Beantwoord

Wifi T-Mobile thuis

  • 19 January 2020
  • 17 reacties
  • 506 Bekeken

Regelmatig valt thuis de internet verbinding uit, via de wifi. Terwijl er nog wel verbinding met router is... Soms komt er (op bijvoorbeeld een mobiel) een uitroepteken naast de WiFi symbol te staan.

Mijn zoon gamed via de wifi en dan hapert het ook regelmatig. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 January 2020, 14:00

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hey @DanielBogusz 

Heb je DSL of glasvezel en welke modem heb je?

Helpt het om bij je mobiel te kiezen voor netwerk vergeten? In geval van DSL kan je de modem eens even stroomloos halen en in geval van glasvezel de media converter ook.

Heb je een eigen router? Dan zou je deze is kunnen herstarten of even weghalen om het te testen met de T-mobile modem.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DanielBogusz,

 

Goed dat je aan de bel trekt, dat is inderdaad best vreemd, maar niets wat niet verholpen kan worden natuurlijk! Slaapt je zoon op de 1e verdieping of op zolder? We leveren namelijk Wifi service op 1 verdieping boven en 1 verdieping onder waar het modem zich bevindt (en natuurlijk dezelfde verdieping). Doordat Wifi van te veel externe factoren afhankelijk is kunnen we op Wifi zelf geen garantie leveren qua snelheid en dekking. Wat we wel doen is servicegarantie aanbieden. Dit houdt in dat wanneer jij storingen ervaart met Wifi, welke wij niet direct kunnen oplossen aan onze kant, we een monteur kunnen aansturen die hier naar gaat kijken en oplossingen aanbiedt. Het probleem met de dekking en het overschakelen naar 4G kan namelijk ook ontstaan door een blokkade in of rondom de woning. Hieronder heb ik nog wat tips neergezet die de sterkte van Wifi uitleggen:

De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: http://bit.ly/2lPihzq. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Wij adviseren het gebruik van het automatische kanaal. Succes met de tips!

Kom je er niet? Geen zorgen, we zijn actief op de Community om je te helpen. Vandaag zit ik tot 17:30 voor je klaar. :smile:

 

@Waqqas Thanks voor je tips en het meedenken! :grin:

 

Moderator edit: Ben je op zoek naar informatie over Wifi van T-Mobile Thuis? Check dan ons Wifi topic: Hoe verbeter ik mijn Wifi?

Ik heb wel verbinding met de router en het signaal is sterk genoeg, alleen internet valt soms weg (uitroepteken naast wifi signaal). En mijn zoon krijgt veel lag met rocket league. Router al gereset en terug gezet naar fabriek instellingen, maar heeft niet geholpen. 

Reputatie 7
Badge +16

@DanielBogusz Je kunt de spelcomputer beter bekabeld aansluiten, dat levert altijd een stabiele verbinding. Dit kun je met een UTP-kabel (internetkabel) doen en dan in alle 4 de LAN-poorten achterop het modem. Wifi is te instabiel om zekerheid te leveren met gamen.

Ik heb een uitgebreide lijnanalyse gedaan en zie niets dat afwijkt. Hoe ver van het modem bevindt zijn gaming console zich? 

De labtop heeft hij op zijn kamer, op zolder. Maar dat is niet alleen het probleem, mijn vrouw krijgt ook regelmatig dat uitroepteken naast haar wifi verbinding, terwijl ze in de woonkamer dicht bij de WiFi zit, en heeft ze helemaal geen internet meer. Behalve als ze opnieuw verbind... Maar dat lijkt mij toch ook niet de bedoeling, had ze met de vorige provider nooit.

Reputatie 7
Badge +16

@DanielBogusz Wij leveren geen Wifi-service op zolder wanneer het modem aangesloten is 2 verdiepingen lager. Dat is gewoonweg een te grote afstand. Heb jij er zelf geen last van? Het lijkt dan meer te gaan om het specifieke toestel waar je vrouw mee probeert te verbinden. Heb je meerdere apparaten op Wifi tegelijkertijd verbonden? Ik kan in de lijnmeting namelijk ook geen afwijkende zaken naar voren zien komen. Sterker nog: je verbinding oogt uiterst stabiel. Dat is het lastige met Wifi omdat het een draadloos netwerk is. Mag ik jouw modem een factory reset geven? Houd er wel rekening mee dat dan alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Op dit moment lijkt alles wel goed te gaan. We laten het hier maar even bij, kijken of hij zo stabiel blijft. 

