Beantwoord

Wifi blijft steken op nog geen 15 MB (Thuis 50 - DSL abonnement)

  • 30 October 2018
  • 45 reacties
  • 1914 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 24 reacties
Dag,

Ik zit hier teleurgesteld na alles te hebben geprobeerd. Afgelopen zomer is mij t mobile thuis aangeraden want sneller, goedkoper en voordeliger icm mijn al aanwezige t mob mobiel abonnement zou zijn.. Ik ben overgestapt van Tele 2 (30mb) naar Tmob Thuis 50.

Sinds dag 1 merk ik op dat het niet snel werkt. Ik heb alles geprobeerd maar ik blijf een maximale snelheid van nog geen of net 15 MB halen. Ik heb de checklist doorlopen zonder succes. alle kanalen geprobeerd, bekabeld (ook 15mb) plaatsing modem etc.

Mijn huidige internet is trager dan degene die ik hiervoor had. Het abonnement loopt nu een jaar lang en ik ben verre van tevreden. Ik kan er ook niet onderuit. Voel me eerlijk gezegd genaaid. Bellen, de winkel adviezen zijn ook geen succes.

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Sterre 2 November 2018, 16:28

Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 7
Hey @CanOz, heb je ook al eens gekeken in ons Wifi topic? Daar staan tal van handige tips waarmee je je Wifi signaal kunt opkrikken! Mocht je Wifi nog steeds niet naar wens zijn dan kun je gebruik maken van onze Wifi service. Een monteur komt dan gratis bij je langs om je Wifi signaal zo optimaal mogelijk in te stellen.
Hoi @CanOz,

Bedankt voor de update! Goed om te horen dat de netwerkbeheerder het aansluitpunt (enigszins) heeft weten te herstellen. Nu kunnen we aan de slag om de volle 100% uit de lijn te halen. Jouw abonnement heeft een pakketsnelheid van 50 Mbps. De daadwerkelijke snelheid hangt echter af van de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Dat is 28 Mbps download en 5 Mbps upload. Let op; het gaat hier om een bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem. Je kunt er ook voor kiezen om het (goedkopere) 20 Mbps pakket te nemen, dan zal jouw maximale snelheid op 20 Mbps gezet worden.

Je geeft aan dat je ongeveer 17 à 19 Mbps haalt. Wil je nogmaals proberen als je een PC/laptop bekabeld hebt aangesloten, zonder andere apparaten ertussen of aangesloten op het modem? Test vervolgens met onze speedtest. Test voor de zekerheid ook met een ander (bekabeld) apparaat om de computer zelf uit te sluiten. Ik hoor graag je bevindingen, zodat ik je kan helpen het maximale uit jouw abonnement te halen!



Hoi Björn, het is weer drama. Ik haal al weken max 14mb op wifi (daarvoor dus tegen de 20). Heb andere kanalen geprobeerd etc. tevergeefs.

Daarnaast heb ik al maanden last van problemen met het gebruik van mobieltjes (iphones in dit geval) op het wifi netwerk. We moeten de wifi uitzetten geregeld omdat het netwerk op de iphones dus tergend langzaam blijft en sites/pages niet laden. Ook niet na het vernieuwen van de wifi verbinding.

We blijven aanrommelen.
Reputatie 7
Hoi @CanOz,

Bedankt voor de update! Goed om te horen dat de netwerkbeheerder het aansluitpunt (enigszins) heeft weten te herstellen. Nu kunnen we aan de slag om de volle 100% uit de lijn te halen. Jouw abonnement heeft een pakketsnelheid van 50 Mbps. De daadwerkelijke snelheid hangt echter af van de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Dat is 28 Mbps download en 5 Mbps upload. Let op; het gaat hier om een bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem. Je kunt er ook voor kiezen om het (goedkopere) 20 Mbps pakket te nemen, dan zal jouw maximale snelheid op 20 Mbps gezet worden.

