Beantwoord

Wegvallende internetverbinding

  • 30 April 2018
  • 3 reacties
  • 312 Bekeken

Sinds 5 april 2018 overgestapt naar T-Mobile Thuis en heb heel vaak last van een wegvallende internetverbinding, dit is zo nu en dan zelfs elke tien minuten voor een paar minuten lang. Eerst onderzocht of het aan de WIFI lag maar ook bij de vaste verbinding doet het zich voor. Zowel mijn internet als mijn TV stopt er mee. Het WAN ledje en het Internet ledje op de Huawei HG659 staan uit. Dit is niet bij elke uitval. Ik merk het vooral bij mijn TV met blokkerig/stilstaand beeld, beide TV’s stoppen er op het zelfde moment mee (Ik heb twee TV aansluitingen). Meerdere malen een harde reset geprobeerd, maar het probleem blijft zicht voordoen. Kan iemand me hiermee helpen? Misschien een andere router? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Brian 4 May 2018, 12:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo Coemaet,

Het kan liggen aan de bekabeling, het modem of het binnenkomende signaal vanuit de wijkcentrale.
Heb je het modem aangesloten met de bijgeleverde dsl kabel uit het installatiepakket rechtstreeks op het isra punt?
Nee zit niet een echt isra punt in mijn flatappartement, de router van mijn vorige provider werkte er goed op!
Reputatie 7
Hi Coemaet, we gaan meteen kijken hoe we je verbinding kunnen verbeteren! Zou je wat meer toelichting kunnen geven over je ISRA-punt? Je geeft aan dat die er 'niet echt' zit, wat zit er wel? 🙂 Een ISRA-punt is waar de kabel vanuit de straat het pand binnenkomt en dit zorgt voor een stabiele verbinding waar je jouw modem op aan kan sluiten. Het wegvallen zou dus kunnen komen door de aansluiting die nu aanwezig is. Laat zeker even weten wat de huidige situatie is, eventueel met foto's, dan kijk ik graag met je mee!

Reageer