Beantwoord

Wegvallende glasvezel

  • 30 October 2019
  • 12 reacties
  • 443 Bekeken

Sinds 15-02-2017 overstap van Vodafone à T-Mobile (Ongevraagd, in Vodafone periode, klant sinds 2015 geen problemen)

 

  • ??-04-2017 melding wegvallende diensten.
  • 14-04-2017 monteur aan huis, modemswap Draytek, is 2e router!
  • ??-10-2017 melding wegvallende diensten.
  • 6-10-2017 monteur aan huis (weet niet meer wat de oplossing was)
  • 23-04-2019 melding wegvallende diensten.
  • 30-04-2019 monteur aan huis, modemswap Draytek, is 3e router!
  • April/mei-2019 Reggefiber geweest om binnenhuiskabeltje/stekker te vervangen ivm een piekspanning.
  • 21-05-2019 melding wegvallende diensten.
  • 28-05-2019 monteur aan huis, modemswap Draytek, is 4e router!
  • 25-10-2019 melding wegvallende diensten.
  • 30-10-2019 monteur aan huis, niets opgelost, zou aan glasvezelkabel in de grond moeten liggen, maar monteur denkt toch het modem. KPN zal contact opnemen. Telkens werd het modem vervangen en werkte het weer een paar maanden zonder problemen, maar nu zou het aan de glaskabel liggen welke al 5 jaar stil in de grond ligt…??

Huidige storing is ook dat ik de router niet meer “in kom”. Ik geloof dus niet dat de glaskabel het probleem is, maar de wederom router zelf. Ook monteur bevestigd dat Draytek “oude rommel” is.

 

T-Mobile geeft ook geen goedkeur om het nieuwe Zyxel modem te laten monteren welke sinds mei 2019 leverbaar is.

De enige compensatie die geboden is, is voor 1 week onbeperkt mobile internet en ik zit nog steeds met de problemen. Kan/mag modem niet in om eigen SSID aan te maken zodat achter hangende routers ook werken met al hun cliënten.

Dus de Draytek werkt nu op 1/5 capaciteit als waar ik voor betaal, gelukkig werkt TV weer wel.

Gezien bovenstaand verleden zou ik inmiddels toch wel voorzien mogen worden van een up-to-date Zyxel modem als  enige compensatie. Dit is ook wat de Gideon monteur op zijn minst had verwacht.

We wachten “in storing”verder weer af en hoop op positieve reacties van T-Mobile. 

 

icon

Beste antwoord door Sander 12 November 2019, 14:36

Bekijk origineel

12 reacties

Zojuist weer een uur aan de telefoon met de helpdesk gezeten omdat ik niet de KPN monteur wil afwachten en wens dat er nu eens serieus naar mijn problemen word gekeken. 

 

De dame in kwestie verteld dat er vanmorgen een monteur van Gideon is geweest, en dat deze monteur met verbazing aan hoorde dat er geen pakket met nieuw modem was afgeleverd… ik heb dus gevraagd wat de melding van de helpdesk is geweest naar Gideon wat ze zouden moeten doen. Wederom de standaard melding “weg vallende diensten”. We konden de conclusie trekken dat de monteur (die ik door veelvuldig bezoek al inmiddels persoonlijk ken) dit uit zijn duim moest zuigen.

De monteur heeft een belletje gedaan, en komt met de info dat er geen goedkeur was voor een ander modem dan Draytek, de Zyxel. Ook dit was niet waar volgens de klantenservice.

Ik heb de dame gevraagd, of ze het normaal vond dat een monteur 3x binnen 7 maanden langs komt, met telkens het “verouderde” Draytek modem komt wisselen. Ook de dame vond dit eigenlijk wel belachelijk. 

Ik heb verteld dat ik vandaag op internet lees over compensaties, waarom heb ik TM daar nooit eerder over gehoord, waarom blijft TM stil, waarom komt TM met GEEN ENKELE GESTE????

Begrip in alle overvloed, maar ik blijf voorlopig met de problemen zitten. TM toont geen enkel initiatief om van mij weer een tevreden klant te maken. Ik heb zelfs inmiddels 3 mobile abonnementen bij ze onder gebracht, wanneer worden mijn problemen eens adequaat en voorals naar tevredenheid opgelost TM??? Wanneer ben je als klant WEL een keer belangrijk genoeg?? Alleen als je zakelijk klant bent?

Ik verwacht geen KPN monteur meer voor het weekend, en als deze komt, verwacht ik dat deze zal zeggen dat de lijn (die al jaren stil onder de grond ligt!!!) geen enkel probleem veroorzaakt en dat deze zal wijzen naar het modem. De lijn is immers in mei 2019 nog door gemeten en zijn er delen vervangen, en er waren meerdere storingen die wijzen op de Draytek zelf. 

Want wat nou TM, als jullie uit eindelijk eind volgende week toch nog een nieuw modem komen plaatsten en ik dan uiteindelijk 2 weken lang onderweg ben geweest?! 

