.
 

Ik hoor het graag als ik je verder nog kan helpen. Hopelijk kan je snel weer bellen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Hi Cal, dank voor je antwoord maar dit is niet wat ik bedoel. Dit gaat over de naam van het WiFi punt om ze uit elkaar te kunnen houden. Ik wil het SSID kunnen veranderen zodat ik 2 verschillende netwerken zie.

@Hemmik, je wilt dus als ik het goed begrijp de "SSID” van de WAP6807 veranderen naar bijv. “MijnAP”? Dus niet je 2.4GHz en 5GHz een aparte SSID geven?

 

Zoja, dit kan je doen via de MPro Mesh app, via de web interface lukt dit niet :( 

 

edit 22:26uur: Zie op de fabrikant website dat hun producten totaal niet met 5GHz overweg kunnen. Lijkt me beter dat je 2.4GHz en 5GHz gescheiden opzet...

@Hemmik, je wilt dus als ik het goed begrijp de "SSID” van de WAP6807 veranderen naar bijv. “MijnAP”? Dus niet je 2.4GHz en 5GHz een aparte SSID geven?

 

Zoja, dit kan je doen via de MPro Mesh app, via de web interface lukt dit niet :( 

 

edit 22:26uur: Zie op de fabrikant website dat hun producten totaal niet met 5GHz overweg kunnen. Lijkt me beter dat je 2.4GHz en 5GHz gescheiden opzet...

Ik wil het SSID van de WAP6807 een andere naam geven dan die van de T50. Maar het lijkt er op dat dit niet kan, wellicht alleen bekabeld..

Reageer