Beantwoord

Wifi snelheid

  • 11 November 2018
  • 5 reacties
  • 523 Bekeken

I

K heb een 100mbps abbo bij t mobile. Meerdere speedtesten op verschillende momenten (met alle apparatuur uit) geven aan rond de 60 mbps max op 5ghz modem Huawei.

Verkoopt t mobile wat ze niet beloven?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 November 2018, 10:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo @Tarik78,

Bij het aanvragen van je internet verbinding staat altijd wat de te verwachte snelheid is op jou locatie.
Bij DSL is het bijvoorbeeld tot 50 of tot 100. bij glasvezel moet je altijd de snelheid kunnen halen.
Dit geld echter alleen voor een bekabelde verbinding. er is geen provider ter wereld die jou een snelheid via WiFi kan garanderen. T-Mobile zegt hier over: Je moet op de verdieping van het modem en een verdieping boven en onder het modem een goede verbinding hebben met een minimale snelheid van 10Mbit.

kijk ook even in dit topic om je wifi ervaring te verbeteren.
help mijn wifi valt weg
Dank voor je reactie. Heb idd geen glasvezel. Ik check een keer met bekabelde verbinding (laptop).
Reputatie 7
@Tarik78 via https://netco-fpi-info.fourstack.nl kan je zien wat er maximaal mogelijk is op jou adres. dit moet in de buurt komen met wat je op een bekabelde verbinding haalt. als dat lukt dan kun je de wifi gaan optimaliseren.

Er wordt 500 Mbps download beloofd, maar tussen de 150 Mbps en 195 Mbps geleverd. Zie eens het verschil tussen down- en upload! :thumbsdown_tone2: Upload haalt wel met gemak 450 Mbps.
 

 

Reputatie 7

Hi@MikeShark, bekabeld zou je inderdaad deze snelheid moeten kunnen halen! Via Wifi is dit niet het geval omdat je hier altijd te maken hebt met storing. Zo te zien maak je gebruik van een router of switch, als je de volledige snelheid niet bekabeld haalt zou je dan eens de voglende zaken willen controleren:

  • Zorg dat het apparaat waar je mee test rechtstreeks op de modem aan is gesloten (dus geen switch, powerline adapter en/of router er tussen) en schakel andere apparaten uit
  • Test de verschillende poorten op de modem
  • Test een andere netwerkkabel
  • Test eventueel met een ander apparaat indien mogelijk
     

Heb je alles nagelopen en haal je nog steeds de snelheid niet? Laat het mij dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!

Reageer