Beantwoord

Wereldbol gaat niet aan op modem

  • 1 December 2019
  • 6 reacties
  • 2482 Bekeken

 

Vanaf vrijdag (29 december) zou internet opgeleverd moeten zijn. Ik heb het pakket geïnstalleerd (ja, zoals in de installatievideo; die heb ik meermaals bekeken). Het WAN-lampje knippert echter nog steeds niet. Power en wifi knipperen wel. 

Is mijn internetlijn wel geactiveerd? Wat moet ik doen om dit op te lossen? Aangezien ik al 3 weken zonder internet zit en dit graag wil kunnen gebruiken.

Groetjes, 
Pippelien

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 December 2019, 20:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Pippelien 

Als je verbinding actief is ontvang je hierover bericht per sms en mail ook kan je het nakijken in je T-Mobile account.

Als je wel een bevestiging hebt zou je de kabel vanaf je isra eens kunnen langslopen tot aan de aansluiting in de woonkamer als die daar zit.

hi @Waqqas,
Ik heb alleen een mail en sms gehad dat ik op vrijdag mijn pakket kan installeren. Nu heb ik alle stappen gevolgd, en de modem aangesloten, maar gaat het lampje van de wereldbol niet aan.

Reputatie 7
Badge +15

Je bent dus wel al aangesloten. Is de modem direct op het isra punt aangesloten of loopt dit via een wandcontactdoos? Rood en blauw moeten dan aangesloten zijn en het kan ook zo zijn dat het signaal op oranje en wit binnen komt.

Je modem op het isra punt is wel gunstiger, zo weet je dat alles goed is aangesloten en ervaar je een betere verbinding.

@Waqqas 

Het pand waarin ik woon is opgesplitst in drie individuele appartementen, waarbij ikzelf op de eerste verdieping woon. Ik heb hier alleen dus een kabel met een rood, blauw, oranje en wit draadje erin. Ik heb al geprobeerd om het via de rode en blauwe te doen, en ook via de oranje en witte draadjes, maar bij geen van beide gaat de wereldbol aan op mijn modem....

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pippelien,

 

Wat gaaf dat je klant bent geworden, welkom bij de club en op de Community! :smile: Ik zie dat jouw verbinding pas gisteren geactiveerd is. Werkt alles nu wel zoals het hoort? Zo niet: krijg net de tip van een collega dat het blauwe en witte draadje weleens de ideale combinatie zouden kunnen zijn! Laat je ons weten of het gelukt is?

Reputatie 7
Badge +16

@Waqqas Thanks voor je hulp, zoals gewoonlijk! :grinning::thumbsup_tone1:

Reageer