Beantwoord

wel wifi, geen internet daarmee


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Sinds vanochtend hebben we geen internet meer. De WiFi doet het wel, dus mobieltjes zeggen "verbonden zonder internet", laptops zeggen geen internet.

Alle resets die op ander topics staan, zoals stroom eraf kabels eruit zijn allemaal al gedaan.

Bijna alle lampjes op de zyxel T-50 zijn groen, op de 3e van rechts na. De lampjes op de media converteren branden allemaal of knipperen.

Wel de tv zenders zijn er!

Was vandaag ellende en er moest ook nog iemand een tentamen maken. Gelukkig gelukt via hotspot van mobiel.

Wie heeft de gouden tip!!

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 May 2020, 09:14

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobLk 

Je ontvangt dus gewoon signaal maar op de modem is de wereldbol rood?

Controleer even of de netwerkkabel van de mediaconverter in de WAN poort van je modem is aangesloten.

Reputatie 7

haal je mediaconvertor 10sec van de stroom. als het goed is heb je in 4 min weer internet

De lampjes zijn groen en alles is al van de stroom geweest 

Reputatie 7
Badge +15

@RobLk

Heb je ook nagekeken of de netwerkkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort loopt en niet naar een LAN poort?

Anders kan je eens een fabrieksreset uitvoeren door het reset knopje achter de modem voor 10 seconden in te drukken.

Of bedoel je het WPS lampje? Probeer dan eens een fabrieks reset zoals hierboven staat

Reputatie 3

Aangezien dat je aan geeft dat je tv wel beeld heeft. Zit er waarschijnlijk iets niet goed in de instellingen van je modem/router. Zou deze zoals eerder al aangegeven is even een fabrieks reset doen.

Tja, zoals eerder beschreven, alles is al (meerdere keren) gedaan.

TV inmiddels ook niet meer.

Ook al gebeld met de klantenservice. Zij zien ook dat er problemen zijn met de wifi, ze zouden het fixen met een monteur, maar niks meer gehoord daarna….

Reputatie 7
Badge +15

@RobLk 

Op de zwarte mediaconverter branden alle lampjes nog wel gewoon? Dan is er wel een signaal maar hij gaat niet verder naar je modem. Zou je eventueel een foto van de lampjes op de mediaconverter en bedrading achter de modem kunnen plaatsen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@RobLk

Bekabeling ziet er prima uit

Er branden wel wat lampjes maar zie niet precies of alle lampjes branden.

Een fabrieksreset van het modem ook al geprobeerd door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een Paperclip bijvoorbeeld?

Alle lampjes branden op de mediaconverter (weet niet of de kleur belangrijk is) en ja, alles is al meerdere keren gedaan.

Overigens doet de wifi + internet het vandaag dus ineen wel (voor hoe lang?), maar sinds zondag nog steeds geen tv.

Reputatie 7
Badge +15

Misschien is het even afwachten en doet de tv het later ook weer.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @RobLk, goed dat je het bij ons aankaart, we helpen graag op de Community! 💪😎 

Ik ben direct jouw profiel ingegaan en heb een lijnmeting gedaan zodat duidelijker wordt waar het euvel zit. Er komen geen rariteiten naar voren in de analyse, wat me echter wel opvalt is dat jouw TV Box 110 dagen 23 uur online is. Dat is op zich natuurlijk helemaal niet vreemd en wijst op een stabiele connectie, maar zou je deze eens willen loskoppelen van de stroom gedurende twintig seconden, alsjeblieft? Dan kunnen we nagaan of dit de storende factor is in de verbinding. 

Verder ziet de verbinding er piekfijn uit. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan wil ik graag voorstellen om de monteursafspraak er alsnog in te schieten. Mijn collega heeft dit nog niet afgemaakt omdat ze nog wachtte op een reactie van jouw kant. Zou dit te maken kunnen hebben met een Unlimited Internet voucher? Zo ja: dan maak ik deze ook graag voor je aan en stuur de code per privéberichtje naar je toe. Sorry voor het ongemak. 
We vinden samen een oplossing, dat weet ik zeker! 😄

Beste Jason,

 

Bedankt voor je uitgebreide verhaal. 110 dagen 23 uur per dag?  Vreemd,maar ook weer Niet omdat dat ding altijd standby is denk ik. Echt uit gaat ie nooit.

Ook de tv box is al aanpasbaar van de stroom geweest. Heeft nog niet gewerkt.

Is er toevallig net bij ons onderhoud geweest zoals in een mail werd aangekondigd? Heeft dat ermee te maken?

Hoe en waarover zou je collega op mij moeten wachten? Hoe zou ik haar moeten benaderen? Van een Unlimited Internet vouche  heb ik  oog nooit gehoord. Wellicht is het een treinkaartje om daarmee toch thuis te kunnen werken/studeren via WiFi hotspot. Die zou ze opsturen. Maar nu wifi+internet vandaag wel werkt is dat niet.eer nodig.

Reputatie 7

Hi @RobLk, ik zie dat mijn collega Elise inmiddels een opdracht voor een monteur uit heeft gezet, helemaal goed! Ik stel voor dat we bij 1 kanaal houden (dus of Twitter of via hier) om te voorkomen dat we langs elkaar heen gaan praten. :wink: We gaan voor je aan de slag!

Reageer