Beantwoord

Wifi service op de bovenverdieping

  • 11 January 2019
  • 6 reacties
  • 451 Bekeken

Goedendag,

dit is waarschijnlijk het laatste wat ik zal doen maar ik wil het toch delen.

ik heb een abo van 100 mbit alles in 1.
nu heb ik vanaf de Draytek zeer slechte ontvangst ( max 20 tot 25 mbit )
monteur is geweest en heeft even snel een repeater bedraad aangesloten.
dit loste beneden een hoop op maar boven dus niet.
omdat er veel boven word gewerkt door diverse personen besloten om hem boven te plaatsen bedraad.
nu is het dus beneden zeer slecht en er word mij verteld dat er niks meer aan te doen is.
met andere woorden; ik moest zelf maar een wifi router aanschaffen om dit op te lossen.
nou het spijt mij zeer maar dit ben ik dus niet van plan daar we bijna 70 euro per maand betalen aan tmobile.
ik ben zeer teleurgesteld in jullie service en ik zit dan ook mijn contract uit en stap wel weer over naar kpn daar ik bij hen altijd perfecte wifi had.
jullie modem is zeer verouderd en niet meer van deze tijd naar mijn idee.
waarom geen modem die 5 ghz ondersteund?
veel stabieler en meer kanalen.

hebben meerdere mensen dit probleem?
ik word nu steeds van het kastje naar de muur gestuurd en ik ben er helemaal klaar mee!!!!

groeten een teleurgestelde klant
icon

Beste antwoord door eric 11 January 2019, 17:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Wifi in je hele huis is best een uitdaging. Niet zozeer voor de dekking als wel voor de kwaliteit. Want jij hebt een wifi hotspot, maar al je buren ook. Die gebruiken dezelfde frequenties en dus zit het elkaar allemaal in de weg. Dit zal met elke provider zo zijn. Je kunt dus beter zelf een provider onafhankelijke oplossing maken, met bijvoorbeeld een extra wifi hotspot of een Mesh netwerk. Dat laatste is zelfs aan te bevelen als je met mobiele toestellen door het huis loopt en dan de wifi verbinding niet wilt verliezen.
https://www.coolblue.nl/routers/wifi-mesh

Ik gebruik zelf https://www.coolblue.nl/product/761432/tp-link-deco-m5-triple-pack-multiroom-wifi.html en ben daar heel tevreden over.
Reputatie 7
wat aardig dat je een repeater heb gekregen terwijl je niet aan de voorwaarden voldoet.
sorry maar op die rectie geef ik geen antwoord.
je weet niet half wat er allemaal al gebeurd is dus hou je bijdehante reactie aub voor jezelf.

Ik zoek wel verder aangezien T-Mobile blijkbaar niks kan doen aan dit.
KPN en vele andere kunnen dit wel omdat zij met moderne modems werken.

misschien een tip voor de toekomst aangezien dit jullie 100 procent klanten gaat kosten!

tot die tijd zie ik uit naar een andere oplossing.
ik ga geen 200 euro voor een router betalen namelijk.
Reputatie 7
officieel is wifi klant domein omdat een provider geen invloed heeft op de omgevings factoren.
echter bied T Mobile een gratis wifi service (max een repeater) aan om je te helpen. een 2de fritz wifi repeater kan je draadloos aansluiten en is nu in de aanbieding bij de mediamarkt voor 59 euro. bij sommige providers bestaat ook de mogelijkheid om extra repeaters te huren tegen een klein bedrag. wellicht is dit een optie voor G Mobile om dag ook te doen.

Op dit moment geeft T Mobile enkel nog het huawei modem uit met 2,4 en 5 ghz.
ja dat weet ik maar die krijg ik op de een of andere vage reden niet.
ik weet bijna zeker dat dit het probleem voor een groot deel zal oplossen in combinatie met de fritz repeater.
dit moderne modem is alleen voor nieuwe klanten.
die zijn blijkbaar belangrijker dan bestaande.
die kun je gewoon laten stikken met een beroerde verbinding.

ik zit even te kijken op dit forum en ik ben gelukkig niet de enige die hierover klaagt.

draytek modem is bagger en volledig verouderd!!!

T-Mobile zou beter investeren in goede modems en al helemaal moeten investeren in betere service voor de klant ipv dat ik overal zelf achteraan moet.
Reputatie 7
Hi @Arjanvl179 Jammer om te horen dat je de Wifi niet overal voor elkaar krijgt in huis. We bieden gratis Wifi ondersteuning en hiervoor sturen we graag kosteloos een monteur langs die één gratis repeater plaatst. Een modem met een 5 Ghz kanaal hoeft niet per se de oplossing te zijn. Je haalt met 5 Ghz namelijk wel hogere snelheden maar het bereik is kleiner en zo te horen is dit bij jou nu juist het probleem.

Ondanks de repeater en het bezoek van de monteur kan het zijn dat je niet overal een goed signaal hebt. Als je in je gehele woning een goede Wifi verbinding wil dan loont het zeker om hier zelf in investeren zoals Hidden en Eric al aangeven. Ik hád zelf bijvoorbeeld bereik op zolder totdat ik een nieuwe vloer ging leggen met een dikke isolatie als ondergrond, daarna kwam het amper tot de eerste verdieping. Dit is niet iets waar mijn provider wat aan kan doen maar ligt puur aan de situatie in mijn woning. Ik heb toen ook geïnvesteerd in een Wifi mesh netwerk (toevallig dezelfde als die Eric doorgeeft) en sindsdien werk het perfect! In ons Wif topic vind je meer tips om je Wifi bereik te verbeteren.

Reageer