Beantwoord

Wifi steeds opnieuw verbinden

  • 9 November 2019
  • 4 reacties
  • 901 Bekeken

Onlangs hebben we t mobile thuis aangeschaft via glasvezel. Sinds kort hebben we continu problemen met de WiFi verbinding. Het wifi signaal is sterk genoeg maar mobiele devices moeten heel regelmatig opnieuw verbinding maken met de WiFi om te kunnen internetten (op Android zichtbaar aan het uitroepteken bij de signaalsterkte met de melding: internet misschien niet beschikbaar).

Erg storend omdat bijboorbeel berichten dan ongemerkt niet binnenkomen.

Ik heb het modem al opnieuw opgestart en tweemaal gereset, tevens heb ik een rustig(er) kanaal opgezocht. Het probleem blijft echter bestaan. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 November 2019, 16:26

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @djimkanters 

Om welke modem gaat het?

Bij een Zyxel zou het misschien werken om je apparaten op een andere frequentie te zetten.

Het gaat om de Zyxel T50. Helaas ondersteunen niet alle apparaten 5G. Dus ik hoopte op een stabiel 2.4G netwerk. 

Reputatie 7
Badge +15

@djimkanters

Heb je het volgende al eens geprobeerd.

In de modem interface ga naar het menu, netwerkverbindingen en klik op draadloos.

Klik op de tabblad Easy mesh, schakel deze uit en klik op toepassen.

Ga terug naar het tabblad algemeen en bovenaan staat houd 2,4 en 5GHZ hetzelfde. Deze is aangevinkt vink hem uit.

Eronder staat het 2,4 GHZ netwerk. Selecteer kanaal 6 en klik op toepassen.

Kies nu het 5 GHZ netwerk en selecteer kanaal 36. Zet achter de SSID 5G zodat de twee netwerken apart staan in de lijst met netwerken en klik op toepassen.

Zou je nu beide netwerken één voor één kunnen proberen op de apparaten die opnieuw verbinden?

Hoi, 

Bedankt voor je suggestie. Internet lijkt nu stabieler. In de buurt verbonden met 5g en verder weg met de 2.4g.

 

Zal nu een tijdje in de gaten houden maar voor nu bedankt. 

Reageer