Beantwoord

Wifi snelheid T-Mobile Thuis

  • 26 April 2017
  • 3 reacties
  • 712 Bekeken

Ik heb een overeenkomst voor T-Mobile Thuis 500.
Mijn Wifi snelheid komt - direct naast het modem zittend - op al mijn apparaten (MacBookPro, iPad, iPhone) niet boven de 70Mbps.
Dat vind ik wel erg aan de lage kant.
Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Eric_E 26 April 2017, 12:20

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
70 Mbps is niet eens zo heel slecht. Maximaal haalbaar (op 801.n) is misschien 100 Mbps. Maar dan moet je geen 'last' hebben van routers van de buren etc.
Je zou nog eens kunnen kijken of je op een (redelijk) vrij kanaal zit met een programma als inSSIDer van Metageek.
En ook de bandbreedte (20 of 40 Mhz) kan invloed hebben. Over het algemeen is 40 Mhz beter tenzij er erg veel netwerken in de buurt zijn, dan kan 20 Mhz toch sneller blijken te zijn.
Reputatie 3
Als je alleen of Wifi gaat connecteren zou ik zeker je abonnement omlaag brengen naar het 100Mbit up/down pakket. Die Draytek router gaat die Wifi snelheden never/nooit niet halen. 500Mbit up/down haal je alleen bedraad of met een zeer goede Wifi/MIMO router. Zo heb ik een ASUS RT-AC66U voor de Wifi verbindingen en deze weer bedraad gekoppeld aan de Draytrek.

Die Draytek kan ook alleen 2.4Ghz en wordt makkelijk weggedrukt door andere Wifi signalen. Maw een waardeloze Wifi router welke eigenlijk niet interessant is voor Glasvezel met 500 Mbit up/down.
Reputatie 7
Hi Hovel3, welkom!

Ik zie dat er al reacties op je vraag zijn gekomen. Mooi! Die 500 Mb/s zal je inderdaad alleen bekabeld halen. We kunnen echter wel iets proberen te verbeteren. Deze pagina geeft enkele handige tips voor het optimaliseren van de wifi. Vooral stap 4, de frequenties, kan veel winst opleveren.

Succes!

Reageer