Je geeft aan dat je ongeveer 17 à 19 Mbps haalt. Wil je nogmaals proberen als je een PC/laptop bekabeld hebt aangesloten, zonder andere apparaten ertussen of aangesloten op het modem? Test vervolgens met onze speedtest. Test voor de zekerheid ook met een ander (bekabeld) apparaat om de computer zelf uit te sluiten. Ik hoor graag je bevindingen, zodat ik je kan helpen het maximale uit jouw abonnement te halen!
Dag, inmiddels zijn er elektricien's eindelijk geweest via de woningorganisatie. Ze hebben het aansluitpunt vernieuwd. De oude stekker vertoonde verder geen gebreken en ze vonden het verhaal vreemd omdat ik dus wel constant internet heb en geen uitval oid alleen is het dus erg traag. Het rj11 doosje zit er nu op en ik haal nu een iets hogere snelheid rond de 17 en 19mbps. Dit is nog steeds ver onder de snelheid waar ik recht op heb. Ik haal de helft niet eens. Het is verder een hoofdlijn gaf de electricien aan dus er is geen vertakking vanaf de buren of iets dergelijks. Wat ik nu moet doen is me volslagen onduidelijk.

Ik overweeg om mijn abonnement en ook mijn mobiele abonnement op te zeggen bij T-mobile (lid sinds de tijd van Ben) nu met deze teleurstelling.

Ik neem op papier een sneller abonnement en ik haal een nog lagere snelheid dan ik had bij tele2. In de winkel kunnen de atechnische verkopers me niet helpen. Telefonisch idem en daarbij bijna onmogelijk om er doorheen te komen. Online op dit forum word ik geholpen door welwillende 'forumleden' tevergeefs. T-mobile die zegt van afstand dat de verbinding prima is verder en ze niets willen doen niemand willen sturen. Ik ben er wel klaar mee. Mijn enige vraag is of ik mijn abonnement kan stoppen nu ik hem al langer heb dan een paar maanden.
@CanOz in je installatie pakket zat ook de spullen die je nodig heb. inclusief kabeltjes.
gebruik het rj11 doosje met de kleine stekker. dus niet de 4polige varkensneus


Ik heb het rj11 doosje en de kabel gevonden. Kan ik de wandstekker er dan afhalen en deze ip daarvan erop aansluiten?
@CanOz in je installatie pakket zat ook de spullen die je nodig heb. inclusief kabeltjes.
gebruik het rj11 doosje met de kleine stekker. dus niet de 4polige varkensneus


Ben hier erg benieuwd naar en ga er direct naar kijken vanavond.
Reputatie 7
@CanOz in je installatie pakket zat ook de spullen die je nodig heb. inclusief kabeltjes.
gebruik het rj11 doosje met de kleine stekker. dus niet de 4polige varkensneus
Reputatie 7
Hi CanOZ, zou je mij via een privébericht je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Dan kijk ik graag of ik vanuit T-Mobile Thuis nog wat voor je kan betekenen om dit op te lossen!
@CanOz en @Hidden.nld


Als ik de eerste foto's nog eens bekijk, lijkt de KPN kabel rechtstreeks te zijn aangesloten op de contactdoos.
Waarom ik dat denk is, de dikte van de aangevoerde grijze kabel welke uit de vloer komt.
Er is dus schijnbaar is deze woning voor gekozen om geen afzonderlijk 'echt' ISRA punt te maken.
Op zich ook geen probleem als je maar op 1 punt telefoon hebt (oude woningen)

Denk dat gewoon eens technisch gekeken moet worden of de aansluitingen in die contact-/stekkerdoos nog wel goed in orde zijn


bedankt voor je reactie Pieter. Zo een contact/stekkerdoos vernieuwen is dat ingewikkeld? Categorie lamp vervangen? Als iemand een stappenplan en advies heeft voor me wil ik me er wel aan wagen.

edit: zou ik dan met een nieuwe 'opbouw contactdoos' het kunnen verbeteren?

deze bv? klik hier

en zou de volgende aansluitprocedure van de volgende link hierop aansluiten? klik hier
Reputatie 7
Badge +3
@CanOz en @Hidden.nld

Als ik de eerste foto's nog eens bekijk, lijkt de KPN kabel rechtstreeks te zijn aangesloten op de contactdoos.
Waarom ik dat denk is, de dikte van de aangevoerde grijze kabel welke uit de vloer komt.
Er is dus schijnbaar is deze woning voor gekozen om geen afzonderlijk 'echt' ISRA punt te maken.
Op zich ook geen probleem als je maar op 1 punt telefoon hebt (oude woningen)

Denk dat gewoon eens technisch gekeken moet worden of de aansluitingen in die contact-/stekkerdoos nog wel goed in orde zijn
bedankt voor je reactie. Ik kan dus vrijwel niks nu. Ik heb in het topic over 'bridge taps' een reactie achtergelaten afgelopen week..
Reputatie 7
Badge +1
Als ik op dit forum maar ook op andere forums vaak de foto's zie welke geplaats worden van isra aansluitingen valt me op dat deze vaak heel slordig zijn aangesloten, vind het persoonlijk vaak een puinhoop, zie ik aansluitingen van glasvezel zien die er veel strakker uit.
Zoals ik al eerder heb aangegeven is een dergelijke aansluiting nergens te vinden in huis. Ik heb enkel in de hoek van de woonkamer de wandkast voor een telefoonaansluiting. De dikke kabels lopen door de vloer richting de onderburen.
Reputatie 7
afgaande op de eerdere afbeeldingen verwacht ik dat je deze aansluiting heb

Hallo Brian bedankt voor je bericht.

