Sticky

[Wifi Plus] Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem

  • 7 juli 2020
  • 35 reacties
  • 3172 Bekeken
[Wifi Plus] Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 5683 reacties

In dit topic vind je alle informatie over het installeren en het gebruik van Wifi Plus voor de Zyxel modem. Hiermee installeer je makkelijk en snel één of meerdere Wifi-punten van T-Mobile Thuis. 

 

We starten met de basis; het eerste Wifi-punt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het Wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra Wifi-punten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten. 


Binnen een paar stappen is het Wifi-punt geïnstalleerd en geniet je overal in huis van perfecte Wifi!

 

Welk modem heb ik?

Onderstaand vind je het modem dat we gebruiken. Op zoek naar de handleiding voor de Huawei of de Draytek? Klik hier.

 

Installatie WAP

  1. Aanzetten

  • Plaats het Wifi-punt rechtop op een plek waar je de lampjes van het modem goed kunt zien. Nadat je het Wifi-punt hebt aangesloten op je modem (stap 2), kun je hem op een andere plek zetten. Tip: Draai de standaard onderop het Wifi-punt uit voor extra stabiliteit.
     
  • ​Sluit het Wifi-punt aan met de meegeleverde stroomadapter. Plaats de stekker in het stopcontact.​
     
  • ​Druk op de power-knop. Deze vind je aan de achterkant van het Wifi-punt. Het Power-lampje gaat nu groen knipperen: dit betekent dat het Wifi-punt bezig is met opstarten.  ​
     
  • ​Wacht totdat het Wifi-punt is opgestart en klaar is om te verbinden. Het Wifi-punt is opgestart zodra het Power-lampje groen blijft branden en het Wifi-lampje groen knippert. Dit duurt maximaal vijf minuten, even geduld dus. :wink:

Tip: Download de MPro Mesh App tijd het wachten. Met deze app krijg je extra inzicht in het Wifi Plus netwerk. Beschikbaar op Android en iOS.

 

  1. Verbinden

  • Ga naar het modem en druk kort op het WPS-lampje totdat oranje knippert. Het modem is nu klaar om verbinding te maken met het Wifi-punt. Het lampje blijft twee minuten knipperen en in deze periode kun je verbinding maken.
     
  • Ga naar het Wifi-punt en druk op de ‘WPS’ knop tot het Power-lampje en Link-lampje oranje knipperen. Let op: voer deze stap uit terwijl het WPS-lampje van het modem nog oranje knippert. Niet gelukt? Begin dan opnieuw bij de vorige stap.
     
  • Het Wifi-punt en het modem maken nu verbinding met elkaar. Dit duurt maximaal vijf minuten en is klaar wanneer het Power-lampje groen brandt. Druk tijdens het verbinden niet opnieuw op de WPS-knoppen.
     
  • Als het Link-lampje oranje of groen brandt en het Wifi-lampje groen knippert dan zijn het Wifi punt en het modem met elkaar verbonden!
     
  • Heb je één Wifi-punt? Dan ben je klaar! Wil je er meer installeren, dan vind je de stappen daarvoor bij stap 3. ​
     

 

 

  1. Een volgend Wifi-punt verbinden

  • Schakel het volgende Wifi-punt in zoals bij stap 1. ​
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het volgende Wifi-punt. Het Power-lampje en het Link-lampje gaan nu oranje knipperen​.
     
  • Druk kort op het ‘WPS’-knopje op het eerste Wifi-punt. Dezelfde lampjes gaan ook op dit Wifi-punt knipperen.  ​
     
  • De Wifi-punten gaan nu verbinding maken. Dit duurt ongeveer vijf minuten, wacht dus rustig af. De verbinding is gelukt als op het volgende Wifi-punt het Link-lampje oranje brandt en het Power-lampje groen brandt.​
     
  • Herhaal deze stappen met elk Wifi-punt dat je extra wilt aansluiten. Je kunt maximaal drie Wifi-punten bestellen via My T-Mobile Thuis. ​
     

De Wifi-punten vormen samen één netwerk. Je zult dus maar één netwerk zien met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord, maar met een veel groter bereik.

 

  1. De beste plek voor het Wifi-punt

 Waar het Wifi-punt staat, kan een wereld van verschil maken voor je verbinding. Een Wifi-punt op een slechte plek zendt geen optimaal signaal uit, waardoor je de voordelen van Wifi Plus misloopt. Hier moet je op letten:​

 

 Plaats het Wifi-punt verticaal. Gebruik de draaibare standaard onderop voor stabiliteit.

