Beantwoord

Wifi service bereik op zolder

  • 18 March 2019
  • 5 reacties
  • 815 Bekeken

Hallo,

Volgens de speedcheck kom ik op zolder niet hoger dan een downloadsnelheid van 4 mb/s.
Ik heb een t-mobile thuis abonnement van 100 mb/s via glasvezel.
Beneden en op de eerste verdieping heb ik wel gewoon snel wifi.
Alle tips voor wifi verbetering heb ik ook al uitgevoerd, maar dit mocht niet baten.
Kom ik in aanmerking voor een wifi versterker of zal ik deze zelf moeten aanschaffen?

Mvg, Glenn
icon

Beste antwoord door BeMu 19 March 2019, 19:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Hi @Ikbenglenn, goed dat je zelf al zoveel stappen hebt doorlopen, topper! Ik heb zojuist het één en ander nagekeken, maar ik kan geen Wifi monteur jouw kant op sturen voor het plaatsen van een versterker. Onze Wifi service kunnen wij niet bieden voor op bijvoorbeeld de zolder, maar enkel één verdieping boven en onder de modem. Een versterker zou wellicht een oplossing kunnen zijn, maar deze dien je dan zelf aan te schaffen. Laat je het ons weten als je hier nog vragen over hebt?
Super fijn!
Krijg alleen na het maken van een afspraak een mailtje met de annulering van mijn afspraak?

Gr, Glenn
Reputatie 7
Badge +1
Het beste wat men in dit geval kan doen is een goede router kopen b.v. een Asus, Netgear of Linksys enz. heb ik zelf ook gedaan daar ik ook slechte wifi had boven met de Draytek, daarbij komt dat de originele modem/router meestal op de slechts mogelijke plaats wordt gemonteerd (meterkast).

Zelf heb ik een Sitecom AC750 gekocht en vervolgens opgehangen BUITEN de meterkast, het stukje UTP kabel wat je erbij krijg in poort 1 van de Draytek geplugd en vervolgens in de blauwe wan van de Sitecom, omdat ik simpel denk heb ik vervolgens mijn weinige devices omgezet naar de inloggegevens van de Sitecom.

Mijn wifi boven is nu aanmerkelijk beter dan met de Draytek, wel zal een Asus of Linksys denk ik beter zijn dan een Sitecom maar zijn wel aanmerkelijk duurder.
Beste Glenn,
Hoe is dit afgelopen, ik zit namelijk met het zelfde probleem geen verbinding in de garage die tegen de woonkamer aan staat!
Er zou een monteur langkomen de afspraak was gemaakt maar werd ook geannuleerd.
Geweldig bedrijf T-Mobile toch!?
Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Een optie is om een accesspoint bekabeld aan te sluiten op de router, lukt dit niet dan is een optie om een wifireapeter te gebruiken, het nadeel van een repeater is wel dat het originele signaal word gehalveerd, maar dat is vaak beter dan het signaal welke de router van de provider levert.

Reageer