Ik heb een post achtergelaten in het verwante topic. Hopelijk kunnen ze me helpen. Het is me namelijk nog steeds niet duidelijk. Ik heb een wandcontactdoos (gekeken naar het document mbt aansluiten internet). Daar staat niets over hoe ik de contactdoos moet monteren oid. Er wordt over een ISRA punt gesproken en stekkertjes wat weer afwijkt van mijn wandcontactdoos. Het is me dus niet duidelijk wat nu te doen. Ik kan best de plug en de kabel naar de modem vernieuwen maar het lijkt me dat het vooral gaat om de wandcontactdoos (ISRA punt?!).
Reputatie 7
Hi CanOZ, je ISRA-punt is eigendom van de netbeheerder (KPN) en hier mag je zelf geen werkzaamheden aan verrichten (ook onze monteurs mogen dat bijvoorbeeld niet). Te zien aan je vorige bericht is er een zogenaamde 'bridge tap' bij jou geconstateert, klopt dat? In dat geval is niet de ISRA de oorzaak maar wat er op de ISRA aan is gesloten (dus het deel in de woning zelf). In dit topic vind je meer informatie over wat je kan doen in het geval van een bridge tap en hoe je dit op kan lossen.
Hoi Piotr, bedankt voor je suggestie. Ik heb een aanvraag ingediend. Ik zie het alleen niet zitten om hiervoor te moeten gaan betalen. Ik ga kijken of ik dat ISRA punt kan loshalen en nakijken evt. de stekker en de aansluiting vernieuwen als goedkoper alternatief. Zo een verplaatsing en vernieuwing van de aansluiting zal wel veel kosten gok ik.
Dag allemaal,

Ik ben zojuist gebeld door T-Mobile. Ik krijg de mededeling dat op mijn adres wel hogere snelheden gehaald moeten kunnen worden. Omdat dit niet zo is ligt het aan het isra punt en mag ik het mooi zelf uit gaan zoeken.

Ik geef aan dat ik hiervoor een Tele2 abonnement had met een langzamere snelheid qua bundel. Ik heb nu een nieuwe t-mobile modem en een sneller abonnement. Het enige wat ik heb gedaan is de modem vervangen en de modem ingesteld zoals vermeld staat. Ik haal hiermee nog geeneens de helft van wat ik had bij Tele2.

Moet ik dit accepteren? Ik begin wel aan het eind van mijn latijn te raken met deze slechte service en de wijze van communiceren.
Reputatie 7
Hey CanOz, hmm lastig! Misschien kun je eens kijken op www.mijnaansluiting.nl en daar eventueel navraag doen over het verplaatsen van je aansluitpunt?
Ik zie dat ik op de pc een andere inlog heb van jaren geleden. In ieder geval wat ik hierboven aangeef. Ik weet niet goed wat te doen hiermee.
Dag Brian. Ik had al eerder aangegeven dat mijn meterkast en gas beiden beneden in het trappenhuis bij mijn voordeur staan (zie ook foto's). Daar zie ik verder geen internetaansluiting.
Reputatie 7
Hi CanOz, zo te horen gaat het hier om een gesplitst pand. Het kan zijn dat je meterkast mogelijk nog op de benedenverdieping zit. Waar zitten bijvoorbeeld je elektriciteits- en gasmeter? Vaak zit je internetaansluiting op dezelfde plek.
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet even niets meer, heel lastig allemaal. Hoewel de oorzaak wel bekend is nu.
Nee het zijn 3 woningen. 1 brede woning op de begane grond met een linker en een rechterdeel. Boven elk deel zitten bovenwoningen met elk 2 verdiepingen. Het zijn wel oude woningen.
Reputatie 7
Badge +3
Woon je in een portiekwoning met meerdere bewoners? Is er niks gemeenschappelijks?

Reageer