Beantwoord

WiFi snelheid veel lager dan 750 Mbps


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Hallo,

afgelopen dinsdag is in m’n nieuwe huis tmobile thuis geïnstalleerd (alleen internet) ik heb gekozen voor 750 Mbps maar de WIFI snelheid is maar 40 Mbps
ik was zelf helaas niet bij de installatie aanwezig anders had ik de monteur er direct op aangesproken, dus nu maar via deze weg.
ik wil natuurlijk graag de snelheid hebben waar ik voor betaal.
begrijp ook niet dat de monteur die snelheid niet checkt vóór dat ie weer vertrekt....
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 14 June 2018, 07:07

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hallo Wibo,

De smelheid van 750mbit is alleen te halen op een bekabelde verbinding, en zelfs dan heb je goede hardware nodig. op de wifi kan je max 80mbit halen

de monteur kijkt of de wifi werkt en de snelheid hoger is dan 10mbit. de snelheid is gewoon niet te garanderen op een ferquentie die door iedereen vrij gebruikt mag worden, en waar iedereen dus elkaar stoort
Hallo Hidden,

ik heb nu een 200 Mbps abonnement van Telfort en heb óók 200 Mbps WiFi , de specs van het modem van T mobile geeft aan dat ie snelheden tot 900 Mbps aankan, dus een downgrade van 750 Mbps naar 40 Mbps is veel te groot, ik heb er ook over gebeld wat mijn WIFI snelheid zou worden en toen gaf t mobile aan dat 750 Mbps gewoon haalbaar moet zijn.
Reputatie 7
ik kan je verzekeren dat het technisch niet haalbaar is. jou wifi apparaat kan het ook niet aan.

het modem kan 1,25gigabit aan op de kabel en 300 op de wifi spec opgegeven. echter op 20mhz is dat de helft 150mbit spec. als je daar de helft van neemt kom je meer in de richting van de praktijk.

het modem mist 5ghz waardoor de snelheid minder is dan telfort op de wifi. maar dan nog kom je max aan 450mbit en sterk afhankelijk van je apparaat.
Dat is fijn dat zo’n helpdesk medewerker mij dan vertelt dat 750mbps WIFI haalbaar is😳, als dit echt klopt mag T mobile het modem weer op komen halen en ga ik verder met Telfort.
Nou probleem opgelost, ik had nog een Apple modem thuis, doorgelust op het modem van T mobile en hopsa ruim 300 Mbps 😃, bespaart me een hoop gedoe van geforceerd weer opzeggen en weer ergens anders gaan shoppen.

Reputatie 3
Hoi Wibo71, voor 2.4 GHz Wi-Fi is een 100/100 abo. eigenlijk méér dan voldoende.
Voor sneller over 5 GHz Wi-Fi is een (of meer) extra accesspoint(-s) aanleggen (zoals je zo min of meer gedaan hebt) inderdaad een goede oplossing!
Welk Apple (AirPort) apparaat gebruik je?

En liefst bekabeld naar je laptop/ desktop voor bestanden binnenharken op topsnelheid!

Welke linksnelheid geven je apparaten aan op 2.4 en op 5 GHz?
Voor de meeste mobiele apparaten is de max. in de praktijk 300 - 400 Mbit/s, ondanks de hogere aangegeven linksnelheid (want er spelen meer factoren mee).

Wie weet hebben sommigen nog ideeën voor een nóg snellere 5 GHz ac. accesspoint?
Reputatie 3
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/draytek-vervangen-met-je-eigen-router-297061

Dit topic is misschien interessant
Reputatie 7
Hallo Wibo71,

Mooi dat het is gelukt. nu nog even zaak om het onderste uit de kan te halen.
Door dat je nu een eigen accesspoint gebruikt kan je het beste de wifi op de draytek helemaal uit zetten zodat deze niet meer stoort.
De beste locatie is in het midden omdat je dan altijd de kortste afstand heb en dus het beste signaal. met een los accesspoint is dit veel beter te doen.
Het juiste kanaal kiezen zorgt er ook voor dat je verbinding sneller word.

@HarryMe voor nog snellere wifi moet je bij de client zijn. bijvoorbeeld de TP-Link Archer T8E netwerk kaart voor een computer
Hi mannen, bedankt voor de reacties

technische vragen gaan mij al gauw boven de pet, maar ik weet wel dat ik een Apple AirPort extreme time capsule heb. Was een kwestie van plug & play (dat lukt me nog wel😊) Geen flauw idee hoe ik de verschillende snelheden op verschillende frequenties moet meten of hoe ik m’n WIFI uitzet op m’n Draytek...
Ga straks m’n multimedia wel bedraad aansluiten, 4K HDR Dolby Atmos films kijken via Netflix😛😛
Reputatie 3
Met een airport extreme moet je toch ook 750Mbps kunnen halen via WiFi.....? Denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker 😉 Als jouw computer het kan.....
Weet niet of ik hier nog op door mag gaan, maar ik zit met een zelfde situatie.

Heb sinds vorige week het 750 abonnement, eigenlijk om eens te proeven. Maar goed...
Het gekke is dat mijn hardware het wel aan zou moeten kunnen:
Router: Netgear R7000 Nighthawk
Kabels: mix van cat6 + cat5e
Moederbord van PC moet ook gewoon 1 Gbps aankunnen volgens specs.
En alsnog krijg ik maar max 110 Mbps, dezelfde snelheid als hiervoor met mijn 100/100 abonnement. Neig er toch naar weer terug te gaan...

Iemand nog suggesties?

----------------------------------------------------------------
Ok, misschien was het niet helemaal waar. Gewoon vergeten even te checken of het direct op het modem de snelheid wel behaald werd, wat inderdaad het geval was. Dus het zit ergens tussen het modem en mijn pc zelf. R7000 wordt even aan onderzoek onderworpen 🙂
Reputatie 3
@BrandonH

Ik heb ook een R7000 en je moet daarmee zelfs via WiFi makkelijk meer dan 600Mbps kunnen halen. Ik haal regelmatig 750Mbps via WiFi.

Maar wat voor firmware heb je op je router? Als er DD-WRT op zit haal je hooguit 110 Mbps..... Dat is wel erg goeie firmware maar niet voor snelheid.

(En Asus-Merlin Vortex-WRT is zulk een onnozel product dat ik er niet meer over wil zeggen dan: Obsoleet)

Enkel de originele firmware geeft een goede snelheid. En dan moet je als je WiFi gebruikt wel ac gebruiken en eventueel een iets hoger kanaal nemen ik gebruik zelf nu kanaal 44 en krijg een goede snelheid van rond 560 tot 600 Mbps. Maar als ik kanaal 112 gebruik krijg ik een hogere snelheid. Ik zit nu op 44 omdat ik het even wilde testen.

Hen je de 'smart'-functie aanstaan? voor 2,4 en 5 Ghz dezelfde netwerknaam?
Reputatie 7
voor wifi op hoge snelheid moet ook je apparaat het ondersteunen. een wifi ac adapter geeft geen garantie op hoge snelheid. het internet is gewoon zo snel als de zwakste schakel. 750mbit via bekabelde verbinding lukt al vaak niet omdat de adapter het niet aan kan ondanks dat deze gigabit is.

Reageer