Beantwoord

Wifi issue - Max 400 mbps download / 800 mbps upload

  • 28 May 2020
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

Hi all,

Ik heb sinds vandaag ook de 1000mbps internet aansluiting, alleen wat me opvalt is dat ik qua wifi snelheid nooit boven de 400 mbps aantik, qua afstand maakt het ook niet zo heel veel uit, ligt altijd tussen de 300 a 400 mbps. Dit terwijl mijn upload wel een heel stuk dichter in de buurt komt van de 1000 mbps. Bekabeld haal  ik tussen de 900 en 1000 mbps.

Ligt dit specifiek aan de router die ik heb ontvangen? De Zyxel T50? Ik ben verbonden met het 5 Ghz netwerk. Ik behaal ongeveer dezelfde resultaten met de verbonden devices.

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 May 2020, 15:51

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AP001234 

Via de wifi is dit inderdaad meer dan voldoende snelheid, T-mobile garandeert 20 Mbit op de bovenverdieping en onderverdieping, kan je ook terug lezen in het contract.

Misschien dat je zelf nog wat hoger uit komt met wat aanpassingen aan de draadloze instellingen.

Wanneer je een echte gaming router hebt zou je hogere snelheden moeten hebben.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @AP001234, gaaf dat je klant bent geworden op Glasvezel! 😁 Welkom bij Thuis en welkom op de Community!

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Check ook ons superhandige Wifi topic: Hoe verbeter ik mijn Wifi?.

Kom je er niet uit? Geen zorgen! Geef een seintje, dan schieten we je met alle hulptroepen te hulp! Stay safe! 🌞💪😎

Reageer