Beantwoord

website niet bereikbaar, via VPN wel

  • 21 juli 2020
  • 29 reacties
  • 950 Bekeken

Hoi,

Ik kan een website niet bereiken via een ‘gewone’ verbinding.
Zowel via Win10, Apple als Linux, zowel bedraad als onbedraad.
Op m’n tlf via WiFi lukt t ook niet, zet ik de WiFi af, dan lukt t wel.
Ook als ik een vpn gebruik lukt het wel. De website heeft geen blokkades.

De ontvangen fout-code: 

This site can’t be reached

hitzert-cardenas.com’s server IP address could not be found.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Kan iemand iets zinnigs zeggen?

alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Sander 6 oktober 2020, 11:59

Dag allemaal!

 

Zojuist hoor ik dat we een aanpassing hebben gedaan in de DNS. Hierdoor behoren alle sites weer 100% bereikbaar te zijn. Willen jullie dit controleren of dat klopt?

 

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Gezien de melding is het een DNS probleem. 

Je kan proberen een andere DNS in te stellen. Maar het lijkt erop dat een hoop DNS servers dit adres (nog) niet kennen. 

https://dnschecker.org/#A/hitzert-cardenas.com

Reputatie 7
Badge +18

@Arie_h 

Hier heb ik de Cloudflare DNS en kan er ook niet op, pagina niet gevonden maar via 4G lukt het dan wel.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo @Arie_h ,

Net even in de WHOIS DB wezen kijken, maar er is geen IP bekenbd binnen deze organisatie voor een DNS registratie op dit moment.

 

Ook een nogal een opvallend PRIVACY report krijg ik via de details

Lijkt tijdelijk uit de lucht gehaald te zijn, want ook via VPN kom ik niet op de site uit.

Er is iets mis, als de Database van alle bekend en geregistreerde sites over de hele wereld aangeeft dat de verwijzing niet bestaat of bekend is.

‘t Lijkt inderdaad op een DNS-probleem.
Via dnschecker.org blijkt ongeveer 1/3 van de europese dns-servers dit adres niet te kennen.

Maar als ik in de bekende zoek-machine dit adres intik, is het eerste resultaat de website, en staat daar ook in cache. Klik ik erop dan ga ik ernaartoe (via vpn).

Ik was in de veronderstelling dat de dns-servers eens in de zoveel tijd onderling gegevens uitwisselen/synchen. Blijkbaar is het daar ergens misgegaan, want het domain wordt al een aantal jaar gebruikt via de betreffende hosting.

Beste oplossing: andere (lees: completere) dns-server gebruiken.
Heeft iemand hier een suggestie?

oja, ik zit achter een ZYXEL - VMG8825-T50 router

Reputatie 7
Badge +18

@Arie_h 

Op een computer kan je evt met behulp van een programma als DNS Jumper kijken welke DNS deze website herkent alvorens je het in de modem aanpast.

Maar zit je echt vaak op deze website? Anders zou je gewoon een VPN of 4G kunnen gebruiken?

We zijn inmiddels ‘een paar weken’ verder en ik heb nog steeds geen oplossing voor dit verschijnsel.

Een traceroute via VPN:
traceroute to www.hitzert-cardenas.com (129.121.3.175), 64 hops max
  1   10.18.xxx.xxx  11,836ms  11,733ms  12,580ms 
  2   109.202.xxx.xxx  486,976ms  16,641ms  39,615ms 
  3   185.23.212.8  17,273ms  14,227ms  14,359ms 
  4   149.6.110.185  12,612ms  12,710ms  12,785ms 
  5   154.25.6.25  13,512ms  20,381ms  13,821ms 
  6   154.54.39.217  104,275ms  104,555ms  104,473ms 
  7   154.54.30.185  105,248ms  103,820ms  103,424ms 
  8   154.54.47.49  103,454ms  102,928ms  102,776ms 
  9   154.54.7.129  105,240ms  104,038ms  104,867ms 
 10   154.54.44.169  115,965ms  114,909ms  114,784ms 
 11   154.54.3.133  126,390ms  130,741ms  126,699ms 
 12   154.54.6.74  127,186ms  126,818ms  126,432ms 
 13   38.32.13.210  124,964ms  128,110ms  125,583ms 
 14   129.121.3.175  125,300ms  136,763ms  125,851ms 
 

Zonder VPN:
traceroute: unknown host
 

Ik heb contact gehad met de klantenservice. Een maand geleden kreeg ik een mailtje:

» Bedankt voor jouw email.
Ik probeerde jou vandaag te bellen, maar je drukte het gesprek weg. <afgeschermde tlfnrs druk ik standaard weg>
Ik heb een ticket aangemaakt om te kijken waarom de website niet bereikbaar is.
Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen zal ik contact met jou opnemen.«

En verder niets meer gehoord . . .