 

Plaats het Wifi-punt op een halfhoge, open plek. Niet in een kast, achter een wand of op de grond. Plaats het ook niet achter huishoudapparatuur, elektronische apparaten of metalen objecten. De modem geeft het beste signaal aan de voor- en achterkant (waar de lampjes en aansluitingen zitten), richt de modem dus daar waar je het beste signaal wilt hebben.

 

Voor een perfect Wifi Plus netwerk is het belangrijk dat het Wifi-punt niet te ver weg staat van de bron van het Wifi-signaal (de modem of andere Wifi-punt). Je kunt het Wifi Plus netwerk voorstellen als denkbeeldige cirkels om de apparaten heen. Zorg voor overlap tussen de cirkels.

 

Wil je beter bereik op zolder? Plaats het dichterbij de bron van het Wifi-signaal. Dit kan juist onder de zolderverdieping zijn.

 

De beste plek voor een Wifi-punt is anders voor iedere woning, Let daarom goed op de kleur van het Link-lampje. 

Boven het Link-lampje, onder het Wifi-lampje

 

Het Link-lampje geeft aan of het Wifi-punt goed of te ver weg staat van de bron van het Wifi-signaal.

 

 


 

MPro Mesh app

Het modem en Wifi-punt(en) werken samen met de MPro Mesh App van Zyxel. Wil je nog meer uit het Wifi Plus netwerk halen? Download dan deze handige app.

Ga naar de App Store (iOS) of Google Play Store en download de MPro Mesh App.
Koppel jouw mesh-netwerk in de app door in te loggen op het modem.

Op het apparaat waar de app geïnstalleerd is, kun je alle apparaten zien die verbonden zijn met het Wifi-punt of het modem. Ook kun je zien hoe de kwaliteit van de verbinding is en of je misschien beter met een ander punt in je netwerk kunt verbinden.
Je kunt de app gebruiken om de instellingen van het Wifi-netwerk aan te passen. Zo kun je elk Wifi-punt een naam geven of een gastnetwerk instellen en dit delen met je bezoek. Ook kun je gemakkelijk en snel de naam van het Wifi-punt aanpassen, bijvoorbeeld naar ‘Wifi zolder’ of ‘Wifi tuinhuis’.

 


 

Goed om te weten

  • De naam van het Wifi-netwerk (SSID) en wachtwoord (WPA2key) van het modem worden overgenomen door het Wifi-punt. Ook als je deze zelf hebt aangepast.
     
  • Installeer je meerdere Wifi-punten? Dan maken die één groot netwerk. Zo kun je overal in huis goede Wifi krijgen zonder haperingen. Het apparaat hoeft namelijk niet op zoek naar een ander netwerk.
     
  • Je kunt ook apparaten bekabeld aansluiten op de LAN-poort van het Wifi-punt voor een extra stabiele verbinding.
     
  • Je kunt gebruikmaken van extra eigen apparaten, zoals powerline adapters. Omdat deze niet van T-Mobile zijn, kunnen wij de werking hiervan echter niet garanderen of ondersteunen.
     

Wil je controleren welk Wifi-punt er verbonden is met het modem? Log dan in op het modem.

  • Ga in je browser naar https://192.168.1.1.
     
  • Log in met de gegevens achterop het modem. Heb je deze gegevens aangepast? Log dan in het met de eerder door jou opgegeven inlognaam en wachtwoord. 
     
  • Ga naar ‘Connectivity’ en dan naar ‘Wifi’. Hier zie je de apparaten die in jouw Wifi-netwerk zijn opgenomen. Je herkent de Wifi-punten aan de laatste vier cijfers van de serienummers die hier bij staan. Het serienummer vind je terug op de sticker achterop het Wifi-punt.  

 


35 reacties

Reputatie 1

Ik heb de stappen meerdere malen doorlopen, maar kreeg het WiFi punt met geen mogelijkheid draaien. Het leek erop dat die verbonden was met het modem, aan de kleur van het signaal lampje te zien, maar in de Mpro Mesh app was het Wifi punt niet verbonden en mijn telefoon was nog steeds verbonden met het modem, ondanks dat ik direct naast jet WiFi punt zat. De Mesh status in de app bleef ook steeds op Down staan.

