Beantwoord

Wifi sneller gewenst


Reputatie 2
Mijn wifi signaal is wel ok maar draadloos internet is echt tergend langzaam. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb bekabeld zn 730 mbps.
icon

Beste antwoord door Sterre 31 May 2018, 09:59

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 2
Waarom levert t mobile eigenlijk niet de wat betere draytek modems zoals deze Draytek Vigor 2860N. Dit modem is eigenlijk toch wel n vereiste bij afname van 750mb lijkt me of heb ik het fout?
Reputatie 3
Euhm, omdat de 2860N een ADSL Modem is en geen glas poort heeft? Dus ja je hebt het denk ik fout 🙂.

Het is zoals bij (vrijwel) alle providers, meegeleverde router is prut. (Zelfde bij Ziggo met hun Cisco EPC). Gewoon zorgen voor je eigen router (Ja, zelf aanschaffen in de winkel) en deze achter de DrayTek plaatsen. Dan zijn je (meeste) problemen verholpen.
Reputatie 2
Ok jammer dat er geen betere glas routers gelerd worden!
Reputatie 7
Badge +3
Plaats geen router maar een accesspoint achter de Draytek. Sommige routers kun je makkelijk als accesspoint instellen, Asus b.v. Een router erachter werkt vaak wel maar je kunt ip adres conflicten krijgen en 2x routeren vertraagt onnodig.
Met een snel 5 GHz 802.11ac accesspoint haal je alleen hogere snelheden als je clients (laptops, smartphones) dat ook aankunnen maar het zal allicht sneller zijn dan op de standaard 2,4 GHz band.
Reputatie 2
Kun je dan ook draadloos rond de 500mb krijgen? Heb er ook n switch aanhangen die gewoon 750mb doorgeeft.
Reputatie 7
Badge +4
Jlinders82,

Ik gebruik zelf een tp-link Acher C7 en haal op mijn iPad met AC WiFi 450Mbit (als het mee zit) Mijn laptop op N WiFi haalt op 5Ghz nog 280Mbit
Reputatie 2
Hoi hidden,

Ik heb hier heel weinig verstand van maar het klinkt interessant. Zou je mij hier wat meer info over willen mailen? Mijn adres: [plaats geen privégegevens openbaar! E-mailadres verwijderd door moderator]
Ben erg benieuwd hoe ik dit alles aansluit. Alvast bedankt!!!
Reputatie 2
Ben erg benieuw hoe ik dit alles aansluit
Reputatie 7
Hi Jlinders82,

Wat gaaf dat jij gebruikmaakt van het supersnelle internet van 750 Mbps! Nu ga ik ervoor zorgen dat jouw wifi ook lekker snel is. Tips hiervoor vind je in ons wifitopic. Laat je het weten als je hier hulp bij wenst 🙂 ?
Reputatie 2
Hoi sterre,

Heb dit al allemaal doorlopen en het is dan n uur beter en dan weer slecht. Vandaar dat ik meer interesse heb in hidden zn oplossig!
Reputatie 7
Badge +3
Kun je dan ook draadloos rond de 500mb krijgen? Heb er ook n switch aanhangen die gewoon 750mb doorgeeft.

Een switch is in feite een bedraad accesspoint. Maar bedenk wel dat je bedraad tot 1000 mbit kunt halen en met Wifi niet. Bedraad heeft geen last van Wifi van de buren. En bedraad is full duplex dus data gaat tegelijk heen en weer over 2 verschillende draadjes tussen switch en b.v. pc. Wifi is simplex d.w.z. ze praten om de beurt, pc en accesspoint.
Met Wifi haal je daarom netto minder snelheid dan de router aangeeft.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo

Je vroeg je af hoe ik het heb gedaan. Dit heb ik uitgelegd in dit topic
Ik heb het op deze manier gedaan zodat ik zelf volledige controle heb en geen vaste telefoon gebruik. (ja ben IT'er). Je kan de TP-Link ook gewoon achter het modem plaatsen op poort 1 of 2.
Je moet dan inloggen op de TP-Link router en hem instellen als Accesspoint dit kan je vinden onder de geavanceerde instellingen.



Dit voorkomt dat je router achter router zet en daar door problemen krijgt met sommige programma's die upnp gebruiken.
Reputatie 2
Bedankt! Dus als ik een archer c7 haal heb ik voldoende voor deze setting? Ik kan mijn switch dus vervangen door deze router?
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Jlinders82,

Ja dat kan, echter is de locatie van je WiFi punt ook belangrijk. je wil hem het liefst zo dicht bij mogelijk hebben. de meest ideale locatie is exact in het midden 🙂 mijn TP-Link staat ook in de woonkamer en niet in de meterkast omdat ik in de woonkamer het snelste internet wil hebben.

Dus als het beter uit komt plaats dan de router op een andere plaats. de router heeft 4 porten die te gebruiken zijn voor internet en je mag een switch en router samen gebruiken in het netwerk. dat is geen probleem.
Reputatie 6
Je zou tegenwoordig in een gemiddelde kamer in een huis een LEDlamp met ingebouwd WiFi AP (of een WiFi AP met LEDlamp) aan het plafond kunnen hebben, verbonden via een CAT5 ethernetkabel waarover 802.3at Type 2 (POE+) gaat. Dat is max 25W totaal, ruim voldoende. De 'meter' zit tegenwoordig vooral ook bij de leverancier/provider, de meterkast is meer 'schakelkast'.

Nogal wat PoE WiFi apparaten zijn helaas niet volgens de 802.3af/802.3at standaard (eigen 24V systeem), o.a. MicroTik en Ubiquiti, maar goed het scheelt wel in kosten en extra 230V kabel.
Reputatie 2
Hoi hidden,

ik heb een archer c7 gekocht maar hoe stel ik deze in als accespoint?
Reputatie 7
Badge +4
Dit kan onder Advanced -> Operation mode -> Access point.

Als deze er niet staat dan moet je even de laatste firmware installeren.

Reputatie 2
Oh ok vandaar dat ik het niet kon vinden. Ik heb nu alles werkend ook het wifi op 2,4 en 5g en op 5g haal ik 300mb. Alleen staat hij niet als acces point denk k. Kun je me helpen met de firmware op de modem zetten? Wat is het verschil met acces point dan?
Reputatie 2
Hoi hidden, heb de firware geupgrade maar ik krijg dit scherm. Wat doe ik fout?

Reputatie 6
@Jlinders82 Jouw HW versie is V2, die van Hidden.nld V4
En de US firmware ( https://static.tp-link.com/2018/201801/20180117/Archer%20C7(US)_v2_180114.zip ) is nieuwer dat wat je nu hebt geladen (EU).
Ik ga er van uit dat je jouw varaint ook met US firmware kan draaien. In ieder geval komt mij jouw firmware uiterlijk wel bekend voor van TP-Link, alleen van ander type. Ik denk dat je bij 'Network' of 'NAT' of 'Advanced Routing' om het apparaat als AP in te stellen.
Reputatie 2
Thanx! Heb al wat gevonden via youtube maar klopt het dat je de router dan nietmeer kan benaderen via wifi? Ik kan m nu via lan gebruiken ipv wan. Volgens mij is het nu n acces point ofniet?
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Jlinders,

Je heb idd een oudere versie.

klopt dat is de alternatieve manier.
werkt net zo goed. als je het ipadres aanpast naar bijvoorbeeld 192.168.1.2 dan kan je hem ook nog benaderen. op deze manier maakte ik voorheen ook altijd van een router een accesspoint.

Reageer