Beantwoord

Wifi met Frintz! Wifi repeater valt weg.

  • 3 February 2019
  • 8 reacties
  • 320 Bekeken

Tot twee keer toe is de Wifi servicemonteur Guidion bij ons geweest om met een Fritz! repeater de wifi op onze eerste verdieping te verbeteren. Beide keren hebben we de eerste twee dagen super wifi boven en daarna is er totaal geen wifi meer. Kan iedereen gezellig in de woonkamer komen werken omdat er nergens buiten de woonkamer meer wifi is. Pas als de repeater boven verwijderd is, is er weer zeer slecht bereik op de eerste verdieping.

Hoe kan dit definitief voor ons opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Mick_ 5 February 2019, 00:53

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Het probleem met wifi is dat dit ondervloed staat van de omgeving. Bv de buren die ook van alles installeren en upgraden. De beste wifi oplossing bereik je met een wifi mesh systeem. Google daar maar eens op.
Raar dat deze invloed pas na 2 dagen ontstaat en dat er dan helemaal geen wifi meer te vinden is boven. Als de Fritz! eruit gehaald wordt dan hebben we wel wifi, maar slecht.

Dus uw redenatie gaat niet helemaal op.
Reputatie 7
Badge +14
Precies volgens mijn redenatie, al die wifi systemen werken met dezelfde 3 frequenties. Invloed van andere wifi hotspots is een probleem. Zo'n wifi mesh is op zich niet anders maar door veel zendertjes in huis, die voor de aangesloten apparatuur 1 geheel vormen (roaming) zou de ervaring beter moeten zijn.
Reputatie 7
Hallo @monique-maryam

Als de repeater niet meer werkt zou je dan eens testen of je wel internet heb op de LAN aansluiting.
dit doe je door een computer aan te sluiten met een kabeltje op het modem en dan de wifi uitgeschakeld.
Bij de draytek modem kan het voor komen dat het bekabelde internet weg valt maar de wifi gewoon werkt. er van uit gaande dat de repeater is aangesloten met een kabeltje natuurlijk 🙂
Dan begrijp ik het misschien verkeerd. Deze repeater lijkt te storen. Na 2 dagen goede wifi stata die repeater op 4 strepen van bereik, maar onze apparaten kunnen de wifi frequenties niet meer vinden, behalve in de woonkamer. Als we dan vervolgens de repeater uit het stopcontact halen, dan is er wel weer wifi boven, maar slecht en langzaam.

Kan het zijn dat die repeater stoort? Of dat we verbinding moeten maken met die repeater ofzo?

We hadden hier overigens helemaal geen last van bij onze vorige provider, telfort, maar bij t-mobile is het echt stukken slechter geworden.
Reputatie 7
wat voor modem heb je ?
is de repeater bekabeld aangesloten ?
Standaard modem van T-mobile. Nee, repeater draadloos, boven in het stopcontact. Op het modem zitten maar twee aansluitingen voor internetkabels en die heeft mijn man in gebruik.
Reputatie 2
Standaard modem van T-mobile. Nee, repeater draadloos, boven in het stopcontact. Op het modem zitten maar twee aansluitingen voor internetkabels en die heeft mijn man in gebruik.

WiFi repeaters / versterkers zijn een drama, ze dragen bij aan het probleem.
Het probleem is dat er te veel zenders (WiFi routers / Access Points / Repeaters) in dezelfde omgeving (locatie/ kanaal) zijn, door het toevoegen van versterkers / repeaters vergroot je dus het probleem door nog meer zenders toe te voegen.
Een betere oplossing is om een los WiFi AccessPoint aan te schaffen en deze op een centraal punt in huis op te hangen. Daarna schakel je de wifi op de T-mobile router uit.
Ik raad hiervoor bijvoorbeeld een UniFi UAP-AC-LITE aan, waarmee je indien nodig in de toekomst ook kunt uitbreiden naar een netwerk met meer Wi-Fi APs die met elkaar samen werken om de best mogelijke dekking te geven.Allemaal fijn te beheren via een App op je smartphone.

(als iedereen dit netjes zou doen en op 2.4GHz alleen kanaal 1, 6 of 11 met HT20 / 20 MHz kanaal breedte zou gebruiken zouden we niets te klagen hebben over Wi-Fi!)

Reageer