Opeens viel mij de QR code op aan de zijkant van het WiFi punt. Deze heb ik gescanned met mijn telefoon, waarop gevraagd werd of ik verbinding wilde maken. Dit geaccepteerd en in de Mpro app stond Mesh status op Up en het WiFi punt was opeens zichtbaar. Vanaf dat moment was mijn telefoon ook direct verbonden met het WiFi punt.

LAN kabel erop aangesloten en de status van het WiFi punt veranderde ook netjes van Repeater naar Acces Point. Alles werkt nu naar behoren.

Dit wilde ik even delen mochten meer mensen problemen hebben met de installatie.

Edit: Het Entone TV kastje waar de LAN kabel voor bedoeld was heb ik aangesloten op de tweede LAN poort op het WiFi punt en dat werkt ook gewoon. Geen idee of dat ook zou werken als het WiFi punt in Repeater modus (draadloos) zou werken. Dat kan ik straks nog even testen want dat zou best interesant kunnen zijn voor sommige mensen.

Reputatie 1

Vreemd, kan mijn eerdere bericht niet bewerken, dan maar zo.

Het lijkt erop dat TV het ook doet in repeater modus, alleen liep het beeld na een paar minuten vast bij mij. Wellicht dat dit aan de afstand naar het modem ligt, wat voor mij geen punt was omdat ik het WiFi punt via een LAN kabel wilde aansluiten.

Het biedt in ieder geval een interessante mogelijkheid voor mensen die niet in staat zijn om een LAN kabel te trekken om TV te kunnen kijken in een andere ruimte. Reden te meer voor T-Mobile om dit wellicht verder uit te werken.

Reputatie 7
Badge +10

@topa1979 als je de wap bekabeld aansluit zal hij zichzelf instellen. echter als de firmware versie niet juist is dan zal dit pas na 24h gebeuren. en ja je kan ook tv kijken met de wap. hier geeft T Mobile geen garantie op net als bij powerline adapters

Reputatie 1

@Hidden.nld Dat deed die bij mij inderdaad niet, dat had ik ook al geprobeerd. Gelukkig is het goed gekomen toen ik de QR code heb gescanned.

 

Hi all, i tried these steps but WiFI punt Power-lampje en Link-lampje doesn’t light up with orange when i press the WPS button. I tried pressing one time short, one time long, several times short - nothing works. I cannot bind WiFi punt and the router. 

In dit topic vind je alle informatie over het installeren en het gebruik van Wifi Plus voor de Draytek en Huawei modems. Hiermee installeer je makkelijk en snel één of meerdere Wifi-punten van T-Mobile Thuis. 

 

We starten met de basis; het eerste Wifi-punt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het Wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra Wifi-punten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten.

@Brian volgens mij past dit gedeelte niet bij de Zyxel model.
 

Hoi,

Ik ben sinds een jaar een klant bij T-Mobile Thuis met een Zyxel model. De Wifi werkte op de begane grond perfect, wat minder goed op de eerste verdieping, en op de 2de verdiepeing heb ik een Wifi-extender van Netgear geinstaleerd met een aparte SSID. Ik heb de 2.4 and 5 GHz gesplitst, en 5 GHz bijna nooit gebruikt (wat zonde is).

Ik zat te denken Netgear Orbi te kopen voor een perfecte Wifi overal (voor 480 euro), maar dan zag ik een advertentie over Wifi-plus vna T-Mobile Thuis en bestelde 2 extra Wifi-punten.

Tot nu toe is het me 1 keer gelukt om verbinding via de MPro Mesh app te maken met beide Wifi-punten (Link lampje gloeit groen), maar ik zie geen verbetering in Wifi-ontvangst op de 1e en 2e verdiepingen. Ik moest mijn router resetten om het in de app zichtbaar te krijgen.

De MPro Mesh app laat nog steeds ‘Mesh Down’ zien. Op ene moment zag ik alleen WAP6807 in de app, en geen router.

Ik probeer nog de Wifi-punten zonder de app met de router te verbinden, als het boven beschreven is. In de eerste instantie is het me niet gelukt. Power en link lampjes zou oranje knipperen, maar na 5 minutes zou het Power lampje rood branden. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @YanaL, have you tried using the MPro app? This will make it easier to install/connect the Wifi point and will take you through it step-by-step!