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Arie_h, we hebben inderdaad een melding uitgezet bij onze technische dienst maar het verzoek lijkt te zijn blijven liggen, excuses hiervoor! Ik vraag me alleen wel af of wij hier wat aan kunnen doen als het domein  bij zoveel servers onbekend is, misschien is het dan beter om contact op te nemen met de host. Ik zal in ieder geval zorgen dat het alsnog aan onze kant opgepakt om te kijken wat we hier mee kunnen.

Hi @Brian,

Het probleem heb ik ook gerapporteerd bij de host. Zij hebben toen opnieuw een update gedaan (hetgeen weer niet mocht baten).

Via 4G (t-mobile) lukt het wel, maar via de (thuis)router niet.
Blijkbaar worden er verschillende dns-servers gebruikt bij t-mobile voor 4G en (vaste) thuis verbindingen.

Vreemd

Reputatie 5
Badge +2

Hoi allemaal! Kleine update omtrent de recente DNS problemen. Wij hebben van alle meldingen de noodzakelijke informatie verzamelt en doorgezet naar ons netwerkteam. Samen zullen wij proberen om het zo snel mogelijk op te lossen, en wij houden jullie zeker op de hoogte van de updates. Dit gaan we fiksen!

@Cal dank voor je reactie, klinkt veelbelovend en blij dat er in ieder geval actie ondernomen wordt.

 

In navolging op mijn topic: Mijn hostingprovider heeft ook met jullie contact gemaakt maar het schijnt dat jullie hen niet kunnen helpen daar ze geen klant van jullie zijn. Zij geven echter aan dat het probleem in jullie ‘resolvers’ moet zitten. 

Reputatie 1

Ok, klinkt hoopvol. Net nog even geprobeerd, maar helaas is het kennelijk nog niet gefixt.

 

 

ter illustratie: nslookup eerst met cloudflare dns server in de dhcp settings van de router (dit werkt wel), en daarna op de standaard instelling waarbij de router als dns fungeert en opzoekt met 37.143.84.228 en 37.143.84.229  als dns (dit werkt niet).

op de telefoon via wifi werkt het ook niet, want dan krijg ik natuurlijk diezelfde dns-en van de dhcp service, maar via 4g werkt het dan weer wel.

 

Reputatie 1

Tipje @MaartenZeeland, je kan aan nslookup een server meegeven als tweede argument, dan ben je niet afhankelijk van de instellingen van je router:

nslookup t-mobile.nl 1.1.1.1

 

Ik ervaar hetzelfde probleem voor de volgende domeinen:

realhosting.nl

campignon.nl

Zou fijn zijn als dit opgelost wordt. En ook raar dat er overal staat dat er geen storingen zijn bij T-Mobile thuis, terwijl er iets mis is met de DNS in het netwerk.

Dank!

Hier ervaren wij dezelfde problemen. De domeinnaam van onze school wordt gehost bij een DNS provider welke T-Mobile nu niet meer resolved. Handig voor alle leerlingen die klant zijn bij T-Mobile en nu dus GEEN thuis lessen kunnen volgen. 100-en ouders mailen hoe ze een andere DNS moeten instellen is mijns inziens geen oplossing.
Maar goed om jullie te helpen even 2 traces:

dig +additional +multiline +trace +dnssec lcl.nl. @37.143.84.228

; <<>> DiG 9.11.13-RedHat-9.11.13-5.el8_2 <<>> +additional +multiline +trace +dnssec lcl.nl. @37.143.84.228
;; global options: +cmd
.                       60944 IN NS e.root-servers.net.
.                       60944 IN NS b.root-servers.net.
.                       60944 IN NS f.root-servers.net.
.                       60944 IN NS l.root-servers.net.
.                       60944 IN NS a.root-servers.net.
.                       60944 IN NS m.root-servers.net.
.                       60944 IN NS i.root-servers.net.
.                       60944 IN NS k.root-servers.net.
.                       60944 IN NS g.root-servers.net.
.                       60944 IN NS d.root-servers.net.
.                       60944 IN NS c.root-servers.net.
.                       60944 IN NS h.root-servers.net.
.                       60944 IN NS j.root-servers.net.
.                       82618 IN RRSIG NS 8 0 518400 (
                                20201006050000 20200923040000 46594 .
                                gRUir8+HThLaJO4IioQCdmJXnEk6OQ5wbD1SAUXmd5GV
                                mx/eN5SQ2wrZPlBiuaBs+Q1i/A9glcemLU2exnZEUf2W
                                0dQ1dLTo5e0Cyk/IYz1siUQ9CQzPzF/HMIKtWgHvwkeI
                                YXIowoWY+GZCvPljRaHuAXNGFaQPiHu8Vs3A2kYwQWRb
                                AfQ+5hXIfiWJQbQ+MwiRgXsywy2rvNyvWye//nX2QWCp
                                pNaqtO/hFxDJc0nb0Ms4DyhXtRiusmeL0S/CuOdv69HN
                                ahau1463R9uckHF0+AjmfBfph7ZgiSRh0mje3HfW53m9
                                IRu8sHpE/DWMoRM2SjX97SEg9jVvWxyspQ== )
;; Received 525 bytes from 37.143.84.228#53(37.143.84.228) in 3 ms

nl.                     172800 IN NS ns1.dns.nl.
nl.                     172800 IN NS ns2.dns.nl.
nl.                     172800 IN NS ns3.dns.nl.
nl.                     86400 IN DS 34112 8 2 (
                                3C5B5F9B3557455C50751A9BE9EBE9238C88E19F5F07
                                F930976917B51B95CD22 )
nl.                     86400 IN RRSIG DS 8 1 86400 (
                                20201006050000 20200923040000 46594 .
                                peJasvB23HT03NO8C1SPWKMdq3cy3g94e2ejOiKQAXiA
                                /xKnD6lZHPzFv0EEZIZhAAu6eVMrhlnwMMKz+kBj5rMg
                                umc9sHPM77e8CSYCR3QJYsVBinSWAvrLDK5ITf9m2uoe
                                Lf3MaEeC8u2P52U0RJc1JTNWgPCdSrEevmFj6eMaWPs/
                                XJVFhfgppaSwmhF2yTO0Bg+CMnM17Md/8hD94T/vXgr7
                                PzZESp0j1sVIakQsQzOPNpH8d+Q90Ifb19lForQK7e/+
                                R6QNsgBWBUEQ9CN2WZFJAqYsFeyQ7fQhSSkEom1aPOmE
                                fuAlIcbiibe+XNHCHg/y7PUZ1bMVZL7cjg== )
;; Received 560 bytes from 2001:500:a8::e#53(e.root-servers.net) in 20 ms

lcl.nl.                 3600 IN NS ns05.2is.nl.
lcl.nl.                 3600 IN NS ns03.2is.nl.
lcl.nl.                 3600 IN NS ns04.2is.be.
lcl.nl.                 3600 IN DS 27424 8 2 (
                                BBE0DF4161DC5DC76402D29814B24644324CB983FA3A
                                EF6620126A1E64E96962 )
lcl.nl.                 3600 IN RRSIG DS 8 2 3600 (
                                20200929060417 20200915084215 13798 nl.
                                X7nCyYD7WZisTnRtyNyuG2/lcrVs5guTS51o8oRtEe6e
                                WGP0MSmiVdgNmDKQ/uihoDa+prAVRGOoLllLx3ySLlTQ
                                PefhRmuH2KJnB6aOew+o9nR5cFZ5NNHehfGyRq7UFXFF
                                BTld0t68oeW0R5tKM2n7n/vwoYABNnXwNARz/tc= )
;; Received 402 bytes from 194.0.28.53#53(ns1.dns.nl) in 11 ms

lcl.nl.                 600 IN A 77.72.149.197
lcl.nl.                 600 IN RRSIG A 8 2 600 (
                                20201001000000 20200910000000 48303 lcl.nl.
                                NGSdUfWHpAWLL5Ap2RfIp5B5saJxDcmygHdKuSnKLMLF
                                Og4wU7BU6x1alzQYD+OmK8aTUx/6O9Em7J17JHSH5Pqb
                                zAeVM7qW7LVipZKwb/DCUPdWmWlwi8hcs0Dk2E1ZUXcB
                                Pd3TjGmw7+7SS6Y1L7+Hz3f6ykIH5ZzwYKboKaA= )
;; Received 217 bytes from 62.221.202.199#53(ns03.2is.nl) in 5 ms