Gezien het verleden (zie hierboven) en de kwestie zoals het nu gaat, lijkt het mij redelijk dat er nu eens iets tegenover staat want dit gaat nergens meer over!!! Het is ergernis op ergernis en het lijkt jullie gewoon helemaal NIETS te doen. Gaarne een reactie TM!

 

Ramon.

 

 

 

 

Helaas nog geen enkele reactie op mijn topic door TM. 

Hoe lang mag zo iets duren? T-mobile zou dinsdagochtend een melding gemaakt hebben naar KPN om onder grondse glaskabel te controleren maar tot op heden nog niets vernomen en zit ik inmiddels al een week met de problemen!!!

 

T mobile, graag een reactie mbt de status!!!

Reputatie 6

@Ramon70 Allereerst wil ik zeggen dat ik volledig uit mijn plaat zou gaan, als mij dit overkwam.

 

Op de 1 of andere reden als je een Draytek Vigor hebt, vervangen ze deze niet voor een ander model. Geloof dat de enige optie was, je abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen, maar of je weken zonder wil zitten? Dat wil niemand.

 

Je zegt dat je niet kan inloggen, en schiet me niet lek, maar heb je wel het goede wachtwoord gebruikt? Misschien anders eens resetten?

 

Dit is een klant helpt klant forum, met ondersteuning vanuit T-Mobile. Een reactie van webcare kan enkele dagen duren. dit gaat op volgorde. Je zal dus nog even geduld moeten hebben. Mijn ervaring met webcare is gewoon goed, dus misschien kunnen ze wat voor je betekenen.

Vrijdagmiddag wederom gebeld en ik kom gewoon echt niet verder dan de afwachten tot KPN contact opneemt. Dit zou max 15 dagen kunnen duren…. 

 

Hoe ze het ook maar doen, maar ze hebben  mij dan toch eindelijk in de hoek gezet en heb ik de strijd maar opgegeven. Het koste mij teveel en tijd en vooral teveel energie. Ik berust mij dan maar in het feit dat ik niet verder kom dan een andere houding dan afwachten aan te nemen.

Zaterdag kreeg ik wel een mooi bosje bloemen van TM en met de verontschuldigingen. Ik koop hier uiteraard niets voor, maar het gaat om het gebaar en dat word gewaardeerd TM!

@Glassertje , ik had zeker het juiste ww, maar als ik daar instellingen zoals mijn eigen SSID wilde wijzigen ging de router in een soort lock-up. Bij vlagen heb ik nog wat internet en dus werkt e.e.a. nog een beetje. 

 

Reputatie 7

Hoi@Ramon70

 

Weet dat de Community en de T-Mobile moderators voor je klaarstaan. Wij gaan voor een stabiele verbinding en dat organiseren we natuurlijk ook graag bij jou. Wegvallende diensten zijn de lastigste zaken, omdat je niet precies weet hoe diep het in het netwerk zit. Of het nu het Draytek of het Zyxel modem is, daar zit het 'm niet in. Ik begrijp dat er een monteur vandaag iets heeft aangepast in het netwerk voor jouw verbinding. Weet dus dat we druk bezig zijn met de oplossing bij jou! Mijn vraag is nu of de verbinding verbeterd is sinds vandaag (12-11). Wil je ons een update geven? 

 

Oh ja, het aanpassen van het SSID kan je doen in het menu van het modem of via My T-Mobile Thuis. Lees deze uitleg: Wifi naam veranderen.

Hi Sander, Reggefiber is inderdaad langs geweest en zag na het verwijderen van het deksel van het glasvezelkastje het probleem. Het blauwe UPC stekkertje aan de patchkabel zat aangesloten op een groen APC stekkertje. Deze sloten dus niet vlak aan, de ene is onder een hoek van 8 gr afgesneden en de ander niet.Het groene stekkertje is verwijderd en er is een nieuwe blauwe ingelast. Er is ook nog een lijn meting verricht en deze is ook goed bevonden.

Gelijk mijn eigen SSID weer ingesteld en alles ziet elkaar weer en lijkt vooralsnog te werken.

Maar nu de metingen die ik verricht heb:

Bedraad via Playstation: 55,0 Mbps down en 65,7 Mbps up

Bedraad via Laptop: 74,42 Mbps down en 94,64 Mbps up

Bedraad via PC: 73,1 Mbps down en 90,53 Mbps up

 

Wifi via gsm 1: 3,29 Mbps down en 5,43 Mbps up Ping 9 Jitter 13 Loss 2,7%

Wifi via gsm 2: 3,67 Mbps down en 7,52 Mbps up Ping 12 Jitter 58 Loss 1,7%

Wifi via tablet 1: 12,7 Mbps down en 16,6 Mbps up Ping 8 Jitter 6 Loss 0,0%

Wifi via tablet 2: 20,2 Mbps down en 18,8 Mbps up Ping 10 Jitter 6 Loss 0,0%

Wifi via Laptop: 7,0 Mbps down en 41,89 Mbps up Ping 13 Jitter/Loss niet vermeld.

