Beantwoord

Website / Mailserver via LAN - extern adres naar Nas niet bereikbaar

  • 11 June 2018
  • 7 reacties
  • 408 Bekeken

Hallo,

Ik heb een NAS waarop ik mijn mailserver / persoonlijke website heb. Deze benader ik of via een domeinnaam die ik doorverwezen heb naar mijn IP-adres of ook rechtstreeks via mijn vaste IP-adres. Alle port-forwarding wekt prima en ik kan buitenshuis ook alles bereiken zoals ik dat wil. Mail/website werkt prima.

Echter wanneer ik op mijn thuisnetwerk ben, lukt het me niet om via mijn vaste IP-adres of domeinnaam de mailserver en website te bereiken. Dat betekent dat op mijn mobiel de mail niet meer binnenkomt, ook mij IPAD ontvangt geen mail.

Graag hulp; ik heb dit nog niet bij mijn andere routers gehad.

Graag Jip en Janneke taal!

Groet,
Edwin
icon

Beste antwoord door tmoesel 14 June 2018, 12:15

Bekijk origineel

7 reacties

Heeft T-Mobile ook andere type routers die de zogeheten back-loop (het versturen van een aanvraag via een server naar je eigen ip-adres) wel aan kan?

Hopende op een antwoord.
Reputatie 6
Nee, je kan wel zelf een eigen modemrouter kopen/gebruiken die het wel kan of een extra eigen router achter de Huawei plaatsen en op de Huawei dan DMZ activeren voor de extra eigen router. Voor Jip en Janneke taal en/of uitleg zijn er vast wel .nl sites, zoek b.v. 'NATloopback' of 'hairpin NAT'.
Reputatie 7
Hi Edwin, ik kijk graag met je mee! Gaat dit om je vaste internetaansluiting of 4G voor Thuis? De e-mailinstellingen voor Thuis vind je hier. Laat zeker even weten waar je op vastloopt, dan kijken we graag met je mee! We bieden inderdaad andere modems aan, het is inderdaad eventueel wel mogeljk een eigen router achter ons modem te plaatsen in het geval van Vast internet.
Hoi Brian, dank voor je reactie.

We hebben een pakket van T-Mobile; dat is vast bellen, TV en internet. Deze gaat over de ADSL lijn.

Ik heb een Synology NAS server. Daar laat ik de mail van verschillende accounts op binnenkomen en kan ik dus via de NAS in 1x alles lezen; en ook allerlei andere dingen.

Daarnaast heb ik een website er op lopen; ik heb een domeinnaam via Hostnet aangeschaft en de DNS naar het vaste IP-adres van T-Mobile Thuis verwezen. Dat doe ik overigens ook met mijn mail; dan hoef ik niet de IP-adressen te onthouden, maar dan kan ik de imap/smtp.mijndomein.nl invoeren en dan gaat het werken.

Synology heeft een ook een aantal apps; daar voer ik ook mijn domeinnaam in; die verwijst naar het ingevoerde IP-adres, de router verwijst automatisch dan weer naar de NAS (Portforwarding).

Het probleem is dat mijn mobiel/ipad binnenshuis mijn mail niet meer ontvangen. Zodra ik met mijn mobiel op 4g zit, dan wel weer, maar niet op mijn WiFi netwerk. Mobiel 4g bereik is in ons huis beperkt, met de Ipad idem. Zodra ik met mijn Ipad elders ben, leest hij hem wel weer in.

Zo ook mijn website; deze is vanuit mijn thuiscomputer niet te bereiken en dus ook niet aan te passen. Via een workaround lukt het allemaal wel weer.

Hopelijk is het meer duidelijk.
Nogmaals bedankt.
Edwin
Reputatie 7
Hoi @vanens

Wat een lastige puzzel! Ik moet zeggen dat ik hier niet de oplossing voor heb. Heb je in de tussentijd al iets gevonden? Anders hoop ik dat er op de Community nog iemand rondloopt met de gouden tip!
Hoi Sander,

Dank voor je bericht; ik heb al heel wat afgegoogled, het enige dat dit probleem bij deze routers bekend is, oplossing nog niet gevonden.

Stond op het punt om de oplossing van tmoesel te proberen, laat wel weten of het lukt.

Groet,
Reputatie 7
Je kan op een Synology een DNS server instellen. hierin kan je een zone aanmaken zoals www.vanens.nl en het lokale ip van de synology opgeven.
Als je dan op het modem van T-Mobile de synology opgeeft dan kan je er wel bij. je doet het dan op basis van DNS.

Reageer