Beantwoord

wifi doesn have invalid ip adress

  • 13 February 2020
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

om de haverklap kan ik via mijn apparatuur (vooral laptop) niet meer op het internet.

WIFI signaal is aanwezig, alleen krijg ik de melding ‘wifi doesn have invalid ip adress’.

Als ik de router dan reset naar zijn fabrieksinstellingen dan werkt het weer even.

Daarnaast is het WIFI traag and signaal wisselend (ondanks de wifi versterker). Afstand meterkast (router) is 5 meter en vanuit daar naar de apparaten max 5 meter.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 February 2020, 12:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hey @j.blok9 

Welke modem heb je en is de verbinding DSL of glasvezel?

Zie je daar ook iets van terug in de modem zoals foutmeldingen in het logboek? En hoe zit het met bedraad internet is dat wel stabiel met een goede snelheid?

Probeer ook eens eventueel ander apparatuur van je modem los te koppelen en maak dan eens wifi verbinding met alleen een telefoon met de modem bijvoorbeeld na een fabrieksreset eventueel en als dat dan stabiel is zou je andere toestellen verbinden en kijken waar het mis gaat.

bedankt en ik heb glasvezel en een draytek modem, op dit moment geen bedraad internet en de problemen onstaan vermoed ik als er tv via WIFI is gekeken (ik heb na reset dus apparatuur 1 voor 1 aangesloten)

Ik heb geen idee hoe ik de modum kan uitlezen of welke foutmeldingen er in het logboek staan.

Reputatie 7
Badge +15

@j.blok9

Als de tv uit staat doet de rest het dan prima op wifi? Zou je dan niet beter de tv bekabeld kunnen aansluiten?

Logboeken kun je nakijken in de modem interface, ik heb een Zyxel en doe dat door 192.168.1.1 in mijn adresbalk te typen en de inloggegevens staan achter de modem.

@Waqqas bedankt en ik ga het logbook erbij zoeken. TV wordt weer bekabeld zodra de verbouwing klaar is.

Reageer