Beantwoord

Wifi repeater (asus RT-AC66u) limited connection

  • 20 December 2018
  • 2 reacties
  • 1163 Bekeken

Sinds gisteren ben ik overgestapt naar T-Mobile internet. Dit loopt goed, behalve dat de wifi niet tot de zolder reikt.
Hiervoor wilde ik mijn bestaande tweede router gebruiken om de WIFI te verlengen. Ik heb hier met onze vorige internet aanbieder eigenlijk geen problemen mee gehad.
Ik krijg de nieuwe wifi spots prima beschikbaar, maar de verbinding met het internet is niet aanwezig. Ik heb via het forum en via andere fora aardig wat verschillende instellingen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. O.a. het aanpassen van het lan adres naar 192.168.10.1 ipv 192.168.1.1.

Hebben jullie enig idee?
Hartelijk dank alvast voor het meedenken.
icon

Beste antwoord door Folkert 20 December 2018, 14:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste M Scheepbouwer,

Je kunt de Asus router eenvoudig instellen als accesspoint. De T-Mobile router deelt dan als enige IP adressen uit. Het accesspoint krijgt zelf ook 1 IP adres van de TM router, als je de setup van de TM router in gaat kun je zien welk adres dat is. Via dat adres kun je dan weer in de Asus setup komen indien nodig.

Ik heb zelf een RT-AC68U als accesspoint achter mijn kabelrouter, werkt prima!

Groet, Folkert
Reputatie 7
Hi @Mscheepbouwer2, allereerst van harte welkom! 🙂 Ter aanvulling op Folkert, hóe je de Asus dan instelt als Acces Point vind je hier.

Reageer