@SergeyT Wauw dit topic staat al 2 maanden online en je bent de eerste die het opvalt, ik heb het meteen aangepast.

Ik help je graag met installeren van de Wifi punten. Heb je al geprobeerd om de Wifi punten dichter bij de modem te plaatsen? Je kan ze later eventueel weer verplaatsen maar zo kan je in ieder geval testen of het Mesh netwerk het goed doet. Je zou eventueel ook één van de Wifi punten bekabeld aan kunnen sluiten als Acces Point om te kijken of dit nog verschil maakt. Welke snelheid haal je op dit moment bekabeld met een speedtest en welke snelheid via Wifi met de extenders?

@Brian

We starten met de basis; het eerste Wifi-punt aansluiten. Deze sluit je met een kabel aan op het modem. Daarna kan je eventueel het Wifi-netwerk verder uitbreiden met één of meer extra Wifi-punten (maximaal drie). Deze kunnen met of zonder kabel worden aangesloten.

Klopt dit gedeelte voor Zyxel ook? Dat het eerste Wifi-punt altijd bedraad moet zijn?

Hier is wat ik heb kunnen bereiken:
1. Twee Wifi-punten aansluit op het router. Een als Controller en een als Agent. Ze hebben dan een aparte SSID, dus nemen de SSID niet over van de router. Ik zie dan een Wifi-punt met MESH Up in de MPro app, and geen router meer.

2. Een Wifi-punt bedraad aansluiten op de router als test. Het word dan een Agent en neemt de SSID van de router wel over. De MPro app laat MESH Up met de bedrade AP goed zien. Helaas, helpt bedraad aansluiten mij niet. Als ik het Wifi-punt loskoppel, kan ik hem niet meer draaglos verbinden met de router.

 

Hallo allemaal,

Ik krijg met geen mogelijkheid de SSID's aangepast. Als ik ze aanpas dan springen ze gewoon weer terug naar oorspronkelijk. Mijn Zyxel is bekabeld aangesloten. Iemand enig idee?

Reputatie 3

@JohanBarneveld@SergeyT

 

Welke app gebruiken jullie dan? Ik heb op mijn tablet en mobiel een hele andere interface.

 

Met veel tijd en kl##tviolen heb ik het werkend gekregen. Echter via WiFi pakt de 6807 alles vanuit het modem, en ik wil 2,4 en 5 gescheiden hebben. Printer, HP Officejet 8600Pro bijv. werkt alleen op 2,4 en kan nu niet meer verbinden :(

Zet ik EasyMesh uit in de T50 dan ziet de 6807 alleen het 5GHz netwerk....factory resets al vele malen gedaan, maar krijg het alleen werkend zonder kabelen vanuit de T50 met EasyMesh aan 2,4 en 5 dezelfde netwerknaam. En dat wil ik juist niet.

 

Iemand suggesties?

@Timo78 dat is de MPro app op iPhone.

Naar vele uren proberen zonder succes heb ik de Wifi-punten teruggestuurd en TP-Link Deco M9 Plus 3-pak op Coolblue.nl besteld. Die doet het tot nu toe zonder problemen (helaas is WPA2-PSK is nog niet ondersteund).

TP-Link Deco M9 Plus - helaas is WPA2-PSK is nog niet ondersteund

Correctie: WPA2 PSK/AES is wel ondersteund, maar je kan WPA2 TKIP niet uitschakelen. Daardoor is het minder veilig.

Reputatie 3

@SergeyT en @JohanBarneveld,

ik heb het vandaag werkend gekregen via de WAP om 2,4 en 5 gescheiden te krijgen en tot op heden stabiel. Mocht het zaterdag nog steeds stabiel zijn, dan maak ik middels screenshots zichtbaar wat ik gedaan heb.

 

Keep you informed about it...

 

Reputatie 3

Hierbij mijn stappenplan waarmee ik werkend vanuit de WAP 2,4GHz en 5GHz als gescheiden netwerken heb.

