Beantwoord

Welke draadloze WiFi versterker is ideaal voor T-Mobile Thuis?

  • 16 April 2018
  • 5 reacties
  • 5941 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo allemaal,

Wij hebben helaas niet door het hele huis de WiFi verbinding die we willen en we willen graag de verbinding versterken op onze boven verdiepingen. Puur om muziek te draaien en normaal filmpjes te kunnen bekijken op zone tablet/telefoon. Welke draadloze versterker is hier ideaal voor en heeft een zacht prijsje?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 16 April 2018, 18:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Fabiovv,

Je kan bijvoorbeeld deze TP-Link gebruiken deze kost slechts 36 euro en heeft 2,4 en 5ghz. deze kan je als draadloze en bekabelde repeater gebruiken.
Reputatie 7
Badge +1
Het probleem bij WiFi is dat het modem door de installateur bijna altijd in de meterkast wordt geplaatst, providers op hun beurt zullen altijd proberen zo goedkoop mogelijke apparatuur in bruikleen te leveren (lees in te kopen in China)
Zelf heb ik het opgelost door een Sitecom router aan de Draytek van T-Mobile te hangen de Sitecom hangt bekabeld een eind buiten de meterkast, en het verschil is echt heel groot zeker boven op zolder.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo BeMu,

Zou je dat misschien ook kunnen onderbouwen ?
Ik heb zelf namelijk Draytek een paar treden hoger staan als een klein merk als Sitecom.
En een merk als Huawei (de dsl modems) doet het toch ook niet echt slecht gezien het hele T-Mobile netwerk van T-Mobile van Huawei is en toch echt de hoogste P3 score ter wereld heeft.
Dat zie ik sitecom niet echt doen....
Reputatie 6
@Hidden.nld
Het chinese Huawei (telekom infrastructuur leverancier met staatsteun) vergelijken met een nederlands bedrijf (Sitecom) wat alleen CPE apparatuur maakt en verkoopt gaat volledig mank. Huawei pakt individuen, kleine en grote partijen handig in (wereldwijd gezien), o.a. door tijden lang hun nieuwste spul tegen 0 geld te leveren en te installeren, maar dit terzijde.

'draadloze wifi versterker' is mij eerlijk gezegd een gruwel, maar goed als Fabiovv een 'zacht prijsje' wil om het leggen van een ethernetkabel te vermijden dan is dat maar zo.

T-Mobile Thuis kun je zien als een virtuele vaste netwerk operator, TV is kanalen en reclame handel, vastbellen is gesloten (lock-in principes) en het internet gedeelte is de triviale taak om IP paketten heen en weer te jagen op een huurdraad. Een glasvezelmodem leveren (750Mbps) wat alleen maar eenvoudig 2.4GHz wifi heeft is een andere manier om te zeggen dat als je met al je nieuwe apparaten met gigabit 802.11ac ondersteuning fijn van de glasvezelsnelheid wilt genieten, je dan zelf 1 of meerdere accesspoints in je huis moet plaatsen.
Reputatie 7
@fabiovv, hier geen specifieke tip maar ik vind zelf de website van de blauwe rakkers erg handig om te vergelijken en hier vind je veel achtergrond informatie over de verschillende mogelijkheden! 🙂

Reageer