Vraag

Wegvallende WAN connectie

  • 26 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 312 Bekeken

De afgelopen paar dagen heb ik meerdere keren per dag dat de WAN connectie weg valt, soms 10 minuten maar vaker enkele uren.

De geleverde modem is een draytek vigor 2132fvn (firmware 3.7.9.1)

Achter de modem heb ik mijn eigen hardware gehangen, ubiquiti security gateway (plus meer).
Hier op kan ik dan ook zien wanneer internet weg valt, en krijg ik via de cloud een mail dat mijn omgeving niet meer online is.
als ik dit dan check, klopt het ook dat internet niet meer werkt.

(Home assistant, history van WAN)

Als ik dan inlog op de Draytek modem, zie ik ook dat WAN1 niet meer verbonden is:

 

Ik heb van alles geprobeerd, mijn eigen hardware los gekoppeld, instellingen aangepast op de modem, tot zelfs een factory reset van de modem, maar niets helpt.

Het rare is dat Fiber wel actief is, bij voorgaande storingen was deze ook weg.


Via Twitter webcare geen reactie gehad, en support via telefoon heb ik nog niemand te pakken gekregen (verkeerde nummers op site, 1 uur in de wacht staan).
Dit vind ik een kwalijke zaak.


Wat nu?

 


11 reacties

4 dagen later nog steeds zelfde probleem.

Een monteur is langs geweest, zou een nieuwe modem besteld worden, want de Draytek's zouden niet overweg kunnen met de nieuwe instellingen van het KPN netwerk in mijn buurt.

Bel ik paar dagen laten wanner deze modem zou komen, want duurt lang,
is de order afgezegd omdat er blijkbaar in de omgeving Den Bosch een netwerk storing is.

Hiervan ben ik niet op de hoogte gesteld, van de afgezegde order niet, van de storing ook niet.
Dit vind ik een kwalijke zaak.

Heb al bijna 2 weken last van meerder periodes per dag dat internet weg is, en geen idee wanneer deze weer terug is.

Ik kan verder ook totaal geen info vinden over een netwerk storing in de omgeving van Den Bosch.

Hallo Bram, 

Wij zitten in Berlicum, dus vlakbij, en hebben exact hetzelfde probleem als jij hebt.

Ca. half jaar geleden is ons modem vervangen toen er ook een probleem was. Maar dat leek een ander probleem.

We hebben nu al een week soms uren geen internet. 

Modem al talloze keren gereset. Ipv6 uitgezet enz. Maar geen verandering. 

Soms werkt het uren goed. En het volgende moment ligt het er weer uren uit. 

Wan lamp is dan uit, wifi werkt ook niet, maar tv wel. 

Is het bij jou inmiddels opgelost?

Op t-mobile hoef je niet te rekenen. Ze kijken op afstand en zeggen dat alles moet kloppen, maar dat doet het niet. 

Mvg Jeroen 

 

Gister was er volgens t-mobile nog steeds een storing rond Den Bosch op het KPN glasvezel netwerk.
Maar hier is helemaal geen info over te vinden helaas.!

Vandaag ook weer verschillende storingen gehad.

 

Dat er ergens een storing is kan gebeuren, maar dat daar helemaal geen info over te vinden is ving ik een kwalijke zaak.

Tja, wat moet ik zeggen,  wij hebben  een winkel en een webshop, heb al meer dan 10 dagen regelmatig storingen,  kan dan niets raadplegen, bestellen, kenteken overschrijven en mijn pinautomast werkt dan ook niet.

Heb dagelijks t mobile aan de lijn, maar er wordt niets gedaan, ben al overgestapt naar xs4all, maar dat duurt tot 2 december voor dat de aansluiting gerealiseerd is, vermoed dat ik nog een maandje heen moet tobben, heb  er geen goed woord voor,  

Kost mij een hoop omzet, ben er goed ziek van, ik kan werkelijk niemand t mobile  aanraden!!!

Groetjes Michael MG Parts Berlicum 

Zelfde probleem. Ook in Den Bosch. Wacht inmiddels al 10 dagen op reactie van technische dienst maar er wordt simpelweg nooit contact met je opgenomen. Helaas ook aan het kijken om over te stappen.

Reputatie 7
Badge +10

hmm er is nog niet gereageerd door een moderator, ik zal het Topic even onder de aandacht brengen.

Reputatie 3
Badge +2

Hi @bram2202, @M.Gunther en @lucasschoen, mijn oprechte excuses voor mijn vertraagde reactie. Wegens een drukke periode ben ik niet eerder aan dit topic toegekomen. Dit probleem in jullie regio is inderdaad bij ons bekend. We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

 

@bram2202, ik zie dat je telefonisch contact hebt gehad met één van mijn collega’s en dat je een opzegging hebt doorgegeven. Je mag best weten dat ik het jammer vind, maar no hard feelings. Je bent vrij om te kiezen voor je gewenste provider. Weet dat je altijd welkom bent bij ons. Onze deuren staan voor jou open!

Ook hier in Sint-Michielsgestel bij Den Bosch al twee weken deze WAN problemen met de Draytek router. 

In Den bosch heb ik nu ook al zeker 2 weken dezelfde problemen. Dit is zwaar klote. Waarom zegt T mobile niet gewoon wat het probleem is en maakt dit openbaar zodat het bij alle klanten duidelijk is dat het niet aan hun installatie ligt maar aan de provider zelf.

Hoe lang gaat dit nog duren!?

Beste vanLeon, hier hebben dus al twee weken slecht of geen internet. De tv geeft geen problemen. Wanneer ik naar de router kijk dan valt de WAN geregeld weg.

Ik heb zojuist op de site van Draytek gekeken en daar staat dat de Vigor2132FVn “end of life” is. Deze is vervangen door de Vigor 2133 FVAC. 

Dan zou de oplossing toch eenvoudig moeten zijn?

Gebruik jij dezelfde router? 

Ik heb een Huawei HG659 en ook het probleem dat de verbinding onregelmatig wegvalt. Het ligt niet aan de routers.

Reageer