Beantwoord

Wat is het datalimiet bij het Glasvezel 750mbit/s abonnement?

  • 26 December 2018
  • 3 reacties
  • 1892 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Beste T-Mobile (en) Experts,

Ik heb een abonnement afgesloten voor internet, 750Mbit/s glasvezel. Nu hoorde ik in de wandelgangen dat T-Mobile nog wel eens een waarschuwing stuurt als je 'te veel' zou gebruiken. Maar: wat is nu 'te veel'?
Ik heb T-Mobile geraadpleegd middels de chat, die stuurde mij de Algemene Voorwaarden. Na een half uur lezen vond ik de regel:

'T-Mobile Thuis kan aan jou redelijke beperkingen stellen met betrekking tot gebruik van de door haar geleverde dienst(en), waaronder transmissie-snelheden en hoeveelheden dataverkeer. Meer informatie over deze beperkingen kan jij vinden in de fair use policy, zoals vermeld op t-mobile.nl'

Een zoekopdracht op T-Mobile.nl naar 'fair use policy' levert mij als resultaat op, jawel, de Algemene voorwaarden...... in de 'Aanvullende voorwaarden redelijk gebruik' wordt alleen gepraat over mobiel internet. Niet over glasvezel internet thuis.

Een bezoekje aan een T-Mobile winkel levert mij een papieren versie van de algemene voorwaarden op. Daar staat exact hetzelfde in. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en niemand schijnt te weten wanneer T-Mobile 'redelijke beperkingen stelt met betrekking tot gebruik van de door haar geleverde dienst(en).'

Dus: mijn vraag is heel simpel.
Wat zijn die 'redelijke beperkingen'? Ik wil cijfers zien. Ik wil zeker weten dat ik met een gerust hart kan online gamen en grote bestanden (zoals complete games) kan downloaden op één dag, zonder dat ik een waarschuwing krijg omtrent 'onredelijk gebruik'. Is dit gedrag normaal, of zit ik dan al op het randje? Niemand van T-Mobile schijnt deze betrekkelijk eenvoudige vraag te kunnen beantwoorden.

Ik neem aan dat als T-Mobile deze vraag niet duidelijk kan beantwoorden, dat er ook geen 'redelijke beperkingen' opgelegd mogen worden. Immers, de klant kan zelf niet controleren of zijn/haar gedrag tot het 'onredelijke gebruik' behoort.

Voor de duidelijkheid: ik ga niet dagelijks tientallen Gb's downloaden etc. Maar als ik die paar keer in de maand wél zo'n game (van gemiddeld 80Gb) wil downloaden uit de store, wil ik zeker zijn dat dit tot het normale gedrag behoort. Dit allemaal, vóórdat mijn abonnement 2 januari 2019 actief wordt.

Ik zie graag het verlossende antwoord verschijnen. Dank voor het lezen en alvast voor de/het antwoord(en).

Met vriendelijke groet,
Chris
icon

Beste antwoord door RoyTMT 28 December 2018, 16:54

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
beste @CLEVR,

er is geen vast getal er voor. fair use word meestal gezien als 10x gemiddeld gebruik. gemiddeld is al snel 100gb per maand dus zou je 1 tb per maand gebruiken zit je nog goed. er zijn mensen (zoals ik) die daarvan nog het dubbele trekken.
beste @CLEVR,

er is geen vast getal er voor. fair use word meestal gezien als 10x gemiddeld gebruik. gemiddeld is al snel 100gb per maand dus zou je 1 tb per maand gebruiken zit je nog goed. er zijn mensen (zoals ik) die daarvan nog het dubbele trekken.


Dank je voor je snelle antwoord! Dan zit ik met mijn gebruik zeker veilig als er met 2TB per maand nog geen waarschuwing afgegeven wordt.
Reputatie 2
Hey @CLEVR, Wat @Hidden.nld aangeeft klopt inderdaad! We hanteren tien maal het gemiddelde gebruik. In de winter is dit dan vaak wat hoger dan in de zomer.
(Wie houdt er nou niet van een filmpje streamen met de kaarsjes aan? Ik wel!)

Maar, ik heb het voor je nagekeken en nog niemand heeft een blokkade gehad in het kader van Fair Use Policy, omdat de limiet nog niet bereikt is. Gamers met een eigen server ook niet. Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken! 😉

Reageer