Beantwoord

Website niet bereikbaar vanuit T-mobile thuis

  • 11 February 2019
  • 8 reacties
  • 293 Bekeken

Hoi allemaal,

Sinds gisteren is mijn eigen webshop www.ut-peertje.nl (gehost bij exacthost) niet meer bereikbaar vanuit mijn wifi netwerk thuis. Ik heb T-mobile thuis. Ook is via geen enkel ander device (Ipad, Android Phone, Iphones, laptop) binnen mijn wifi verbinding te maken met mijn webshop. Zodra ik de wifi op mijn telefoon uitzet en overga op 4g (ook van tmobile) dan is de webshop weer bereikbaar. Als ik van mijn telefoon een hotspot maak en hierop mijn laptop connect dan is de webshop weer wel bereikbaar. Maar zodra ik terug overga op wifi werkt het niet meer. Ook heb ik de draytek een volledige fabrieksreset gegeven maar dit heeft ook niet geholpen.
Ik heb ook met een utp kabel rechtstreeks op de modem geprobeerd om connectie met mijn webshop te maken, ook dit werkt niet.
Verder is overigens alles vanuit de wifi benaderbaar, echt alleen niet mijn webshop, dit zou wel handig voor onderhoud van producten en bestellingen etc etc

Wat kan er hier aan de hand zijn?

Alvast super bedankt.
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 12 February 2019, 08:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Stop met testen, uitproberen of dingen te veranderen: je website is prima te bereiken!

Althans vanuit buiten, het internet (WAN IP-adres). Daarom werken je smartfone via 4G of dingen via hotspot hierop ook helemaal oké.

Het LAN IP-adres ervan is echter afgeschermd (gelukkig maar!) waardoor je intranet (WiFi) veilig is (als je ook een firewall, virusscanner, gezond verstand, etc etc) gebruikt.
Echt prima! Maar wel als nadeel dat je van binnenuit ook niet dit buiten (WAN IP-adres) van je website kunt benaderen voor onderhoud enzo ...

Natuurlijk zijn er jaren geleden (zeker al vanaf 1995) oplossingen voor bedacht, te veel om op te noemen en afhankelijk van hoe je e.e.a. nu hebt ingericht voor je website.

“Google is your friend” met termen als “website” “intern bereiken”, “WLAN/LAN”, “website onderhoud” etc etc die je hierbij kunnen je helpen. Suc6!
Hoi @OndersteSteen, ja de website is fantastisch goed te bereiken want de bestellingen komen gewoon binnen gelukkig 🙂 het enige probleem is dat ik vanuit mijn thuis locatie op de wifi geen onderhoud aan mijn website kan uitvoeren. Ja het kan alleen met mijn telefoon op 4g en dan de hotspot aan maar goed dat is geen lange termijn oplossing mijns insziens.

Ik heb met suf gegoogled maar krijg de oplossing echt niet gevonden. Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan het netwerk hier ligt want alles werkt op en top behalve de verbinding naar mijn website www.ut-peertje.nl.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo twilsens,

Waarschijnlijk is het ip ades geblokkeerd door de firewall bij je provider. Ik heb dat ook wel eens gehad. (Bv door verkeerd inloggen)

Je kan hier unlocken.

Mvg. Marcel
Hallo twilsens,

Waarschijnlijk is het ip ades geblokkeerd door de firewall bij je provider. Ik heb dat ook wel eens gehad. (Bv door verkeerd inloggen)

Je kan hier unlocken.

Mvg. Marcel


Heej Marcel, thanks maar de provider die mijn website host is www.exacthost.nl. Ik vermoed, denk en hoop dat het probleem een kwestie van idd unlocken is 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Lijkt er veel op. 😉 Anders de hoster even contacten.
Lijkt er veel op. 😉 Anders de hoster even contacten.

Precies, heb even een support call bij ze in geschoten, kon geen telefoonnummer vinden hahah

Thanks!!
Het is inmiddels opgelost!!! Exacthost had een aantal verkeerde inlogs gedetecteerd en toen ben ik opeen zwarte lijst beland, ze halen me er nu vanaf :-)

Thanks voor jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +5
Prachtig om dit te zien! Bedankt voor jullie hulp @Marcel MCi en @OndersteSteen. Ik wens je ontzettend veel succes met je webshop @twilsens. Ziet er strak uit hoor! 😉

Reageer