Beantwoord

Wifi Draytek Vigor 2132FVn modem

  • 24 January 2019
  • 2 reacties
  • 1446 Bekeken

Goedendag,

Ik ben nu +- een half jaar klant bij T-Mobile met een 750/750 glasvezel verbinding. Ik heb in de meterkast bij mijn aansluitpunt een Draytek Vigor 2132FVn.

De website geeft het volgende aan:
"Met onze nieuwe 750/750 mbps glasvezel internet ben je connected without limits."

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-modem:
- Standaardmodem bij DSL en Glasvezel abonnementen
- Wireless 2,4 GHz én 5 Ghz Dual-Band concurrent
- 802.11AC (allernieuwste WiFi techniek!)

"Connected without limits" is niet helemaal (of helemaal niet) waar, het modem gaat draadloos slechts tot 300Mbps (https://tweakers.net/pricewatch/446999/draytek-vigor-2132fvn-gigabit-router/specificaties/).
Daar komt bij dat het modem dat ik heb helemaal geen 5 Ghz ondersteunt, maar alleen de standaard 2.4 Ghz band.

Is het mogelijk om een modem te krijgen dat wél 5 Ghz ondersteunt, waardoor ik wel "connected without limits" ben draadloos?

Bekabeld werkt overigens perfect!

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Brian 28 January 2019, 18:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
nee, helaas niet.
draadloos 750mbit halen word ook niet gegarandeerd. de wifi service houd al op bij een stabiele 10mbit verbinding op de verdieping van het modem en een onder en boven het modem.

je krijgt dan een repeater welke bekabeld aangesloten dient te worden(kost je dus wel een poort) en die heeft wel 5ghz en dat is in mijn ogen wel een betere oplossing.
Reputatie 7
Hi @RonaldVoorma, de snelheid is altijd bekabeld, een snelheid van 750 Mbps zal je over Wifi zelden halen ongeacht je provider. Uiteraard kan je hier wel zelf in investeren met een echt goede router als je dit belangrijk vindt 🙂 Als je problemen ervaart met je Wifi verbinding dan kijken we uiteraard graag met je mee en kunnen we, zoals @Hidden.nld al aangeeft, bijvoorbeeld een versterker plaatsen om de problemen te verhelpen. Deze maakt ook gebruik van de 5 Ghz frequentie.

Reageer