 

Stroomloos gemaakt: 

  • Mediaconvertor
  • Zyxel T50
  • Zyxel WAP6807

Hierna in de onderstaande volgorde aangesloten op het stroomnetwerk en de stappen gedaan:

  1. Mediaconvertor, gewacht tot alles stabiel was en toen,
  2. Zyxel T50, gewacht tot alles stabiel was en daarna de volgende instellingen aangepast hierin: Menu → Netwerkinstellingen → Draadloos → EasyMesh en daar het “schuifje” omgezet naar Off / Uit
    Hierna terug naar het Overzicht scherm → Wifi-instellingen en daar het vinkje bij “Houd 2.4G en 5G hetzelfde” uitgezet. Hierna de 5G WiFi netwerknaam aangepast met als toevoeging netwerknaam-5GHz. Uiteraard kun je zelf hiervan maken wat je wilt.
  3. Zyxel WAP6807 aangesloten, app MPro Mesh geopend, dus niet de website van de WAP! In de app ingelogd op de T50 en vervolgens bij Mesh Devices op het + teken geklikt. Hierna Use WiFi gekozen, en de stap in de app gevolgd. Dus NIET op de T50 WPS gebruiken, alleen op de WAP WPS aanklikken en vervolgens op Start Pairing klikken. Zodra je de melding krijgt dat het gelukt is kun je naar stap 4. Lukt het niet? Laat me weten welke melding je krijgt, liefst met screenshot erbij en je IP etc kun je wegpoetsen.
  4. Inloggen op de WAP interface (192.168.1.15) en vervolgens naar Wireless → One SSID gaan en de radiobutton op Disable zetten en vervolgens Logout kiezen.
  5. Na succesvol uitgelogd te zijn, de WAP6807 stroomloos maken, minuut of 5 wachten en weer aansluiten op het stroomnetwerk. Weer even geduld hebben, minuut of 10, en als het goed is heeft heb je nu via de WAP 2 gescheiden netwerken. Je kan dit bekijken via de MPro Mesh app, zie je 2 mogelijkheden om op in te loggen (T50 en WAP6807).

Deze stappen resulteerde voor mij in een via de WAP gescheiden 2.4 GHz en 5GHz netwerk welke nu 3 dagen zonder problemen werkt. 

 

Wil je een netwerknaam van 2.4G / 5G aanpassen? Doe dit dan via de T50, en vervolgens weer de WAP stroomloos maken, paar minuten wachten en weer aansluiten. De WAP kan hiermee (nog) niet overweg en krijg je een netwerknaam MAP-UNCONF waarna het netwerk er niks meer van snapt 😃 bugje in de WAP net als het gemis om in de WAP kanalen vast te kunnen zetten :(

 

Heb je nog vragen? Stel ze en ik probeer je te helpen, zie handtekening ;)

Reputatie 3

Hallo allemaal,

Ik krijg met geen mogelijkheid de SSID's aangepast. Als ik ze aanpas dan springen ze gewoon weer terug naar oorspronkelijk. Mijn Zyxel is bekabeld aangesloten. Iemand enig idee?

@JohanBarneveld,

wil je de 2.4G en 5G SSID aanpassen? Zoja, doe dit via je modem en na aanpassen kan het wel even duren (+10minuten) voordat de WAP deze bijgewerkt heeft.

Mocht je wat anders bedoelen, laat het maar weten.

Mvg Timo

@Timo78 Het grote verschil hier zit hem er in dat ik nog een Draytek modem heb. Ook de door jou genoemde stappen heb ik allemaal doorlopen maar dit werkt niet met een Draytek modem. Helaas…. 

T-Mobile zou er dus goed aan doen om abonnees met Wifi Plus van Zyxel óók te voorzien van een Zyxel modem. Nu is het hele Wifi Plus één grote farce.

Reputatie 3

@JohanBarneveld,

misschien een overbodige vraag maar WiFi op de Draytek staat wel uit toch?

@JohanBarneveld,

misschien een overbodige vraag maar WiFi op de Draytek staat wel uit toch?

 

@Timo78: uiteraard!

