Beantwoord

Wel wifi, geen internet

  • 1 July 2019
  • 5 reacties
  • 2372 Bekeken

Door omstandigheden is mijn T-Mobile ongeveer een week geblokkeerd geweest. Deze blokkering is vanaf 3 juni opgeheven. Sindsdien is mijn internetverbinding veel slechter en sinds een paar dagen heb ik helemaal geen verbinding meer. Het wifi-lampje brandt wel, maar ik heb geen internet. Ik heb alle stappen doorlopen die op de website van T-mobile staan en ik heb ook al hulp aan anderen gevraagd, maar niets lukt om weer internet te krijgen. Er staat dat ik verbinding heb, maar als ik naar een willekeurige website ga staat er dat mijn verbinding niet privé is en als ik naar Home Gateway ga (mijn IP-adres invoeren) staat er dat ik geen verbinding heb.

Kan het zijn dat dit met mijn blokkade te maken heeft en wat kan ik doen om dit te verhelpen?
icon

Beste antwoord door Brian 4 July 2019, 14:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
@Merelvtb Welkom op het forum.

Misschien kun je wat meer informatie geven. Betreft het een glasvezel verbinding of een DSL verbinding? Heb je het modem als eens gereset? Waar zie je staan dat je verbinding niet privé is?
Het betreft een glasvezel verbinding. Ik heb de modem gereset, stekker eruit en erin gedaan, modem zelf uit en aan gedaan maar het helpt niet.

Ik ging net naar een website toe zodat ik kon copy-pasten wat er over die verbinding werd gezegd, en toen deed de wifi het ineens! Voor een minuut ongeveer, en als ik nu naar een website toe wil staat er dit:

Je verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van www.facebook.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens).

M'n verbinding deed het niet meer toen ik m'n iPhone met wifi liet verbinden. Is dit toeval of heeft dit met elkaar te maken? De wifi deed het bij m'n iPhone overigens niet, als ik met m'n netwerk verbond stond het wifi symbool er voor een paar seconden en viel toen weer weg.
Reputatie 6
@Merelvtb Met wat voor apparaat heb je verbinding gemaakt? Welke browser krijg je die melding?

Heb je een pc bekabeld? Of misschien een laptop?

Branden de lampjes wel groen op het modem?
Ik heb via een MacBook Pro verbinding gemaakt. Ik krijg in Google chrome die melding. In Safari niet, maar daar heb ik ook geen internet.

Het wifi lampje is groen op de modem, maar het lampje van het internet brandt niet. Verder brandt het WAN lampje.
Reputatie 7
Hi @Merelvtb, dat gaan we oplossen! Welke lampjes zie je branden op de mediaconverter (het kleine zwartje kastje)? Ik vermoed dat de verbinding hier blijft steken. Zou je onderstaande eens precies in die volgorde willen proberen? Hierna zou je weer verbinding moeten hebben :)

  1. Haal de stroomstekker van de modem uit het stopcontact.
  2. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  3. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.
  4. Wacht minstens 10 seconden.
  5. Steek de stroomstekkers weer in het stopcontact.
  6. Wacht tot het modem en de media convertor volledig zijn opgestart (ongeveer 3 minuten).
  7. Als je 3 lampjes ziet branden op de Media Convertor verbind dan de modem weer met de Media Convertor via de interkabel.
  8. Steek de overige kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Reageer