Beantwoord

WIFI erg traag

  • 9 October 2019
  • 16 reacties
  • 982 Bekeken

Beste mensen van het T-Team,

We merken dat de laatste tijd het WIFI in ons huis erg traag is.
Nu ik dit zit te typen, heb ik net een bestand gedownload en zijn we ondertussen een HD film aan het streamen met een Chromecast.

Tijdens de download merk ik dat dit ontzettend lang duurt voor een bestande van een paar tientallen MB's.
Ook staakt, ook na het downloaden, de film regelmatig.

Ik heb zelf geprobeerd van kanaal te wisselen, dit heeft helaas geen effect gehad.
Momenteel zit ik op kanaal 6, die heeft hier in de buurt de minste overlapping.
Uiteraard hebben we ook even het modem van de stroom gehad maar dat heeft helaas niets geholpen.
Daar het bereik in bijna het hele huis top is, lijkt het me hier ook niet aan te liggen.

Voor de beeldvorming:

Drytek modem hangt zo goed als naast de TV met de Chromecast en ik zelf zit aan de tafel 3 meter verderop, zonder muren hier tussen.

Op de 1e verdieping staat een Netgear R6000.
Deze zend op 2,4 GHZ de zelfde SSID uit als de Drytek met uiteraard het zelfde wachtwoord.
Wat we merken is dat, op de eerste verdieping onze Netgear prima snelheid geeft op de SSID die we voor de 5GHZ hebben ingesteld.
Helaas is van die 5GHZ aan signaal beneden weinig over.

Er staat verder nog op de 1e verdieping een PC, deze is bedraad, hier is ook de snelheid toppie.
Er hangt in de slaapkamer ook een tv, verbonden met ons 5GHZ netwerk, daar ook een prima snelheid.

We hebben een 750 MBIT glas aansluiting, helaas is hier door de trage verbinding op de WIFI beneden weinig te merken.

Een suggestie: Lukt het jullie om een modem met 5GHZ te leveren waardoor we ook beneden een lekkere snelheid kunnen halen?

Ninja edit: We zitten ook nog met 2 smartphones een beetje te "internetten" en als we dan ook nog aan het streamen zijn dan gaat de data door de lucht als dikke drek door een tuinslang.
Let op: Dan is alles verbonden met de 2,4 GHZ SSID.
icon

Beste antwoord door Roy_Nagel 22 October 2019, 07:56

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Hey @Roy_Nagel, ik kijk graag met je naar de mogelijkheden! Zou je eens een speedtest willen doen via speedtest.net of de ookla speedtest app van de 2.4 Ghz verbinding beneden en hier de resultaten willen plaatsen? Het liefst met beide telefoons zodat we enigszins kunnen vergelijken. Dan kijk ik graag met je mee!
@Brian dit is de uitslag met telefoon 1, met streamende chromecast.


Dit is de uitslag van telefoon 2, zonder een stream.

Reputatie 7

Hi @Roy_Nagel, wauw dat is inderdaad niet al te best met een 750 Mbit verbinding. Ik stuur graag een monteur bij je langs om dit te verbeteren! Je ontvangt een bericht om direct een afspraak te maken. Laat zeker nog even weten hoe het is gegaan met het monteursbezoek!

@Brian Super bedankt voor je snelle antwoord.

ik zie het bericht voor het bezoek tegemoet en laat het je weten hoe het allemaal is verlopen!

Gister is de monteur langs geweest en heeft een FRITZ wifi extender in de woonkamer geplaatst.
Die avond getest en de hele avond prima ontvangst gehad en goede resultaten op de speedtest.

Liever had ik gezien dat er een nieuw modem met 5GHZ aan boord werd geplaatst, maar dit lijkt ook al een oplossing te zijn.

We blijven het testen, mochten er toch nog problemen uit ontstaan, dan laat ik dat weten.

 

Voor nu, hartstikke bedankt voor de snelle oplossing!

Reputatie 7

Hey Roy, top, goed om te horen dat het gelukt is met de extender!

