Beantwoord

WIFI service; wat is in huis?

  • 29 March 2017
  • 7 reacties
  • 424 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
Gisteren is de monteur geweest en heb ik weer internet en tv van T-Mobile. Het is netjes gegaan en het modem is een hele verbetering ten aanzien van het onding van Telfort. Echter vroeg ik mij wel af tot waar de WIFI service gaat? In eerdere (Vodafone) reclames zie je namelijk dat ze ook in bijvoorbeeld een kelder testen of de verbinding goed genoeg is. De monteur vertelde mij dat dit tot en met de eerste verdieping geldt en ze niet verder mogen testen. Mismarketing?

Overigens is het tot de eerste verdieping goed genoeg, maar een kantoor op zolder....
icon

Beste antwoord door Pieter_B 29 March 2017, 14:14

Bekijk origineel

7 reacties

Kijk hier eens naar: https://www.t-mobile.nl/thuis/wifi-service

Kind Regards,
Begrijp ik, heeft u al gedacht om de 5Ghz band te proberen of het wifi kanaal te wijzigen in het modem, dit kan ook al voor wat verbetering zorgen.

Kind Regards
Oke ik had niet begrepen dat het ging om Fiber internet ! Eventueel wifi powerlines of een accespoint dat kan helpen uw wifi te verbeteren op zolder ?!
Reputatie 7
Badge +3
Wat ik altijd voorstel, waar mogelijk, bedraad een extra accesspoint (AP) aan te leggen.
Wifi-repeater en/of Wifi-versterker is eigenlijk een lapmiddel tegenover een goed bedraad AP.

Als je eventueel nog een oude router hebt liggen, kun je die ook prima inzetten om een AP te maken om de kosten te beperken.
Zelf maak ik gebruik van een Ubiquiti Unifi AP-AC-LITE - Draadloze-toegangspunt, met als voordeel 2.4 & 5G beschikbaarheid. Daar hangt dan wel weer een prijskaartje aan, maar het oogt wel mooi zo aan het plafond.
Reputatie 7
Badge +4
Die had ik inderdaad gezien. Alleen de actievoorwaarden van 1 verdieping boven en onder installatiepunt nog niet.

"De meting van de monteur vindt plaats op de verdieping van het modem en op de verdieping onder en/of boven het modem van de woonruimte."

Toch jammer in een gemiddelde eengezinswoning. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Uiteraard. 5Ghz wordt niet standaard ondersteund door de Draytek router. Helaas biedt T-Mobile niet standaard 5Ghz routers. Met de versterker kan dit wel, maar die krijg je enkel bij minder dan 10Db bereik op de extra verdieping.

Router zelf is zo goed mogelijk ingeregeld. Inclusief check met WIFI analyzer. Daarop is te zien dat de 2,4Ghz band vol is en de 5Ghz leeg. Toch jammer.
Reputatie 7
Badge +4
(Vorige post aangevuld op weggevallen deel).

Dat wordt inderdaad zelf een extra punt maken (of kabeltje trekken). 😉 Powerlines doe ik liever niet. Naar mijn ervaring minder stabiel (op den duur). Maar gelukkig genoeg andere opties. 🙂

Reageer