wel wifi geen internet


Mijn internet verbinding is heel wankel.

Heb gister mijn wifi kanaal gewijzigd naar kanaal 9 (op advies van de scan app)

Dit leek te werken maar helaas valt de verbinding met INTERNET. Steeds weg dus niet het wifi signaal maar de verbinding met internet. Modem via web pagina gereset leek te helpen maar het probleem blijft terug komen. Ook harde reset geprobeerd stroom dr af en weer dr op. Blijft instabiel. Ik vraag me af of de glas vezl goed is.

 

Het gaat dus om een galsvezl 100mbit abbonement. Alleen internet geen tv.

Modem zykel.

Het lampje van de wereldbol knippert snel bij storing

 

 

 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @B.interesting 

Het snel knipperen van de wereldbol is geen probleem, probeer eens de media converter enkele minuten stroomloos te houden. Heb je verder nog eigen apparatuur aan de zyxel, misschien eens verwijderen en kijken hoe het dan gaat? Laat het wifi kanaal eens op automatisch. Zoals even een fabrieksreset uit te voeren door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een dun voorwerp. Alle instellingen zullen dan terug naar standaard gaan.

Geen eigen apperatuur. Alleen gebruikers.

Zoals 2 telefoons 1 chromecast 1 ps4

Laptop tablet.

Thats it.

Verder beide apperaten gereset probleem blijft zich voor doen. Telefoon zegt verbonden met tml-blabla (wifi naam)  geen internet beschikbaar. Random weer wel beschikbaar.

 

Reputatie 7
Badge +15

@B.interesting .probeer eens een fabrieksreset door het reset knopje achter je modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een dun voorwerp.

Heb een uur geleden de reset uitgevoerd. Nu weer hetzelfde probleem.

 

Reputatie 7
Badge +3

@B.interesting

Wat doet de bekabelde aansluiting op het moment dat de internet verbinding via Wifi wegvalt?

Wifi kanaal altijd op 1,6 of 11 instellen ongeacht wat de Wifi app zegt. Is een technisch verhaal, leg ik uit als je dat interessant vind.

Bekabeling is niet mogelijk ivbm glasvezel staat de modem in de meterkast. Kan voor de grap wel een keer testen of die het doet. Maar ik verwacht het bijna niet omdat de verbinding tussen modem en wifi apparaat blijft werken. Ik kan dus ook gewoon in mijn modem inloggen via het wifi.

Ik zal kanaal 6 weleens proberen.

Had ergens anders op het forum de uitleg gelezen

 

Reputatie 7
Badge +3

Haal ook de media converter even van de netspanning om te resetten.

Media converter is inderdaad al van de stroom afgeweest.

 

Reputatie 7

Dank voor de tips @Waqqas @Folkert! Zou je het inderdaad ook eens bekabeld willen testen @B.interesting? Dan kunnen we dit alvast als oorzaak uitsluiten. Zou je ook eens willen proberen om in te loggen op het modem via http://192.168.1.1, de band steering uit te zetten en de 2.4 Ghz en 5 Ghz netwerken verschillende namen te geven? We merken namelijk dat het automatisch schakelen tussen 2.4 Ghz en 5 Ghz in sommige gevallen problemen geeft. Ik hoor graag wat het resultaat is!

Reputatie 7
Badge +15

@B.interesting  om de netwerken 2,4 Ghz en 5 GHz apart te krijgendien je eerst easy mesh uit te schakelen in het menu, netwerkinstellingen, draadloos en dan de tab easy mesh. Na het uitschakelen ga naar het tabblad algemeen en haal het vinkje bovenaan weg, nu kun je 2 aparte netwerken maken.

Ik zal dit eens proberen. Hub nu al 24h geen problemen meer. Als het weer voorkomt zal ik bovenstaande proberen

Zo een update 7 dagen later. Valt zo juist de verbinding weer uit. 

Met utp kabel direct in zyxel. Ook geen verbinding.

Ga nu weer alles van het stroom af halen en "resetten" kijken wst er gebeurd

Na het "resetten" zowel met wifi als kabel weer verbinding ben benieuwd hoe lang het duurt.

Ik het lijkt de media converter te zijn?.

Zoals eerder genoemd blijft de zyxel bereikbaar via wifi. Volgende test zal enkel een reset van de media converter te zijn.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @B.interesting, goed dat je verschillende dingen uitprobeert zodat we kunnen achterhalen waar het probleem vandaan komt. Het zou goed kunnen dat de media converter hier de boosdoener is. Zodra je de laatste test hebt uitgevoerd, wil je dan de resultaten hier plaatsen? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen aan onze kant. Geen zorgen, er zijn altijd oplossingen! :sunglasses:

Reageer