 

Hoewel ik bedraad de download snelheid aan de lage kant vind voor een 100Mbps abbo is het Wifi gedeelte toch wel wederom bedroevend! De metingen zijn zo rond de 9 meter van het de router in de meterkast uitgevoerd. De enige vooruitgang die ik constateer is een mooiere stabiele lijn bij bedrade metingen en in de enkele uurtjes nadat de monteur vertrok nog geen volledige uitval waargenomen.

 

In de afgelopen periode had ik bedraad een max van 20 Mbps en nog enigzins werkbaar, wifi had ik niet meer getest. 

De conclusie of de problemen op mijn adres zijn verholpen/verbeterd laat ik aan jullie…  Jullie zullen mijn mening wel weten op basis van de metingen.

 

Ik ben benieuwd naar de vervolg stappen.

Nog even een aanvulling. Ook Wifi metingen uitgevoerd met de andere 2 routers die erachter hangen, en “keurige” resultaten: 29,4 Mbps down en 52,8 up Ping 10 Jitter 1 Loss 0,0% en deze waardes blijven aardig constant.

En jawel, we zijn 36 uur verder en ik zie het buffericoontje van Netflix weer draaien. Zal toch niet...??? 

Complete uitval van internet/wifi!!!!!

Gelijk maar weer gebeld en blijkt dat de router geen IP adressen meer afgeeft. Ik blijk 1 van de 4000 klanten te zijn waarbij e.a. omgezet dient te worden. Staat kennelijk los van de bestaande problemen. Deze omzetting zou vanacht plaats moeten vinden. Fijn, midden in een spannende film, om gek van te worden.

Lekker bezig TM.

Ik wacht nog op terug koppeling van de wifi problemen. Door de frustratie helemaal vergeten te melden zojuist bij de helpdesk, maar wellicht dat de TM medewerkers alhier de problemen mee leest, er werd immers na een paar uur nadat de monteur bij mij weg was door Sander naar dr status gevraagd.

Ik ben wederom afwachtende...

Reputatie 3

Hoi Ramon, het eerste bericht is een stap de goede richting in!

Zijn de problemen met betrekking tot de router inmiddels verholpen bij jou? Ik zie er inmiddels een monteursverzoek is aangemaakt, is die inmiddels al geweest? Wat is daar verder gebeurd en besproken? Ik hoor het graag!

Een week of 2 geleden bevestiging van TM gekregen dat de monteur dan eindelijk vandaag zou komen. In deze melding word kort weer gegeven wat mijn klachten zijn en er stond een melding over een “spare-router" die de monteur mee moest nemen.

Bij deze melding kun je aangeven of je klacht klopt en ik heb op NEE gedrukt en aangegeven dat ik niet nog voor een 5e(!!!) keer afgescheept wil worden met die Draytek terwijl er een andere router leverbaar is. Ik vertrouw deze Draytek simpelweg niet meer.

Uiteraard, geen enkele reactie daarop meer verkregen. Moedeloos en met een matige verwachting kwam de monteur weer aan huis en wederom ook zijn verbazing dat er geen doos met nieuwe router werd verstuurd.

Jawel, ik ben toch wéér afgescheept met het 5e Draken-router in 2,5 jaar. Mijn gesprek met de monteur en zijn reacties zal ik hier niet vermelden.

De boel draait weer, met uiteraard zeer slechte Wifi snelheden. Erg benieuwd hoe lang deze router het volhoud.

Bij de eerste volgende storing word mijn Rechtsbijstandverzekering ingeschakeld om T-Mobile in gebreke te stellen. 

Ook bij een, niet naar tevredenheid aangeboden compensatie over de volledige periode van storingen sinds 04-2017, word mijn Rechtsbijstandverzekering ingeschakeld.

 

 

 

 

Toch nog even aanvulling: Vanmorgen had ik nog wifi op mijn mobiel. Na het vervangen van de Draytek heb ik tot nu nog steeds, wel wifi verbinding, maar géén internet.

Mijn vrouw en dochter komen vanavond thuis en die hebben gewoon wifi/internet op hun mobiel. Ook mijn laptop en tablet hebben gewoon wifi/internet, al laat de snelheid te wensen over.

Hoe kan nu ineens mijn Samsung S9 NA de routerwissel geen internet meer hebben??? (Het wifi tekentje met een ! teken) OM WERKELIJK MOEDELOOS VAN TE WORDEN!!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ramon70,

 

De monteur heeft het ticket doorgezet naar KPN Netwerk NL. Zij pakken de internet-issue nu op en zullen het onderzoeken binnen het netwerkdomein. Is het probleem met de S9 opgelost? 

Reageer