Wegvallende WAN connectie

  • 26 October 2019
  • 15 reacties
  • 960 Bekeken

De afgelopen paar dagen heb ik meerdere keren per dag dat de WAN connectie weg valt, soms 10 minuten maar vaker enkele uren.

De geleverde modem is een draytek vigor 2132fvn (firmware 3.7.9.1)

Achter de modem heb ik mijn eigen hardware gehangen, ubiquiti security gateway (plus meer).
Hier op kan ik dan ook zien wanneer internet weg valt, en krijg ik via de cloud een mail dat mijn omgeving niet meer online is.
als ik dit dan check, klopt het ook dat internet niet meer werkt.

(Home assistant, history van WAN)

Als ik dan inlog op de Draytek modem, zie ik ook dat WAN1 niet meer verbonden is:

 

Ik heb van alles geprobeerd, mijn eigen hardware los gekoppeld, instellingen aangepast op de modem, tot zelfs een factory reset van de modem, maar niets helpt.

Het rare is dat Fiber wel actief is, bij voorgaande storingen was deze ook weg.


Via Twitter webcare geen reactie gehad, en support via telefoon heb ik nog niemand te pakken gekregen (verkeerde nummers op site, 1 uur in de wacht staan).
Dit vind ik een kwalijke zaak.


Wat nu?

 


This topic has been closed for comments

15 reacties

4 dagen later nog steeds zelfde probleem.

Een monteur is langs geweest, zou een nieuwe modem besteld worden, want de Draytek's zouden niet overweg kunnen met de nieuwe instellingen van het KPN netwerk in mijn buurt.

Bel ik paar dagen laten wanner deze modem zou komen, want duurt lang,
is de order afgezegd omdat er blijkbaar in de omgeving Den Bosch een netwerk storing is.

Hiervan ben ik niet op de hoogte gesteld, van de afgezegde order niet, van de storing ook niet.
Dit vind ik een kwalijke zaak.

Heb al bijna 2 weken last van meerder periodes per dag dat internet weg is, en geen idee wanneer deze weer terug is.

Ik kan verder ook totaal geen info vinden over een netwerk storing in de omgeving van Den Bosch.

Hallo Bram, 

Wij zitten in Berlicum, dus vlakbij, en hebben exact hetzelfde probleem als jij hebt.

Ca. half jaar geleden is ons modem vervangen toen er ook een probleem was. Maar dat leek een ander probleem.

We hebben nu al een week soms uren geen internet. 

Modem al talloze keren gereset. Ipv6 uitgezet enz. Maar geen verandering. 

Soms werkt het uren goed. En het volgende moment ligt het er weer uren uit. 

Wan lamp is dan uit, wifi werkt ook niet, maar tv wel. 

Is het bij jou inmiddels opgelost?

Op t-mobile hoef je niet te rekenen. Ze kijken op afstand en zeggen dat alles moet kloppen, maar dat doet het niet. 

Mvg Jeroen 

 

Gister was er volgens t-mobile nog steeds een storing rond Den Bosch op het KPN glasvezel netwerk.
Maar hier is helemaal geen info over te vinden helaas.!

Vandaag ook weer verschillende storingen gehad.

 

Dat er ergens een storing is kan gebeuren, maar dat daar helemaal geen info over te vinden is ving ik een kwalijke zaak.

Tja, wat moet ik zeggen,  wij hebben  een winkel en een webshop, heb al meer dan 10 dagen regelmatig storingen,  kan dan niets raadplegen, bestellen, kenteken overschrijven en mijn pinautomast werkt dan ook niet.

Heb dagelijks t mobile aan de lijn, maar er wordt niets gedaan, ben al overgestapt naar xs4all, maar dat duurt tot 2 december voor dat de aansluiting gerealiseerd is, vermoed dat ik nog een maandje heen moet tobben, heb  er geen goed woord voor,  

Kost mij een hoop omzet, ben er goed ziek van, ik kan werkelijk niemand t mobile  aanraden!!!

Groetjes Michael MG Parts Berlicum 

Zelfde probleem. Ook in Den Bosch. Wacht inmiddels al 10 dagen op reactie van technische dienst maar er wordt simpelweg nooit contact met je opgenomen. Helaas ook aan het kijken om over te stappen.

Reputatie 7

hmm er is nog niet gereageerd door een moderator, ik zal het Topic even onder de aandacht brengen.

Reputatie 4

Hi @bram2202, @M.Gunther en @lucasschoen, mijn oprechte excuses voor mijn vertraagde reactie. Wegens een drukke periode ben ik niet eerder aan dit topic toegekomen. Dit probleem in jullie regio is inderdaad bij ons bekend. We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

 

@bram2202, ik zie dat je telefonisch contact hebt gehad met één van mijn collega’s en dat je een opzegging hebt doorgegeven. Je mag best weten dat ik het jammer vind, maar no hard feelings. Je bent vrij om te kiezen voor je gewenste provider. Weet dat je altijd welkom bent bij ons. Onze deuren staan voor jou open!

