Beantwoord

WhatsApp verbind niet via WiFi

  • 28 June 2019
  • 5 reacties
  • 1833 Bekeken

Gister is de installatie monteur geweest, WiFi werkt prima met uitzondering van WhatsApp. Verbinding maken duurt of heel lang (2 tot 5 minuten) en soms lukt het helemaal niet, zowel op 2.4 als 5 Ghz. Via 4G komen berichten direct binnen en geen problemen. Ook op andere WiFi netwerken (zoals op werk) is er geen probleem met verbinding maken op WhatsApp, enkel wanneer ik via WiFi verbonden ben met mijn nieuwe router lukt het verbinden niet.
icon

Beste antwoord door Brian 2 July 2019, 16:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi @Mligtenberg93, hmm dat is een specifiek probleem. Gebeurt dit met meerdere toestellen die Whatsapp gebruiken? Of is het een specifieke combinatie van toestel en modem? Ik kan mij zo niet bedenken wat er specifiek van invloed zou kunnen zijn op de werking van Whatsapp. Heb je deze vraag toevallig ook al aan Whatsapp support gesteld? Als je Wifi verbinding verder wel goed werkt dat zou ik de oorzaak in eerste instantie bij de app zelf zoeken en niet in de modem.
Reputatie 6
@Mligtenberg93 Heb je wel het goede WiFi wachtwoord ingevoerd? Dit is hoofdletter gevoelig
@Mligtenberg93 Heb je wel het goede WiFi wachtwoord ingevoerd? Dit is hoofdletter gevoelig
Ja glassertje want alles werkt behalve Whatsapp en alle apparaten geven netjes aan dat ze verbonden zijn.
Hi @Mligtenberg93, hmm dat is een specifiek probleem. Gebeurt dit met meerdere toestellen die Whatsapp gebruiken? Of is het een specifieke combinatie van toestel en modem? Ik kan mij zo niet bedenken wat er specifiek van invloed zou kunnen zijn op de werking van Whatsapp. Heb je deze vraag toevallig ook al aan Whatsapp support gesteld? Als je Wifi verbinding verder wel goed werkt dat zou ik de oorzaak in eerste instantie bij de app zelf zoeken en niet in de modem.

Hi Brian,

momenteel getest op een IPhone 8, een huawei p20 pro (van een andere provider) en een MacBook pro. Op alle apparaten werkt Whatsapp zonder verbonden te zijn met WiFi naar behoren, zodra ik de apparaten verbindt met mijn WiFi netwerk thuis doet Whatsapp het weer niet. Op andere WiFi netwerken overigens nog steeds geen probleem. Dit lijkt mij geen Whatsapp fout, Whatsapp werkt alleen niet met jullie modem/router, op iedere andere verbinding werkt Whatsapp en het gaat om meerdere apparaten.
Reputatie 6
@Mligtenberg93 Van wat ik erover kan vinden als ik via Google zoek, is dat Whatsapp niet werkt, als er geen veilige verbindingen gemaakt kan worden.

Achter op het modem zit een klein gaatje. Als je hier een naald inprikt en een seconde of 10 inhoud, wordt de router gereset. Misschien is het in instelling in de router die niet goed staat.

Reageer