Welke dus het goede IP teruggeeft in de A record

Echter:

 dig +multiline lcl.nl. @37.143.84.228

; <<>> DiG 9.11.13-RedHat-9.11.13-5.el8_2 <<>> +multiline lcl.nl. @37.143.84.228
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 17472
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 4096
;; QUESTION SECTION:
;lcl.nl.                        IN A

;; Query time: 3 msec
;; SERVER: 37.143.84.228#53(37.143.84.228)
;; WHEN: Wed Sep 23 12:17:25 UTC 2020
;; MSG SIZE  rcvd: 35


Dan wordt hij dus niet resolved en geeft de status: SERVFAIL

Hoop dat het snel opgelost wordt.

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor de informatie voor zowel ons als de andere lezers @Justinos@MaartenZeeland@M76@nederhoed en @FMFREAK!

Ik had jullie graag van een nieuwe update aan onze kant voorzien, maar op dit moment heb ik geen nieuwe informatie behalve het feit dat wij er nog steeds erg hard aan werken om hier een effectieve oplossing voor te vinden. Het lastige is dat wij nu ook hard bezig zijn met de storing in Huissen, waardoor onze aandacht momenteel verdeeld is. Hopelijk weten we voor beide problemen snel een adequate oplossing te vinden en ik blijf er bovenop zitten met de hoop dat het netwerkteam ons snel meer kan vertellen!

Had zoals alle hierboven problemen met bepaalde domeinen en ook realhosting.nl kon daardoor geen email leveren op mijn eigen domein. Toen ik echter de netwerk informatie van mijn connectie bekeek bleek dat de dns informatie indirect van mijn glasvezel provider (T-mobile) kwam. Vervolgens de dns server verwezen naar 1.1.1.1 (bewust niet naar google omdat die allerlei informatie afroomt) en rea hosting.nl en mijn bank waren weer beschikbaar en mijn email kwam weer binnen. 

… Vervolgens de dns server verwezen naar 1.1.1.1 ...

Moet dit op elke computer?

Ik zou dit wel op het modem willen instellen (Zyxel T50), maar heb geen zin om dit op elk apparaat van iedereen op mijn locatie dit te doen...

Reputatie 1

nederhoed: ik heb het in de router gezet bij dhcp instellingen, maar ik heb een andere router dan jij, nl de HG659. Iets vergelijkbaars is bij jou ook vast wel te vinden.

 

 

Reputatie 1

Even brutaal kickje, is hier al wat nieuws over te melden? Het adres van onze hsv wordt nog steeds niet goed opgelost door de standaard dns servers.

 

Reputatie 7
Badge +18

@nederhoed beetje aan de late kant maar op een Zyxel log je in op 192.168.1.1, menu , netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerste tabblad LAN configuratie, kijk onder DNS waarden, vink statische DNS aan, vul bij server 1 en 2 in 1.1.1.1 en 1.0.0.1, toepassen en modem opnieuw opstarten.

Ik kan www.schiphol.nl en www.mijnaansluitingen.nl  niet bereiken via mijn thuis adsl verbinding, ik krijg in chrome onderstaande foutmelding DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN , en dit duurt al een tijdje.  Daarnaast valt mijn internet verbinding om de paar dagen weg. Via een vpn verbinding is deze site gewoon bereikbaar. Wanneer wordt dit opgelost ?

 

 

Is er nog iets wat ik kan doen aan mijn modem-instellingen oid? Of is dat alleen voor problemen met hosting?
Het begint nu echt goed onhandig te worden zo.

Reputatie 7
Badge +6

Dag allemaal!

 

Zojuist hoor ik dat we een aanpassing hebben gedaan in de DNS. Hierdoor behoren alle sites weer 100% bereikbaar te zijn. Willen jullie dit controleren of dat klopt?

 

Helaas:

Hmm. We’re having trouble finding that site.

We can’t connect to the server at www.hitzert-cardenas.com.

If that address is correct, here are three other things you can try:

    Try again later.
    Check your network connection.
    If you are connected but behind a firewall, check that Firefox has permission to access the Web.

Het werkt nu goed, ik kan de sites nu benaderen www.schiphol.nl en www.mijnaansluitingen.nl

dank.

Reageer