Beantwoord

Werkt glasvezel met de cat5e uit mijn meterkast?

  • 21 September 2020
  • 6 reacties
  • 622 Bekeken

Beste,

 

Ik overweeg om bij T-Mobile een internet abonnement af te sluiten. Enkel heb ik eerst aan aantal technische vragen wat betreft glasvezel.

 

In het filmpje over de installatie van glasvezel door een monteur werd er fysiek door de woning heen aan de plinten een kabel bevestigd van het modem in de meterkast naar het apparaat wat eraan verbonden zou worden. Dit vind ik geen optie. Ik heb wel in de meterkast een u/utf cat5e kabel lopen, en verder in de woning een ethernet poort in de muur zitten (zie afbeelding).

 

 

Mijn eerste vraag is, kan ik die cat5e gewoon op het modem aansluiten en vervolgens in de ruimte zelf met een ethernet kabel het internet verbinden naar mijn apparaten?

 

Verder zit er in mijn meterkast ook een glasvezel punt met een beschermdoosje van de KPN eroverheen (zie afbeelding). Nou is mijn vraag of andere providers hier ook mee kunnen werken of dat ik nu perse bij KPN terecht moet.

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 September 2020, 16:35

Bekijk origineel

6 reacties

@CritiConsument Als je op de site postcode en huisnummer invult kun je zien of TM glasvezel kan leveren, ziet er uit als Gpon maar weet het niet zeker, Gpon levert TM vooralsnog niet over.

De kabels kun je gewoon gebruiken, kun je er nog voor kiezen waar je het modem zet, in de meterkast of bij de aansluiting in huis, als er maar een stopcontact in de buurt is.

Op glasvezel krijg je een media converter en die kun je met een LAN kabel met het modem verbinden, kan tot 100 meter als je zou willen.

Levert TM niet kun je altijd nog even op een vergelijkingssite zoals internetten.nl kijken wie wel levert.

Succes.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33 Ik zie dat je onze vrienden van T-Mobile gaat verlaten, mag ik zo vrij zijn om te vragen welke provider jou binnenkort gaat verwelkomen en wiens bankrekening je dan gaat verhogen:grinning: .

Ik ben namelijk ook zelf wel eens aan het kijken of er wat leuks bij zit voor mij bij de concurrentie, maar tot op heden krijg ik nergens geleverd voor de prijs wat ik nu betaal bij TM.

Ik ga naar KPN, iets duurder als TM.

@Doornekamp33 Dank voor het antwoord, gelukkig geeft de website aan dat t-mobile gewoon glasvezel kan leveren op mijn adres.

 

Ik wacht toch ook nog even het woord van een t-mobile medewerker af.

Dat mag, je kabels en inbouwdoos zijn gewoon te gebruiken met elk netwerk zonder probleem.

CAT5e gaat tot 1Gb.

Reputatie 7

Hi @CritiConsument ,

 

Zoals @Doornekamp33 aangeeft, is het helemaal mogelijk om het op die manier te regelen qua aansluiting. Let er wel op dat wij aanraden om apparatuur direct aan te sluiten op het modem voor stabiliteit en performance issues. 

 

Ook kijk ik graag met je mee wat betreft wat er mogelijk is. Als je mij een privébericht stuurt met je postcode en huisnummer, dan ga ik dit met alle liefde voor je na. Ook wij hebben je graag bij onze Thuis familie! Heb je vragen, laat het ons weten. De Community staat voor je klaar! 👊

Reageer