Beantwoord

wifi heeft geen geldige ip configuratie

  • 23 December 2020
  • 3 reacties
  • 315 Bekeken

Ik heb dringend hulp nodig.. aangezien ik niet zomaar even naar een pc dokter kan door de lockdown en ik nog steeds een hoop essays moet inleveren en mijn internet het ineens niet doet!!

Ik heb vorig jaar een lenovo aangeschaft en heb sindsdien dit al eerder meegemaakt maar dit heb ik toen zelf opgelost (weet ook niet meer precies hoe).

Namelijk; mijn wifi heeft geen geldige ip configuratie. Nou heb ik echt al een hele boel geprobeerd, zoals meerdere prompts geprobeerd maar ik krijg dan de melding: media disconnected bij mijn LAN- verbindingen. Bij de LAN wifi connect hij wel maar als ik dan alles reset en opnieuw opstart doet hij ‘t nog steeds niet. Ik heb AVG er af gegooid, ik heb de nieuwste drivers, alle adapters verwijderd noem het maar op maar niks werkt.. ik zou het geweldig vinden als iemand een gouden tip heeft!

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 27 December 2020, 12:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heb je een extra wifi punt ?

Als deze geen verbinding kan maken met het modem dan werkt je internet ook niet. Je kan dan wel verbinding maken met de wifi maar niet van internet. De melding geen geldig ip-adres is dan normaal (begint met 169)

@Hidden.nld hoi, ik heb idd een extra wifi punt en die ontvangt ook wifi, mijn mobiel kan gewoon op de wifi dus zo weet ik dat het echt aan mn laptop ligt..

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Janna1234, slim dat je het hier aan voorlegt! Het lastige is natuurlijk dat alleen jouw laptop hier last van heeft. Een aantal zaken waarvan ik je aan kan raden om deze te controleren:

  • Ondersteunt jouw laptop zowel 2.4 als 5 Ghz? Sommige laptops kunnen namelijk alleen 2.4 Ghz ontvangen, en hierdoor kan de laptop flink in de war raken als ‘bandsteering’ aanstaat op ons modem of het Wifi punt. Dit zorgt er namelijk voor dat beide netwerken zijn samengevoegd. 
    Om dit uit te zetten in het Wifi punt, zal je op het Wifi punt in moeten loggen, en vervolgens is dit onder WLAN instellingen te wijzigen. Ik raad je dan ook aan om de netwerken twee verschillende namen te geven. De inloggegevens vind je op de sticker van het Wifi punt.
  • Werkt jouw laptop wél met de Wifi van het modem? In dat geval raad ik je aan om de Wifi instellingen van het modem en het Wifi punt te vergelijken. Weet je ook zeker dat jouw mobiel daadwerkelijk met het Wifi punt is verbonden, en niet per ongeluk nog met het modem?
    Hoewel ik het zeker niet verwacht, kan het wellicht dat jouw laptop niet met alle Wifi kanalen kan ontvangen. Hiervoor raad ik je ook aan om de instellingen te vergelijken, of de specificaties van de laptop op de zoeken.
  • Mocht je voor de zekerheid willen checken of het Wifi punt wel internet doorgeeft, dan kan je natuurlijk ook proberen om de laptop bekabeld op het Wifi punt aan te sluiten. Wellicht dat de bekabelde verbinding met het Wifi punt ook een tijdelijke uitkomst biedt totdat dit probleem getackeld is. 

Hopelijk lukt het je hiermee op verbinding te maken! In ieder geval nog veel succes met jouw essays gewenst.

Reageer