Hallo,
We zijn sinds juli vorig jaar bij T-mobile en ik moet zeggen dat ik zo teleurgesteld ben.
Ik heb vanaf de eerste dag problemen met internet. Ik heb nu alles geprobeerd, meerdere keren, we hebben zelfs iemand van Gideon gehad om dit te controleren en toch valt de wifi weg. Ik heb een wifi-verterker en dat doet niets. Ik ben in een appartement waarvan de afstand tot de modem niet ver is, maar toch blijft het wegvallen. Hoe is dit mogelijk? En nu zou ik moeten betalen voor een wifi-plus, die ook maar een versterker is, maar ik heb er al een. Ik ben niet blij en kom aan het einde van het contract van dit jaar, ik ga op zoek naar een meer vertrouwde internetprovider. Klantenservice is geweldig als je er eindelijk doorheen kunt.
Ik moet dit probleem oplossen en ik moet het zo snel mogelijk oplossen, en als ik zeg dat ik alles heb geprobeerd, heb ik letterlijk alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat mijn internet niet wegvalt. Maar toch, geen constant internet. Ik werk ook vanuit huis en heb veel online vergaderingen nodig, dit is zo irritant.
Kan iemand van hier helpen, want ik ben hier bijna aan het einde en ben niet bereid om voor extra's te betalen als ik al heb gekregen wat is beloofd en dat niet werkt.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @AWJP, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is of wegvalt, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Zou je een foto kunnen maken van hoe het Zyxel modem momenteel bevestigd is en die in dit topic willen plaatsen, alsjeblieft?

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid. Zou je in dit topic een screenshot kunnen plaatsen van een speedtest via speedtest.net (Ookla)?

Controleer ook of het modem en de versterker vrij geplaatst zijn zonder obstakels er omheen.

- Een Wifi modem onder of achter de bank verstoppen oogt opgeruimd maar dempt veel Wifi signaal.
- Heb je het modem in de meterkast gezet? Controleer dan of er niets in de weg staat zoals een gas- of watermeter, schoonmaakspullen etc.
- Het modem een halve meter verplaatsen kan in bepaalde situaties al veel verschil maken.

Ideaal gezien, wordt het modem zo ver mogelijk bij de vloer vandaan geplaatst.

We gaan er samen voor zorgen dat jouw Wifi thuis wel geoptimaliseerd wordt!

@Jason Bedankt voor je reactie.
De modem is in de woonkamer aan de vensterbank.
Ik woon in een appartement en de afstand is ongeveer 11 meter van de modem tot mijn werkkamer. Er zijn 2 laptops en 2 smartphones aangesloten op de wifi, geen slimme meter of thermostaten. Ik heb de instelling op de automatische wifi. De wifi is soms traag en maakt dan niet eens verbinding. Er stond ook dat ik verbonden ben maar geen internet. Zie bijgevoegde foto's van de modem en ook een van de wifi-versterkers.
T-mobile zie, perfecte wifi overall in huis. Ze stellen niet dat verbonden zijn met te veel apparaten de snelheid en verbinding beïnvloedt, dit is vreemd om te horen!
Er zijn geen obstakels waar de modem zich bevindt.
Ik kan de modem niet naar een andere locatie verplaatsen.
Samen gaan we mijn internet optimaliseren? Waarom? Ik heb alles gedaan wat ik nu ga doen, het is aan T-mobile om dit uit te zoeken en voordat mijn jaarcontract afloopt. Nog steeds niet tevreden.

 

 

 

 

Heb de wifi plus met kabel aangesloten op de T50. In de MPro Mesh app zie ik enkel de wifi plus, de T50 kan de app niet vinden. 
De T50 en de wifi plus hebben beide een apart ssid en in beide staat mesh aan die voor elk apparaat de ssid en wachtwoord voor 2,4G en 5G het zelfde houd. Ik had verwacht en lees hierboven ook dat de T50 en de wifi plus de wifi instellingen over en weer meshen zodat ik voor de hele aansluiting maar een ssid zou hebben. 
 

klopt dit en hoe kan ik dit regelen?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @AWJP We zeggen samen omdat problemen met de Wifi vaak aan de omstandigheden en externe invloeden liggen. Dit kunnen we niet op afstand oplossen maar we helpen je hier natuurlijk graag bij! Zou je eens willen proberen om de 2.4 Ghz en de 5 Ghz netwerken een aparte naam te geven en zo van elkaar te scheiden. Sommige apparaten hebben moeite met het omschakelen tussen deze twee frequenties en dit kan je hiermee uitsluiten als oorzaak.

@myildizm Als je de Wifi versterker bekabeld aan hebt gesloten dan functioneert hij als Acces Point en gaat hij een eigen signaal uitzenden. Als je de Wifi versterker draadloos aansluit dan neemt hij het Wifi signaal van de modem over en maken ze een mesh verbinding met elkaar. Het kan zijn dat je de versterker eerst een keer moet resetten voordat je hem in kan stellen als Repeater.

Mijn setting zit zoals 

proberen om de 2.4 Ghz en de 5 Ghz netwerken een aparte naam te geven - hoe doe ik dit?

Reageer