Beantwoord

Wifi in de aangebouwde garage, toch een versterker nodig?

  • 3 June 2019
  • 1 reactie
  • 303 Bekeken

Hoi, we hebben een woning waarin standaard een Ziggo lijntje ligt. Heel bewust hebben we T-Mobile boven Ziggo gekozen, alleen kregen we de UTP niet door de bestaande leidingen. Dit hebben we perfect opgelost mede door de tussenkomst van een converter Ewient EOC-03 UTP naar Coax en vise versa in combinatie met 2 TP-Link kastjes in meterkast en 2e etage.

Nu wordt het mooi weer en wil je (wij tenminste) ook in de tuin een goed signaal .... en dát hebben we absoluut niet. Door de stalen schuifpui heb je logischerwijs een zwakte in het signaal van binnen naar buiten.

Wat is het advies, een 3e TP-link plaatsen in de stenen garage, of een versterker van T-Mobile? (de buren aan de ene kant hebben een dak vol zonnepanelen met wifi als mogelijke stoorzender, de andere buren hebben repeaters door het gehele huis van Ziggo...)
icon

Beste antwoord door Sander 14 June 2019, 11:54

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hoi @vanderhaak,

Leuke puzzel! Het wordt steeds drukker op alle Wifi-kanalen en daarmee wordt het een uitdaging om overal in huis of de tuin goede Wifi te hebben. De allerbeste optie is om een bekabelde extender in de buurt van de tuin te zetten, maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is. Als je een Zyxel hebt, dan wordt het TV- en internetsignaal over 1 LAN gestuurd. Je kunt dus bij na de MOCA adapters of na de TP-Link kastjes een extender/versterker plaatsen. Ik hoop dat deze dan vrij 'zicht' heeft op de tuin. Hiermee bedoel ik dat het Wifi-signaal niet onderbroken of verstoord wordt door obstructies (massief of interferentie). Is dat bij beide niet mogelijk? Dan hoop ik dat er nog een kabel getrokken kan worden naar een locatie waar de extender geplaatst kan worden die de tuin goed kan voorzien.

Los van deze tips, helpt deze video je ook een het optimaliseren van je huidige setup: [video] Wifi-tips.

Houd je ons op de hoogte? Ik hoor graag hoe het je vergaat!

Reageer