Hi, ik heb reeds enige tijd een internet200 abonnement, maar ondanks een minimale ‘promise’ van 75% haal ik maximaal 70. ik heb onlangs alle tips gevolgd, van het contact, reset, kanaal gewijzigd etc, echter zonder resultaat. Mijn modem hangt, dus niet op de grond en ziet vrijwel naast het access point. Ook daar lijkt geen probleem. Desalniettemin blijft het wifi enorm traag. wie o wie verhelpt dit probleem nu eens en voor altijd??

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Scott4life 

2,4 GHz op de T-mobile modem is bij iedereen wel laag met T-mobile ik haal bijvoorbeeld maximaal 40 Mbps met een 100 MB aansluiting maar dan haal ik wel max 95 Mbps op 5 GHz.

Is het probleem bij jou op 2,4 GHz? En hoe zit dat met 5 GHz indien je modem dat heeft.

Het signaal van 2,4 GHz kan best makkelijk verstoord worden door verschillende factoren zoals apparaten in de buurt. Helpt de modem herstarten en de mediaconverter door de stroom er even af te halen?

Dank voor de reactie. Ik heb een draytek 2132 en volgens mij heeft die geen 5ghz optie. En de andere tips heb ik allemaal al gevolgd, zonder enig resultaat. Ik ben een voorbeeld van een tmobile familie: thuis abo met allemaal een tmobile mobiel abo. Door de max 70 heb ik op tweede verdieping enorm slechte wifi. Mijn zoon doet aldaar huiswerk, maar digitaal niet te doen. Ik verwacht een oplossing, wat de loyaliteit wordt nu wel erg getest.

Reputatie 7
Badge +15

Misschien een router boven, wifi versterkers?

De promise van 75% geld niet voor wifi maar voor bedraad, is trouwens 85% dacht ik.

Wifi is van veel dingen afhankelijk en er word 20 Mb gegarandeerd op de verdieping onder en boven het modem, de 2de verdieping valt daar niet onder.

A

Reputatie 7

Hey @Scott4life,

Zo te zien heb je vandaag nog contact opgenomen met mijn collega. We helpen je graag aan een betere Wifi! Komende vrijdag komt er een monteur bij je langs, hij of zij gaat een aantal testen uitvoeren en er alles aan doen om je hiermee te helpen. Laat ons gerust weten hoe het bezoek is verlopen.:relaxed:

Mijn wifi is erg traag sinds vrijdag niks werkt om het te versnellen [Adres verwijderd. Plaats geen privégegevens in openbare berichten!]

Reputatie 6

Hoi @Rashed aly mukhtar 

Ik ga je graag helpen om je Wifi te verbeteren! Welke stappen heb jij zelf al geprobeerd? Wij hebben een speciaal topic gemaakt om in deze gekke tijden je werkplek inclusief je Wifi te verbeteren. Neem gerust een kijkje op deze pagina! Laat je weten of het is gelukt?

HELP wie kan mij helpen met de communicatie tussen mijn wifi router en mijn mijn wifi apparaten als tablet , tv, pc, laptop, navigaties enz

Want ik ben al 2 jaar bezig met t mobile om de snelheden tussen de router en de mijn wifi apparaten te verhogen want ze zijn zo dikke stront door een techter en ik ben nu al 2 jaar bezig om mijn wifi snelheder omhoog te krijgen maar tot op heden niet gelukt ook niet met hulp van t mobile en technische dienst 

Ik heb 4g thuis en ik heb iedere keer geklaagt gevloekt en bijna heb ik deze router zijn nek om gedraaid omdat deze traag is met wifi enz. 

Ik heb zelfs gedacht om alle abbonementen bij t mobile oop te zeggen maar in mijn hart wil ik dat niet en ik wilde alleen maar meer van ze afnemen. 

Mvg. Werner

Reputatie 7

Hey @wifiwp1,

Ik denk graag met je mee! Welke snelheden haal je wanneer je snelheid bekabeld meet, is dat wel in orde? En heb je al eens gekeken in ons grote Wifi topic? Daar staan 5 super handige tips waarmee je je Wifi kunt optimaliseren. Laat ons gerust weten welke stappen je hebt doorlopen, dan kunnen we vanuit daar verder om je Wifi zo optimaal mogelijk te krijgen!

Reageer