 

Met vriendelijke groet,
Daniel Bogusz

Reputatie 7
Badge +16

@DanielBogusz Helemaal super, blij te horen dat het nu stabiel is. :smile: Als we je weer te hulp mogen schieten, laat het me weten! Alvast een prachtig weekend toegewenst.

Mijn zoon speelt nu op het netwerk van de buren en heeft totaal geen problemen. Zelfs als hij met de labtop praktisch naast de router zit heeft hij problemen met onze wifi. Als hij windows een test op ons netwerk laat uitvoeren krijgt hij de melding 'proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd'. En bij het netwerk van de buren worden er geen problemen gevonden. 

Bij onze vorige provider ziggo had hij deze problemen ook niet. 

Blijkbaar is het niet meer belangrijk dat het opgelost wordt... Maar ook op de eerste etage waar mijn labtop staat heb ik problemen, dat ik vaak meerdere keren moet aanmelden op het WiFi voordat ik een goeie stabiele verbinding heb... 

Wel vreemd dat er niet meer gereageerd wordt. 

Reputatie 7

Hey @DanielBogusz,

Ik denk graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen. Kun je mij laten weten welke stappen je al hebt doorlopen bij het verbeteren van je Wifi verbinding? En heb je ook al eens in ons Wifi topic gekeken? Daar staan tal van tips die je verder op weg kunnen helpen. Mochten de handelingen niet hebben geholpen dan kan ik altijd een monteur langsturen die met je Wifi aan de slag gaat. :relaxed:

Beste Piotr, 

Ik heb al de modem gereset, terug gezet naar de fabrieksinstellingen en op onze labtop de wifi vergeten en opnieuw laten aanmelden... 

Dit allemaal heeft geen verandering gebracht in het fijt dat mijn labtop altijd wanneer hij opstart problemen heeft om met het netwerk te verbinden (komt met de melding dat actie is vereist voor het aanmelden op het netwerk), dan wel verbinding krijgt maar geen internet toegang heeft, en na een tijdje weer wel (ookal geeft hij dan soms nog steeds aan va niet). 

Bij mijn zoon, is het bovenstaande nog steeds van toepassing. 

Ook onze HP printer kan niet meer op ons netwerk worden aangesloten, niet via de standaard verbinding en WPS ook niet... Nooit problemen gehad met onze vorige provider ziggo... Denk dat deze router waardeloos is. Ben het een beetje zat aan het worden. 

Reputatie 7

Hey @DanielBogusz, we laten je zeker niet in de kou staan en gaan je helpen aan een oplossing! Ik zie dat je momenteel de optie “Bandsteering” aan hebt staan op je modem. Ik raad je aan om deze functie uit te zetten en dan zoveel mogelijk apparaten met je 5 Ghz verbinding te laten verbinden. In dit topic zie je hoe je dit kunt doen. Hiervoor moet je een directe verbinding maken met je modem en dan inloggen in je modem. Dan kan je vervolgens het vinkje ‘Houd 2.4 en 5 Ghz hetzelfde’ uitzetten. Dat je dus een 2.4 en 5G netwerk hebt die níét automatisch schakelt. Mocht je er niet helemaal uitkomen dan kunnen we dit ook op afstand voor je doen.

Dit heb ik eerder ook al een keer gedaan, en toen had iedereen (ik inclusief) op zijn of haar apparaat regelmatig dat internet toegang verdween... Ook na het vergeten van de verbindingen en opnieuw aanmelden. 

Er kwam dan regelmatig een uitroepteken te staan naast het teken van de Wi-Fi verbinding, met de opmerking 'mogelijk geen internet toegang'.

Daarom heb ik de modem ook gereset, en sindsdien minder problemen, behalve de bovengenoemde van instabiliteit met spelletjes zoals rocket league en het probleem op mijn labtop met verbinden wanneer de computer opstart 'melding: actie vereist'. En nu dan de printer die zich niet kan aanmelden op het netwerk. 

Reputatie 7

Hey @DanielBogusz,

Zo te lezen, is je Wifi signaal nog steeds niet geweldig. Daar moet dan iets aan gedaan worden! Ik heb zojuist een monteursverzoek de deur uitgedaan, binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er dan voor zorgen dat je Wifi weer optimaal werkt. Laat ons gerust weten hoe het bezoek is verlopen.

Reageer