Ook hier in Sint-Michielsgestel bij Den Bosch al twee weken deze WAN problemen met de Draytek router. 

In Den bosch heb ik nu ook al zeker 2 weken dezelfde problemen. Dit is zwaar klote. Waarom zegt T mobile niet gewoon wat het probleem is en maakt dit openbaar zodat het bij alle klanten duidelijk is dat het niet aan hun installatie ligt maar aan de provider zelf.

Hoe lang gaat dit nog duren!?

Beste vanLeon, hier hebben dus al twee weken slecht of geen internet. De tv geeft geen problemen. Wanneer ik naar de router kijk dan valt de WAN geregeld weg.

Ik heb zojuist op de site van Draytek gekeken en daar staat dat de Vigor2132FVn “end of life” is. Deze is vervangen door de Vigor 2133 FVAC. 

Dan zou de oplossing toch eenvoudig moeten zijn?

Gebruik jij dezelfde router? 

Ik heb een Huawei HG659 en ook het probleem dat de verbinding onregelmatig wegvalt. Het ligt niet aan de routers.

Een paar dagen gelden te horen gekregen dat er op 8/11 12/11 en 14/11 onderhoud gepleegd zou worden. dit zou het moeten verhelpen, ik ben benieuwd.

@vanLeon Ik heb een straat verder familie wonen ook met t-mobile,
Type router weet ik niet(zeker geen Draytek), maar ze maken gebruik van zo "Media converter” (Glas naar UTP) voor hun router, was zo geleverd door t-mobile.
maar hun hebben nergens las van, 
Terwijl er bij mij thuis de storing dagelijks terug komt. vanmorgen vanaf 11:30 tot 15:00 weer geen internet gehad.

Gelukkig komt er aankomende maandag een monteur van een ander provider om hun spul aan te sluiten, ben ik in ieder geval van dit gezeik af.

Mijn internet valt telkens weg(In lokatie Vught)  Helpdesk uiteindelijk gebeld  op 10 november en probleem schijnt al vanaf begin november te spelen in de regio. Na nog een keer wegvallen weer op 13 november gebeld en nu schijnt dat regionale probleem dan wel opgelost is en dat dus mijn problemen aan iets anders moeten liggen.  Wellicht aan mijn draytek 2132 modem want dat is niet zo'n nieuwe meer. Verschillende dingen geprobeerd zoals factory reset op afstand en ik moet doorgeven welke lampjes er branden. ACT knippert, Dus mogelijkheid die tmobile aangeeft is dat het aan modem of stroom kan liggen.  Met kabels geverifieerd en zojuist blijkt uit de handleiding die ik hier lees dat knipperen van de ACT heel normaal is. (!? ) Uiteindelijk is eruit gekomen dat er dan maar een monteur moet komen. ik moet wel zelf de afspraak inplannen. Hoe snel dat gaat weten ze bij de helpdesk niet. Dus na opgehangen te hebben ben ik die afspraak maar in gaan plannen. Blijkt dat pas op zijn vroegst 20 november een monteur kan komen. Dat snap ik dat ze dat bij de helpdesk niet direct persoonlijk willen vertellen. Het moet wel vriendelijk blijven. Dat is toch veel te lang. Ik werk veel thuis en nu ben ik genoodzaakt om dan toch maar een aantal  keren per week extra naar Amsterdam af te reizen. Alleen maar door de slechte verbinding, Hopelijk lost de monteur het over een week in een keer op en heeft hij vervangende spullen bij die dan niet weer eerst besteld moeten worden. Anders gaan we november niet halen. Wordt vervolgd...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AndreUitVught,

 

Wow wat een verhaal! Ik vind het oprecht jammer dat je zolang wacht op een monteur en een welgemeend excuses lijkt me dan ook op zijn plek: sorry! Het is inderdaad doorgaans niet de bedoeling dat hier een week overheen gaat. Nu wil ik wel eerlijk toegeven dat de agents van de Klantenservice geen inzage hebben in de agenda’s van storingsmonteurs. Het is geen kwestie van niet willen, maar een kwestie van niet weten. Als dit niet zo naar jou gecommuniceerd is, dan is dat inderdaad niet netjes. Zou je me in een privébericht je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN willen sturen? Dan controleer ik hoe ik je kan helpen! In dit topic kun je lezen hoe je een privébericht kunt sturen: 

https://community.t-mobile.nl/alles-over-de-community-457/hoe-stuur-ik-een-privebericht-242953

 

 

Na het onderhoud op de 14 waren de langdurige uitvallen inderdaad over.
wat ik wel constateerde is dat erg nog wel regelmatig een kleine uitvallen zijn (enkele seconde tot een minuut).

Heb daar nu geen last meer van, want overgestapt naar de concurrent, maar dit was meer ter informatie voor de mensen die toch bij t-mobile blijven.

Overigens heb ik nu een verbinding van RUIM boven de 500 Mbps, (514 down, 590 up)
bij t-mobile haalde ik niet meer dan 460 down, 490 up, terwijl dit een software limitatie is !?!
(bestaande glas verbinding kan makkelijk 1 Gbps)